fun aan legale snelheden

Dat is waar, en je kan ook maar net pech hebben. Ik bedoelde ook meer dat veruit de meeste controles zo duidelijk opgesteld staan, dat ik me afvraag of TS wel een beetje oplet onder het rijden, als ie iedere keer weer geflitst wordt.

Jawel, maar soms kun je er gewoon niks aan doen. De laatste was vanop een brug over de snelweg. Niemand had die kunnen zien
 
How about een Duc M600 - 620 - 900? Geen kanonskogels maar wel karakter en de power die je wel hebt zit onderin.

Over een heel andere boeg. Zeldzaam als de neten en behoorlijk boven je budget: CBR250RR. Harder dan 180 gaat'ie absoluut niet, maar hij gaat pas bij 20.000 RPM in het rood dus bij 80 denk je al dat je héél hard gaat.
 
Iedere wat oudere motor zal waarschijnlijk wel aan de wensen voldoen. Mijn Jawa gaat ook maar 120+- maar voelt aan als 200. Royal Enfield 500cc een pitter zijn ook leuke fietjes.

Het echte probleem ligt natuurlijk bij jezelf, jij maakt een beslissing. Een oud barrel helpt je hier wel bij maar misschien moet je het wel ergens anders zoeken. Desalniettemin, succes met je zoektocht! :Y
 
Ik heb onderstaand lijstje gehad aan motoren.
Nu van een blackbird naar een multistrada 1200 gegaan.

De XX is een supermotor maar of je nu in zijn 2 of 6 optrekt het blijft gaan. Aangezien ik voor de hobby rij ben ik gaan proefrijden op de MTS1200 en was gelijk om.
De power onderin en het meer schakelen geeft mij veel meer plezier.

In de urban heerlijk rustig. In de sport een strakke racer. En enduro gebruik ik meer dan ik van te voren had gedacht.

Nu is dat boven jouw budget maar een classic zou een optie zijn. Maar een allroad moet je gewoon een proberen.

Op elke motor zul je denk ik boetes blijven krijgen als je zelf al weet dat je moeite hebt met je grenzen.
 
Met Tijmen eens op een jawa boven de 110 lijkt het wel of je veel harder gaat,
En toch wil ik harder, op de snelweg ,ter wijl de jawa heerlijk rijdt op de binnen wegen

Gewoon een motor zoeken die alles kan , goed op de binnen weg , en goed mee kan kommen op de snelweg.
En de pak ezel is voor vakantie. En zuinig in gebruik , en gemakelijk in onderhouwdt. Grote wielen , al zal
Over de groote van de wielen de meningen wel verschillen denk ik
Mijn idee 650 cc en 2 zuigers , model en merk naar eigen smaak , er is genoeg te koop.
Mischien wel te veel,
 
Het is de Pan European geworden. Lekker koppelrijke motor, goeie zitpositie die aan 100 per uur ook werkt, en vooral in mijn hoofd het idee : dit is om te toeren. Om een of andere reden wil ik altijd alles gebruiken voor de volle 100% waarvoor het bedoeld is. Dus met de Pan ga ik toeren. Extreem toeren. Iron Butt en zo...

All gekheid op een stokje, het ging heel close tussen een Africa Twin en een Pan, maar met mijn korte benen is een allroad altijd een avontuur (ook de reden waarom ik eerder een R1100GS van de hand deed).
 
Als je geen grenzen aan jezelf kan opleggen moet je lekker de bus pakken, als handhaving of rechterlijke macht zou je statement voor mij reden zijn je een totale ontzegging van de rijbevoegdheid op te leggen!
 
Ik sluit me ook bij Offroad aan.
En dan gewoon de otr's rijden.
Kun je helemaal los gaan, en voordat je dat knap onder de knie hebt ben je ook ff verder.
 
Stap 1, Kies voor een naked. De snelheidsbeleving is een stuk hoger.
Stap 2, Ga voor een kleinere cilinderinhoud. Als je harder moet werken voor je snelheid heb je eerder voldoening
Stap 3, Kies voor een 1 of 2 pitter ipv een hoogtoerige 4 cilinder. Het koppel onderin maakt de boel een stuk levendiger en leuker op lagere snelheden. (is mijn beleving).
Een 4 cilinder trek je door naar hogere toeren wat vaak is gekoppeld aan hogere snelheden.
Stap 4, Probeer bovenstaande eigenschappen te combineren in een motor die niet superstrak stuurt of gemaakt is voor het circuit. Nog harder werken om dezelfde snelheden te bereiken.

Accepteer vervolgens dat snelwegcruizen minder comfortabel zal zijn, en je komt een heel eind! *D


Een stuk lekdijk op mijn Intruder 700cc uit 1985 is met 80km/u lekker sturen. Hetzelfde stuk op die snelheid met mijn R6 is slaapverwekkend...

Succes!
 
Redelijk alternatief: koop een boot, werk je dood. Dat is weer eens wat anders dan jezelf doodrijden.
 
Stap 1, Kies voor een naked.
Het werd een volle kuip

Stap 2, Ga voor een kleinere cilinderinhoud.
Het werden 1100 cc

Stap 3, Kies voor een 1 of 2 pitter ipv een hoogtoerige 4 cilinder.
Het werden 4 cilinders in V-vorm

Stap 4, Probeer bovenstaande eigenschappen te combineren in een motor die niet superstrak stuurt of gemaakt is voor het circuit.
Gemaakt voor het circuit: nee, maar stuurt verrassend lekker

Accepteer vervolgens dat snelwegcruizen minder comfortabel zal zijn, en je komt een heel eind! *D
Het werd een motor die de snelwegkilometers vreet alsof het warme broodjes zijn. :+


Hoewel ik je stappenplan onderschrijf heeft TS voor een Pan European gekozen. Kan uit ervaring zeggen dat het een fijne motor is en ik hoop dan ook dat TS er veel fijne, veilige en redelijk boetevrije km's mee gaat maken *D
 
Stap 1, Kies voor een naked.
Het werd een volle kuip

Stap 2, Ga voor een kleinere cilinderinhoud.
Het werden 1100 cc

Stap 3, Kies voor een 1 of 2 pitter ipv een hoogtoerige 4 cilinder.
Het werden 4 cilinders in V-vorm

Stap 4, Probeer bovenstaande eigenschappen te combineren in een motor die niet superstrak stuurt of gemaakt is voor het circuit.
Gemaakt voor het circuit: nee, maar stuurt verrassend lekker

Accepteer vervolgens dat snelwegcruizen minder comfortabel zal zijn, en je komt een heel eind! *D
Het werd een motor die de snelwegkilometers vreet alsof het warme broodjes zijn. :+


Hoewel ik je stappenplan onderschrijf heeft TS voor een Pan European gekozen. Kan uit ervaring zeggen dat het een fijne motor is en ik hoop dan ook dat TS er veel fijne, veilige en redelijk boetevrije km's mee gaat maken *D


Dat hoop ik uiteraard ook! :)
 
Een goede zaak dat TS zijn rijbewijs een aantal weken zal worden afgepakt me dunkt.

Als het aan mij ligt levenslang.

"Hij kan er niks aan doen" _O-
 
Een goede zaak dat TS zijn rijbewijs een aantal weken zal worden afgepakt me dunkt.

Als het aan mij ligt levenslang.

"Hij kan er niks aan doen" _O-

Hey hey hey, zijn we hier opeens heiliger dan de paus geworden?

Lees maar eens wat van de andere reacties, ik ben heus niet de enige die voor een andere motor kiest omdat de huidige motor teveel uitnodigt om hard te rijden. Ik weet dat ik te hard heb gereden, en ik doe er iets aan, namelijk een motor kopen waarop het trager leuker is. En die boete en dat rijverbod, daar ga ik geen protest tegen aantekenen, dat heb ik verdiend.

Gaat die motor mij afremmen? Rij ik mij dood zonder? Tuurlijk niet! Tuurlijk kan ik evengoed traag rijden op een fazer, tuurlijk kan ik mij inhouden. Maar het is een stuk minder frustrerend als de motor zich ook beter leent voor het gebruik dat je er van wil maken. Noem het optimalisatie.

Circuit rijden is geen praktische optie door de afstand tot het dichtste circuit (minstens 2u30 rijden) en het gebrek aan tijd. Aangezien ik regelmatig naar Duitsland moet voor werk kan ik zowel een motor nemen die daar voor toegespitst is, en hoef ik niet telkens te denken "toch zonde dat ik maar de helft van het vermogen gebruik".

Een laatste reden die ik hier nog niet vermeld heb, is mijn vrouw. Zij heeft mij voor alle duidelijkheid NIET gevraagd om te veranderen of om de motor te laten staan. Maar ze heeft wel duidelijk gemaakt dat ze heel bezorgd is dat ik een ongeval zou hebben als ik die rijstijl aanhoudt. Ze weet dat ik hard geniet van motorrijden en het ook nodig heb als hobby, en ze gaat het zeker niet verbieden. En juist daarom vond ik het mijn verantwoordelijkheid om zelf een stap te zetten om haar gerust te stellen. En ik weet dat een overstap naar een toermotor een stap is die haar geruster maakt, en die haar duidelijk maakt dat ik het meen. Noem het een gebaar naar mijn vrouw. En alle stoere binken die mij nu een sloef/watje/pussy noemen, het zij zo. Laat de reacties maar komen.
 
Stap 1, Kies voor een naked.
Het werd een volle kuip

Stap 2, Ga voor een kleinere cilinderinhoud.
Het werden 1100 cc

Stap 3, Kies voor een 1 of 2 pitter ipv een hoogtoerige 4 cilinder.
Het werden 4 cilinders in V-vorm

Stap 4, Probeer bovenstaande eigenschappen te combineren in een motor die niet superstrak stuurt of gemaakt is voor het circuit.
Gemaakt voor het circuit: nee, maar stuurt verrassend lekker

Accepteer vervolgens dat snelwegcruizen minder comfortabel zal zijn, en je komt een heel eind! *D
Het werd een motor die de snelwegkilometers vreet alsof het warme broodjes zijn. :+


Hoewel ik je stappenplan onderschrijf heeft TS voor een Pan European gekozen. Kan uit ervaring zeggen dat het een fijne motor is en ik hoop dan ook dat TS er veel fijne, veilige en redelijk boetevrije km's mee gaat maken *D

Bedankt!
 
Met een 50pk ééncilinder zonder kuip kan je ook zonder probleem aan niet legale snelheden rijden. Als je het rechterhandje niet in bedwang kan houden ben je er niet klaar voor en stel ik voor dat je gewoon een oerdegelijke Hollandse trapfiets aanschaft.
 
Gelul

Sommige motoren nodigen gewoon veel meer uit tot 'onverantwoordelijk gedrag' dan andere.

@ Dunewar; lekker laten verder.. digitaal discussiëren is hopeloos. Veel plezier met de Pan :]
 
voor omgerekend 2200 euro een pan uit 97 is een goede ruil, mits de fiets in goede staat is.
onderhoud en reparaties kunnen stevig aan de prijs zijn, wel een puntje om rekening mee te houden.
of je rustiger gaat rijden zal moeten blijken, een pan kan nog best mee bij het stoplicht.
vooral het gemak waarmee je langdurig snelheden van boven de 170 kan rijden kan uitnodigend werken om grote afstanden ook snel af te leggen...

veel plezier er mee, je heb een kwalitatief zeer goede fiets gekocht die (buiten de eerdergenoemde kosten) totaal geen nadelen heeft.
(daar mag je aan terugdenken als je die 320 kilo uit de schuur wil trekken... :+ )

succes
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je met de auto geen zware voet hebt, dan had je op de motor een remvoet :+
 
Laatst bewerkt:
Gezien je budget is de Funduro een prima keuze.
Sinds een jaartje rijd ik ermee en hij bevalt in vrijwel alles.
Prima in de stad, heerlijk op de buitenwegen dijken maar ook lange afstanden met bagage zijn geen probleem.

Ik heb erg veel lol van die fiets zonder hoge snelheden.
 
Fijne fiets waarmee veel mogelijk is, zo'n Pan. Ga je veel plezier van hebben.
Ik heb een VFR voor langere sportieve toerritten maar zocht ook iets voor vlot, leuk, niet al te snel binnendoorwerk. De VFR wegdoen kon ik niet, dus uiteindelijk een 650 1-cilinder erbij genomen. Zit relaxed, trilt lekker, laag gewicht, trekt goed onderin en is gek op drempels, klinkerweggetjes en slecht wegdek. En nog zuinig ook. Pure lol.
 
Terug
Bovenaan Onderaan