Technipunt Racer
MF'er
- 25 nov 2005
- 121
- 0
Voor ons is de KNMV SuperCup de opstap in de racerij. We zijn dus nieuw en weten nog niet precies hoe of wat. Nu hebben we de oude kampioensfiets van John Jansen (Suzuki GSX-R 600 SRAD) gekocht (lekker fietsie btw, en snel zat, kijk maar eens op Circuittijden in dit forum, John staat regelmatig bovenaan ) maar deze "oldtimer" is nog niet 2007-reglementen-klaar, zeg maar
In de reglementen van de KNMV staat dat wanneer er een brandstofpomp is gemonteerd er een systeem moet zijn gemonteerd wat ervoor zorgt dat de motor afslaat op het moment dat deze betrokken is bij een valpartij...
We hebben getest wat er gebeurt als we de draadjes van deze pomp (in de tankbodem) spanningsloos maken en rara... de motor blijft ruim 30 seconden nadraaien voordat hij sputterend en pruttelend afslaat. De brandstof die nog in de vlotterkamers zit wordt gewoon aangezogen en de motor blijft dus gewoon aan...totdat de vlotterkamers leeg zijn... enige echte, snelle manier van uitzetten is de rode tuimelschakelaar naast de gashendel...
Zijn er meer mensen met dit probleem (lees carburateur-fietsjes)? Zo ja, hoe heb je dit opgelost en zo nee, heb je een goed idee? GRAAG!!
We hebben zitten denken aan een dodemanstouwtje, zoals op een jetski, waterscooter speedboot en ander gemotoriseerd watersportspul. Maar ik zie het niet zo zitten om de hele tijd met zo'n slingeren krulsnoer aan mijn arm rondjes te rijden....
Ik heb (indianen)verhalen gelezen over de negatieve betrouwbaarheid van zo'n hellingshoek-schakelaar; bijvoorbeeld over het spontaan inschakelen (lees: brandstoftoevoer onderbreken) van het systeem bij hoge bochtsnelheden in combinatie met een zekere hellingshoek. Door het gyroscopische effect zou de schakelaar vals alarm geven en dan zit je met een probleem(pje) midden in een bocht! Iemand negatieve ervaring of juist niet?
In de reglementen van de KNMV staat dat wanneer er een brandstofpomp is gemonteerd er een systeem moet zijn gemonteerd wat ervoor zorgt dat de motor afslaat op het moment dat deze betrokken is bij een valpartij...
We hebben getest wat er gebeurt als we de draadjes van deze pomp (in de tankbodem) spanningsloos maken en rara... de motor blijft ruim 30 seconden nadraaien voordat hij sputterend en pruttelend afslaat. De brandstof die nog in de vlotterkamers zit wordt gewoon aangezogen en de motor blijft dus gewoon aan...totdat de vlotterkamers leeg zijn... enige echte, snelle manier van uitzetten is de rode tuimelschakelaar naast de gashendel...
Zijn er meer mensen met dit probleem (lees carburateur-fietsjes)? Zo ja, hoe heb je dit opgelost en zo nee, heb je een goed idee? GRAAG!!
We hebben zitten denken aan een dodemanstouwtje, zoals op een jetski, waterscooter speedboot en ander gemotoriseerd watersportspul. Maar ik zie het niet zo zitten om de hele tijd met zo'n slingeren krulsnoer aan mijn arm rondjes te rijden....
Ik heb (indianen)verhalen gelezen over de negatieve betrouwbaarheid van zo'n hellingshoek-schakelaar; bijvoorbeeld over het spontaan inschakelen (lees: brandstoftoevoer onderbreken) van het systeem bij hoge bochtsnelheden in combinatie met een zekere hellingshoek. Door het gyroscopische effect zou de schakelaar vals alarm geven en dan zit je met een probleem(pje) midden in een bocht! Iemand negatieve ervaring of juist niet?
Laatst bewerkt: