Full rpm als ik de motor start (zonder gas te geven)

Arawac

MF'er
23 jun 2011
130
0
Delft
HELP

Net een fzx 750 gekocht...

hmmm, ik heb hem in de tuin gezet, totdat ik mijn motor rijbewijs heb :)
nu dacht ik net ik wil wel even luisteren, WTF... start en de motor gaat uit zichzelf naar full rpm in zijn vrij, zonder gas ?... ???? snel uit met engine kill...
Ik heb er niks meegedaan, behalve door een small steegje naar de tuin toe gebracht, hier en daar beetje moeten "wringen" om het stuur langs vuilnisbakken te krijgen, maar verder niets ??
Iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat een "tonnetje" op de buitenkabel aan een gaskabel-uiteinde uit zijn nestje is getrokken en is blijven hangen op het randje.

Ook mogelijk dat een wat lange gaskabel opgebonden zit met tie-rap ofzo en door wringen/trekken daardoorheen schuivend nu in een rare bocht geklemd.
 
nou ik heb wat getrokken en gevoeld, de gashendel springt gewoon heel actief terug. Ben niet zo technisch maar 4 cyl. 4 carbs = 4x zo een dingetje dat mee beweegt met de gashendel toch ?
:( god ga het nooit vinden :(
probleem blijft ...
 
kijk eens (met de motor uit) of er wat beweegt op de carburateurs als je het gas open en dicht draaid en kijk ook naar de choke als je die open en dicht zet of er wat beweegt. en dat het allemaal weer in rust stand komt.
 
ik had er drie kunnen voelen... denk dat ik allerlei zaken eraf moet gaan halen om meer te zien... :( en de gas kabel helemaal te kunnen volgen..
 
Laatst bewerkt:
:~ gezakt :) boerenland weggetje, ietwat smal, gewoon door rijden langs tegemoet komend verkeer... 1 stopbord niet helemaal 100% stil .. gewoon dom..
Dan nu eerst de motor...
 
4-08 mag ik weer
LOl probleem met gas verholpen, was inderdaad toch de kabel, had even een soort gaasje verwijderd zodat ik er beter bij kon, en aan de kabel gemorreld. Even stationair weer goed ingesteld, gaskabel afgesteld.
========================================
En ja jullie mogen lachen.. ik denk even de olie verversen, had al een filter en nieuwe olie gekocht. zo ook een nieuwe torque wrench en doppen set. Dus hoppaa olie eruit, filter eruit, nieuwe filter erin, even de wrench instellen en vast draaien maar (even o ring gechecked, contact oppervlaktes schoon gemaakt) ..... draai .... draai .... klik ..... hmmm ..... draai .... draai ..... KRAK ..... hmmmm, oh oh nee toch ... het zal toch niet waar zijn , ik heb de behuizing waar het olie filter in zit gebroken . :((

Wat een lul ben ik toch...

img009cy.jpg

img011cr.jpg

img013b.jpg

img014mb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahaha.. prutser!! :)

Geintje, kan gebeuren.

Echter is mijn tip wél: bij dat soort motoren en dat soort klusjes, GEEN momentsleutel gebruiken maar gewoon een portie gezond verstand en een ratelTJE.

Nu is het wel een mooi moment om "zo'n mod" uit te voeren dat je een normaal oliefilter kan gebruiken!
 
Laatst bewerkt:
:) hehehe, jaja al met al een "geweldige" dag .....
ik heb al een vervanger gevonden van een fz750 precies hetzelfde partno. :) 38 USD

:(

Wel gelijk weer wat geleerd ! 'kweet nu hoe een momentsleutel werkt ... als tie klikt ben je bij het gewenste moment aanbeland... helpt als je RTFM (Read The Fucking Manual)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan