fun aan legale snelheden

Dunewar

Die hard MF'er
2 nov 2008
338
24
Oostende
Ik rij sinds twee jaar met een fazer 1000 uit 2003, maar die staat te koop wegens slecht voor mijn rijbewijs. Elke keer als ik ermee op stap ga scoor ik een foto, en het is sterker dan mezelf. De motor komt pas tot leven boven de 100, en dat is in eerste versnelling. Mijn laatste exploot kost me wellicht een paar weken rijbewijs...

Ik weet dat het 100% aan mezelf ligt, en dat je ook traag kunt rijden met een snelle motor, maar de verleiding is te groot voor mijn zwakke karakter.

Daarom : met welke motor kan je evenveel plezier hebben onder de legale snelheid? Ik heb een voorstel beet om de motor te wisselen voor een Pan European ST1100, maar ik vrees een beetje dat het plezier ook daar aan hogere snelheden te vinden is. Met mijn beperkt budget (ik wil er geen geld aan bijsteken) kom ik uit op ongeveer 2200€, en daarvoor zag ik de volgende opties :

BMW F650GS (of funduro, de single) : misschien eens leren offroad rijden?
Oldtimers : ik werk graag aan motoren, misschien een CB uit de jaren 70 of 80? Bol d'or? Ik heb al een basket case liggen, dus de motor moet rijklaar zijn.
Toermotor : R1100rt, pan european, maar is dat dan nog leuk?
Retro model : Kwak Zephyr of Suz Inazuma? is dat wat?
 
Yamaha MT03? Alhoewel dat ook nog steeds hard kan gaan, maar minder hard als een Fazer 1000. Of een (nieuwe) Yamaha SR400 en deze customizen
 
KTM Duke II? Zeker als je zelfs van sleutelen houdt lijkt me dat ideaal...
 
Als ik jou was zou ik een één of twee-cilinder proberen.
SV-650 en dat soort spul.
Trekt veel minder hoog in de toeren, maar heeft meer kracht (FUN) bij de lagere. })
Inazuma kun je ook proberen, maar misschien wat té weinig vermogen (naar mijn mening dan).

Model motor kan ik natuurlijk niet voor je bepalen, maar voor jouw situatie zou ik zeggen: hoe minder cilinders, hoe beter :Y
 
Verlaag niet de snelheid van je motor, maar verhoog de legale snelheid ;)

Heb je zeker fun!