Full body protector voor op straat?

Nielus

MF'er
19 apr 2017
35
0
Tegenwoordig heb ik een KTM 990 adventure.
Daarvoor een EXC 525.

Vanuit het EXC tijdperk heb ik de nodige cross / offroad kleding.
Crosslaarzen, compleet off/allroad pak (geschikt voor straatgebruik) en zo ook een body protector.

Maar de jas is wel erg warm met de temperaturen van tegenwoordig en dus rijdt ik af en toe ook met de body protector + cross shirt.
Dat shirt biedt natuurlijk 0,0 bescherming.
Hoe zit het eigenlijk met zo'n body protector?
Stel dat ik op straat van de motor zou gaan, in hoeverre gaat zo'n protector mij nuttig beschermen tegen asfalteczeem?
 
Heb me er ook wel eens in verdiept, maar mij werd toentertijd verteld dat die protectors kunnen verschuiven en dus niet altijd even veilig zijn.

Maargoed zelf nog niet geprobeerd dus :+
 
Vrienden van mij rijden er mee in de zomer met een T shirt er over.

Zij zijn er blij mee. Het waait beter door dan mijn textiele jas :X

Of het ook goed beschermd bij een schuiver heeft nog niemand persoonlijk getest gelukkig (klop, klop, klop).

Sowieso beter dan geen bescherming, toch??
 
Ik heb in de zomer van 2004 SM gereden op straat met mijn crosshirt en daaronder een protectievest. Ik ben blij dat ik niet gevallen ben :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb uit mijn textiele motor jas de bescherming gehaald en rij altijd met een goede body protector eronder. Deze zit beter aangesloten en gepositioneerd dan die losse schouder, arm en rug schuimpjes.
Op vakantie (40+ graden) ook wel met alleen cross shirt en protector op straat gereden.
Zo'n protector is voor impact, niet voor schuiven over asfalt. M'n textiele jas beschermt tegen schuiven. Een t-shirt, zoals je zelf al schreef, beschermt niets.
 
Een body protector beschermt tegen stoten/vallen. Niet tegen schuivers.

Andersom werkt dus ook niet (met een lerenpak over de crossbaan ;) )
 
👍 ok, mijn vermoeden is bevestigd. Safety first dus dan maar iets warmen met de jas aan! Het is ook een ruime jas dus protector zou er ook goed onder kunnen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan