Fuckin Hell

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Ik was het alweer vergeten maar vandaag lag die dus in de bus :(
U wordt verdacht van een strafbaar feit blbalablabalbalaablaabl.
Uit documentatie is gebleken dat u eerder een soortgelijk feit heeft gepleegd :(
Als ik niet kan bewijzen dat ik die dag niet op de motor reed moet ik dus terechtsaan bij de officier B|
Toegstane snelheid 70, geconstateerd 126 '(

Omschrijving strafbaar feit(alsof ik een crimi ben):

Overschrijding van de maximum snelheid binnen de bebouwde kom(verkeersbordA1) met 56 t/m 60 KM/H '(
Tja die bewuste dag had ik een sollicitatie gesprek in de havenbuurt bij Amsterdam.
Ik kon het adres niet vinden en werd een momentje frustie dus gaste effe flink door.
Later werd ik gewaarschuuwd door een berijder in een bussie dat er dus zo een camping karretje stond waar een verborgen camera in zat :( :( :( :( :( :(
Stelletje hoeren!!!!!!!!!!
M,n Rijbewijs is nog nooit in genomen maar nu vrees ik het ergste ;(
Iemand nog een tip voor het verhaal wat ik bij de rechter moet houden :?
Trouwens bebouwde kom my ass , was gewoon een 2 baans weg met pas de eerste bedrijven op 20 meter afstand van deze weg, dus helemaal geen gevaar maar ja die preek zal wel niet lukken....

Man oh man.....staat ook geen datum bij wanneer ik moet komen opdagen hoop dat dat wel even duurt.

...kan wel janken...........laters.........

Appie
 
Als je na correctie toch nog 126 kmh hebt gereden dan stond je teller op dat moment op ongeveer 150 kmh gok ik zo even uit het blote hoofd.
Als je hier dan komt zeiken dat je die bon niet hebt verdiend ben je echt niet wijs.
 
pff, en ik had er al de pest in dat ik deze week fanmail had voor 11km te hard binnen de BBK.. (mijn eerste bon in 3 jaar/30000km :+ )


Maaruh, sterkte..
 
Post van svijf in topic 'Post hier je bezwaarschrift'

Zo heb ik er nog een goede gevonden op internet.
Doe hier evt. je voordeel mee :)

Als u te snel rijdt, krijgt u vanzelf de envelop uit Leeuwarden met het verzoek om een bepaald bedrag over te maken. Als u echter fors te snel rijdt, dan gaat dit verhaal niet op.
Als u binnen of buiten de bebouwde kom geflitst wordt, waarbij u niet meer dan 30 km/u te snel gaat, dan wordt dit als een "Mulder"-feit beschouwd. Voor de snelweg geldt dit tot 40 km/u.
De "Wet Mulder" is bedoeld om kleine overtredingen, zoals fietsen zonder licht, rijden door rood en te snel rijden makkelijker te verwerken voor Justitie. U bent schuldig totdat u het tegendeel kan bewijzen. Dit noemt men ook "administratieve boetes", omdat er geen rechter aan te pas komt. U krijgt bij deze boetes geen strafblad, maar als u er te veel achter elkaar krijgt, loopt u alsnog het risico om aan de rechter te mogen uitleggen waarom u zo vaak te snel rijdt.
Totaal anders wordt het wanneer u sneller dan die 30/40 km/u te snel gaat. Dit wordt gezien als een strafrechtelijk feit, waarbij de Officier van Justitie in kennis wordt gesteld. Dan geldt wel dat de Officier van Justitie zal moeten bewijzen dat u het was. Daarom stuurt deze de kentekenhouder van de auto een brief met daarop de volgende vragen: 1. Is het uw auto? 2. Als het uw auto is, was u de bestuurder? Zo niet, wie dan wel? Er wordt u gevraagd of u een schikking wil. U wordt tevens gesommeerd het binnen 2 weken terug te sturen, of anders...
U kunt de brief beantwoorden; dan erkent u dat u de bestuurder was en bekent u schuld. Dan kan de Officier van Justitie besluiten om het te laten voorkomen bij de rechter. Dit gebeurd uitsluitend bij hogere snelheidsovertredingen of als u vaker gesnapt bent. In de regel wordt 30 tot 50 km/u te snel met een schikking afgedaan vanwege de werkdruk bij Justitie. Het is ondoenlijk om al deze zaken voor de rechter te krijgen.
Vervolgens krijgt u een beschikking dat u op het "Help de regering de winter door-Fonds" moet storten voor het vermijden van strafvervolging. Bovendien wordt gedreigd dat als u niet betaald, het alsnog voorkomen wordt, waarbij de Officier van Justitie een hogere boete zal eisen.
Deze brief is zeer misleidend opgesteld. U krijgt namelijk de indruk dat als u het geldbedrag betaald, u van alles af bent. U krijgt echter wel altijd een aantekening van het feit in het Justitieel Documentatie Register. Daarnaast wordt de keuze wel erg makkelijk gemaakt om te betalen, want wie wil er nou meer betalen? De Officier van Justitie zou anders een nog hogere boete kunnen eisen! Wat men vergeet is dat de rechter besluit wat de strafmaat is en die zal in de praktijk nooit meer zijn, dan wat in het schikkingsvoorstel genoemd is. Het dreigement is bedoeld om mensen er toe te bewegen het maar vooral niet voor te laten komen.
Als u de schikking niet betaald wordt het alsnog een gang naar de rechter. Het kan echter vanwege de werkdruk soms enige jaren duren, voordat u uiteindelijk opgeroepen wordt. Als u in de eerste brief had aangegeven dat u de bestuurder was, dan maakt u geen schijn van kans. U heeft daarmee immers al bekend. De enige reden waarom u dit zou doen, is als er verzachtende omstandigheden zijn, zoals een sterfgeval, en de Officier van Justite trekt zich hier niets van aan. U kunt dan nog hopen op een rechter die uw situatie begrijpt en de boete verlaagt of zelfs kwijtscheldt.
U kunt natuurlijk besluiten om de brief met de vragen erop niet te beantwoorden. Eigenlijk wordt u gebruikt om het speurwerk te doen voor de Officier van Justitie. De Officier moet immers met bewijzen komen, u niet! Als u geflitst bent, dan is het enige bewijs wat de Officier heeft een foto van uw auto, schuin van achteren genomen. Er is totaal niet te achterhalen wie er achter het stuur zat. De auto kan wel op uw naam staan, maar wie zat er achter het stuur? Dat dient bewezen te worden; niet dat u de eigenaar of berijder (bij leaseauto's) bent. De Officier van Justitie kan dat niet, dus vandaar de sommerende brief om met de antwoorden te komen.
Als u de brief niet terugstuurt, bekent u niet dat u de bestuurder was, noch wie het dan wel was. U laat het voorkomen. Als laatste poging om u alsnog te overtuigen om te betalen, heeft u kans dat u alsnog een schikking krijgt voorgesteld. Betaal en we praten nergens meer over. Als u ook hier niet op in gaat, dan krijgt u vanzelf bericht om voor te komen. Dit kan soms na een jaar of 2 zijn.
Als u ter zitting in het beklaagdenbankje zit, laat u zich dan niet intimideren door de Officier van Justitie of de rechter. In hun ogen bent u al schuldig, voordat u ook maar 1 woord heeft kunnen zeggen.
De Officier van Justitie zal een verhaaltje houden dat op die en die datum u te hard reed. De rechter zal u vragen wat u daarop te zeggen heeft. U zegt uiteraard dat u het niet was. Dat het mogelijk is dat het inderdaad uw auto was. De rechter zal u daarna op indringende wijze vragen wie dan wel de bestuurder was, ten tijde van de overtreding. Let op! U hoeft hier geen antwoord op te geven. Het is de Officier van Justitie die dat dient te bewijzen, niet u en u kunt dit de rechter ook vertellen. De Officier moet met bewijs op tafel komen, u hoeft geen belastende verklaringen over uzelf of uw familieleden te doen. Een antwoord zou kunnen zijn dat u het aan de Officier van Justitie over laat om met sluitend bewijs te komen. Hij kan u vragen of u doorgaans op het traject en tijdstip waar de foto is genomen die auto bestuurt. Trap ook hier niet in. Is er geen aannemelijk bewijs maar gerede twijfel, maakt u kans op vrijspraak. U kunt echter alsnog in beroep gaan. Dit kost u niets extra. Tevens krijgt u bij vrijspraak uw kosten betaald van vervoer en de vrije dagen die u misschien heeft moeten opnemen. Ikzelf ben voor Hfl 400,- gecompenseerd.

Dit komt vanuit de praktijk:

Verkort dan even wat details...
Zaal vol jongeren, en tot mijn grote verbazing maakten ze allemaal de zelfde fout: Direct toegeven dat ze het gedaan hadden. De 288 euro's vlogen om de oren. Ja maar dit en ja maar dat helpt dan niet. Toegeven is schuld bekennen en dus schuldig dus veroordeeld.
Toen kwam ik. Helaas zaten er toen nog maar 3 anderen in de zaal. Iedereen had alleen z'n dagvaarding bij zich, en daarom gingen de wenkbrouwen van rechter, OvJ en Griffier ook wel omhoog toen ik aankwam met keurig in drievoud mijn verdediging. De rechter begon toch zijn verhaal met "U wordt verdacht van het feit dat u met 35 kilometer te hard in de stad zou hebben gereden op die en die datum vorig jaar zomer. Klopt dat?
"Ja, dat klopt, daar wordt ik van verdacht," antwoordde ik. Maar ik kan me daar niks van herinneren. En ik heb ook helaas, ondanks mijn verzoeken, tot twee keer toe aan de OvJ, waarvan de laatste keer aangetekend, zoals u kunt zien in de bijlagen, geen enkel bewijs mogen ontvangen dat ik dat ook daadwerkelijk geweest ben. En daarom verzoek ik dan ook om vrijspraak.
"U had toch op dat moment de auto in uw bezit?" "Ja, maar daarmee is niet bewezen dat ik het was die daar reed. Nogmaals, waarom heb ik daar geen bewijs van gekregen?"
"Wie was het dan?" "Dat hoef ik u niet te zeggen." Toen keek hij me erg kwaad aan. Ik keek hem recht in de ogen terug en herhaalde zijn eigen woorden: "Ik ben niet verplicht antwoord te geven. En daarnaast, het gaat hier om het feit dat IK verdacht bent, en u verwacht toch niet van me dat ik iemand anders verdacht ga maken?" Hij keek mij nog even peinzend aan en vroeg toen aan de OvJ of zij haar verhaal wilde doen.
Die hakkelde het een en ander aan onzin uit over dat ik de bestuurder kon zijn en dat er met de foto voldoende bewijs was.
Wat ik er toen nog op had te zeggen, vroeg de rechter.
Ik antwoorde dat ik mijn verhaal wel wilde herhalen, over het feit dat ik geen dossier van de OvJ heb toegestuurd gekregen, dat er blijkbaar niet eens een foto is gemaakt, of die is kwijt geraakt, en dat er geen bewijs is dat het om MIJN persoontje gaat.
De rechter keek mij nog eens peinzend aan en moest toen glimlachen. Hij besliste het volgende: Gezien het feit dat het voor minimaal 95% zeker moet zijn dat verdachte ook schuldig is, en er in deze zaak GEEN voldoende bewijs is, beslis ik dat de verdachte wordt VRIJGESPROKEN!!!
Als laatste voegde hij nog toe (het was wel een sympathieke!!!) dat er dus op deze aardbol iemand rondloopt die deze overtreding heeft begaan en dus heel veel geluk heeft gehad...
Ik antwoorde: "Ja, dat is zeker een bofkont..."
 
Als je na correctie toch nog 126 kmh hebt gereden dan stond je teller op dat moment op ongeveer 150 kmh gok ik zo even uit het blote hoofd.
Als je hier dan komt zeiken dat je die bon niet hebt verdiend ben je echt niet wijs.
Tuurlijk heb ik het niet verdiend ik ben appie en de methode waarop ze het doen vind ik van het nivo nul.
Ben ook gewoon boos en moest m,n verhaal kwijt.
En misschien heeft iemand tips om de rechter milder in z,n oordeel telaten zijn O-)
 
Ahah ik heb het , zeg gewoon dat iemand een profrit ging maken op m,n motor omdat ik probeerde te verkopen en dat ik de gegevens van die persoon niet heb 8-)
 
Hmmm, kan ook gewoon zeggen dat een neef van me uit het buitenland er die dag op reed en inmiddels allang weer terug is naar de antillen 8-)

Je leest niet goed. Je hoeft helemaal niet te zeggen wie de bestuurder was :)

Maar goed appie.. Toegeven dat je de prent wel verdiend hebt :) Zo niet voor dit kunstje, dan wel voor een van je andere kunstjes.

Maar ik vind her rechtsysteem in NL een beetje krom. Te hard rijden is een doodzonde.. je kunt beter iemand verkrachten B|
 
Gezeur over verdienen of niet altijd. Soms laat een situatie het gewoon toe dan ben ik van mening dat het niet verdiend is omdat het nergens over gaat. Bv in een polder 50 moeten rijden omdat die weg binnen de bebouwde kom ligt. Bovendien kun je op een SS soms gewoon 1 seconden je gas te ver open houden. Ik had van de week ff gefilmd met m`n bike. Trok bij een stoplicht op niet anders dan normaal (testritje, eigenlijk wat rustiger dan normaal) zie ik tot m`n verbazing dat ik ff 100 reed, je mag daar 50) Had er eigenlijk geen weet van omdat ik altijd aan het opletten ben daar.

On-topic:

Zeggen dat het je spijt, dat het voor jou ook erg schrikken was. Je vind motoren gewoon gaaf en daarom rij je een SS. Zelf zit je eraan te denken maar een langzame 125cc te kopen maar deze looks, daar ga je immers voor. Vorige keer was je je ook al doodgeschrokken. Je vind het niet fijn en raakte een beetje in paniek, ipv remmen gaf je gas. Ook al omdat je ergens naartoe moest en paniekte omdat je bang was het nooit meer te vinden. Je overzag de situatie niet en deed precies het verkeerde, net als die andere keer. Voorlopig ga je nadenken en daarna een rijvaardigheidscursus volgen.

Succes
 
Ik zit ook op zoiets te wachten..

Krijgt de OvJ ook de foto zelf te zien? Als die pino's mijn paardestaart op die foto zien, heeft het niet echt veel nut meer om te ontkennen dat ik het was...
 
Gewoon niets zeggen, het heeft toch geen nut. Gewoon naar de officier gaan en je vonnis aanhoren :(

edit: Voor die boetes zijn richtlijnen en daar wijken ze nooit van af.
 
Je kunt ook gewoon open kaart spelen, zeggen dat je een sollicitatiegesprek had (ff je uitnodiging voor het gesprek meenemen), uitleggen dat je erg nerveus was en doordat je het niet kon vinden je jezelf verloor in die snelheid....



... of was dat sollicitatiegesprek verzonnen :+
 
Je leest niet goed. Je hoeft helemaal niet te zeggen wie de bestuurder was :)

Maar goed appie.. Toegeven dat je de prent wel verdiend hebt :) Zo niet voor dit kunstje, dan wel voor een van je andere kunstjes.

Maar ik vind her rechtsysteem in NL een beetje krom. Te hard rijden is een doodzonde.. je kunt beter iemand verkrachten B|

Word een beetje misselijk van al die misselijke apen die die jongen veroordelen alsof ze zelf nooit te hard rijden.

Ben blij dat jij Faithz hem teminste wel op een normale manier tewoord staat

bedankt hiervoor,........
 
TE hard rijden doen we allemaal (weleens), maar een klein deel daarvan zou die 50 km grens wel wat beter in de gaten mogen houden.
Ik hou die magische grens altijd in de gaten; hoef ik ook niet te zeiken over me rbw :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan