fun aan legale snelheden

Nadeel van deze motoren (1 cilinders) is dat een vakantie of een wat langere rit naar bijv Duitsland een stuk minder comfortabel is. Tenminste, dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk en de reden dat ik mijn XT660 weggedaan heb. Beetje vermogen om bijvoorbeeld een stukje snelweg te pakken is dan ook wel lekker. Dan kom je vaak toch weer uit op een 2/3/4 cilinder.
Wie gaat er voor zijn vakantie nou op de snelweg rijden? Daar snap ik dus helemaal niks van.
 
Wie gaat er voor zijn vakantie nou op de snelweg rijden? Daar snap ik dus helemaal niks van.
Ja als je verder dan Brabant wilt komen dan moet dat ja. Of je moet een aanhanger hebben en dat je met je koekblik gaat. Maar dan kan je net zo goed de motor thuis laten denk ik.
 
Echt? Oh, dat moet ik dan even tegen mezelf zeggen. Ik ben toch regelmatig buiten brabant geweest zonder een snelweg te pakken. Stom dat ik dat niet weet.
 
Wie gaat er voor zijn vakantie nou op de snelweg rijden? Daar snap ik dus helemaal niks van.

Ik ben met mijn XT660X in het buitenland geweest en had dan twee redenen om op de snelweg te komen:

1. Nederland zo snel mogelijk overslaan om in leuk bochtig gebied te komen.
2. Nederland zo snel mogelijk overslaan omdat ik na m'n vakantie in leuk bochtig gebied graag naar huis wil.

Verder rijd ik soms een 100km naar familie over 100km/u wegen en dan vond ik het vermogen ook net iets te kort schieten. Mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben met mijn XT660X in het buitenland geweest en had dan twee redenen om op de snelweg te komen:

1. Nederland zo snel mogelijk overslaan om in leuk bochtig gebied te komen.
2. Nederland zo snel mogelijk overslaan omdat ik na m'n vakantie in leuk bochtig gebied graag naar huis wil.

Verder rijd ik soms een 100km naar familie over 100km/u wegen en dan vond ik het vermogen ook net iets te kort schieten. Mijn mening.

Ik heb mijn 2 cilinder XTZ750 weggedaan en mijn 1 cilinder XTZ660 gehouden. Snelweg is namelijk sowieso saai, dus welke brommer je onder je kont hebt maakt dan niet uit.
Ik rij elke dag 130 km op de snelweg voor woonwerk , dus dat telt al aardig mee.
 
De discussie is ook niet of het wel of niet saai is. Mijn mening is gewoon dat je met iets meer vermogen een stuk comfortabeler rijd op snellere wegen. Voor mij werd het een drempel.
 
Tsja, wat mij altijd opviel bij m'n Bandit was omdat het ding volledig kuiploos was en meer een streetfighter, 140+ echt werken was omdat je gewoon veranderd in een windzeil, dan is hard rijden ineens een stuk minder leuk :)
 
Yamaha MT-01! Kanon aan koppel, niet aan pk's. Geen bizarre acceleratie of topsnelheid: je houdt een CBR600 nog niet bij (tenzij je een Stage 3 pakket hebt ofzo). Maar wel mega leuke stoeifiets, en je kan er mee door de bocht met het knietje aan de grond, dus leuk rijden kan ook nog steeds.

:] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Tsja, wat mij altijd opviel bij m'n Bandit was omdat het ding volledig kuiploos was en meer een streetfighter, 140+ echt werken was omdat je gewoon veranderd in een windzeil, dan is hard rijden ineens een stuk minder leuk :)

ok, maar ik vind dat kuiploos rijden (op bandit en op R800R leenfiets) dan weer bijdragen aan de motor-ervaring. Vooral op de 800R: wind gaat recht door je heen...
Had bv geen moeite met 300+ km op de Bandit tegen 120-180. Lekker Werken, lekker plukkerig windje. daarmee vgl is de F800ST maar saai bij 120 (maar wel in staat om 12000km in 4wkn te doen)

Horses for courses enzo.

Fun: probeer ook eens MotoGymkhana. Lijkt me wel kicken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan