Fun in de File !!!

:^
Vanochtend circa 35 en vanmiddag/avond bijna 40 km door de file heen gereden, maar FUN ho maar, alleen een boel gekreukelde blikken gezien (gelukkig geen ambu's) maar lekker rijden :] , :N :N


Af en toe loop ik tijdens mijn wisseldiensten ook shifts van 09.00-17.30, en die zijn niet leuk. |(
 
Ik blijf het zeggen, een TransAlp is gewoon gemaakt voor koffers :Y

:^

Gister trouwens bijna gesandwiched door zo'n lutser die druk bellend niet in de gaten had dat zijn auto richtingde middellijn koersde...

Hij schrok zich de peulen toen ik langsreed (overigens met een nette snelheid)

Knipperende alarmlichten werken trouwen PERFECT in de file, die dingen zijn werelds *O*
 
Laatst bewerkt:
Knipperende alarmlichten werken trouwen PERFECT in de file, die dingen zijn werelds *O*


Ja ik hoor van koekblikkers dat ze je dan wel beter zien, maar volgens de gedragscode van de MAG is dit weer "not done". Wat zijn jullie ervaringen?

[me]Unieque heeft er ze er niet opzitten :N [/me]
 
mijn ervaring is dat mensen je toch eerder zien. op de motor van m'n vriend zitten ze niet en als we een keertje ruilen merk je het meteen.
zag laast 2 motoragenten voor me rijden en die deden hetzelfde... volgens de gedragscode zou het verwarrend zijn.

wat ik trouwens ontzettend irritant (waarschijnlijk hier al een keer gezegd)vind zijn motoren die hun grootlicht aanzetten. dan zie je echt geen ruk meer in je spiegels (ookin de file wil ik achter me kunnen kijken) meestal snappe ze niet wat je bedoelt met heftig gebaren en laat ik ze er maar langs zodat ik geen last er van heb.
 
...

wat ik trouwens ontzettend irritant (waarschijnlijk hier al een keer gezegd)vind zijn motoren die hun grootlicht aanzetten. dan zie je echt geen ruk meer in je spiegels (ookin de file wil ik achter me kunnen kijken) meestal snappe ze niet wat je bedoelt met heftig gebaren en laat ik ze er maar langs zodat ik geen last er van heb.

Zet dan ipv alarmlichten één van beide "gewone" knipperlichten aan. Het lijkt me dat ze je dan ook een stuk beter zien.

Je grootlicht is niet alleen voor andere motorrijders, maar ook voor koekblikkers buitengewoon irritant. |(
 
Inderdaad vind ik het ook kicken om langs een file te rijden, maar dat moet niet te lang duren natuurlijk. Mijd ik in de auto de drukke kruispunten op de motor neem ik bewust de drukke punten want ik kan er toch altijd langs. Overigens vind ik dat de automobilisten op een naderende motor in de file altijd prima reageren. Word je opgemerkt dan wijken ze uiteen als de rode zee voor Mozes destijds. Leuk toch.
 
Elke dag van Haarlem naar Amstelveen via de A9. Staat elke dag muurvast.

ik vind file rijden heerlijk. Heb een SM en deze is niet geschikt voor snelweg gebruik maar wel ideaal voor files.

Ik moet wel zeggen dat het een wensdroom van me is om de file al wheeliend vanaf Haarlem tot Amstelveen compleet tussen de auto's door af te leggen. })

Goede voorbeeld geven als motorrijder?? :? Ben geen leraar. :N
 
Ja ik hoor van koekblikkers dat ze je dan wel beter zien, maar volgens de gedragscode van de MAG is dit weer "not done". Wat zijn jullie ervaringen?

[me]Unieque heeft er ze er niet opzitten :N [/me]

Ik ben het op dat punt met MAG niet eens.

[me]derk heeft altijd de knippers aan tijdens het filesurfen... :] [/me]
 
Elke dag van Haarlem naar Amstelveen via de A9. Staat elke dag muurvast.

ik vind file rijden heerlijk. Heb een SM en deze is niet geschikt voor snelweg gebruik maar wel ideaal voor files.

Ik moet wel zeggen dat het een wensdroom van me is om de file al wheeliend vanaf Haarlem tot Amstelveen compleet tussen de auto's door af te leggen. })

Goede voorbeeld geven als motorrijder?? :? Ben geen leraar. :N

Ik heb met m'n KLX ook wel eens de neiging om 'm ff op het achterwiel te zetten in de file :P Laat die slaapkoppen in blik zichzelf maar lekker de pleuris schrikken B|

File en fun gaan in ieder geval niet samen met al die slapende blikkers B|
De enige files die leuk zijn om tussen de auto's door te rijden is als je vanaf Assen weer naar huis gaat na de MotoGP en SBK :Y Maar goed, dat zijn dan ook gewoon allemaal mensen die het begrepen hebben en veel ruimte maken :Y 8-)
 
Ik ben het op dat punt met MAG niet eens.

[me]derk heeft altijd de knippers aan tijdens het filesurfen... :] [/me]

Ik ben het wel enigszin met de MAG eens. Ik haalde, vroeger toen er nog geen trajectcontrole op de Utrechtse Baan en ik nog over de snelweg naar m'n werk ging, met regelmaat een paar collega's in. Daar kreeg ik een opmerking van dat het inderdaad heel verwarrend is (ik had m'n gevarenlichten aan staan).

Maar ja, nu ga ik door de stad en heb ik geen last meer van files :9 :P , stoepen, bermen en fietspaden zat in de stad :P
 
Ik vind het altijd zo'n gezeik als er weer eens geblaft wordt naar jonge broekies die net 3 jaar hun rijbewijs hebben en nog maar net 30K achter hun kiezen. Maar al wel op een dikke supersport rond rijden. Zoals ik Dat moet je toch zelf weten. Het is echt niet zo dat je dan minder snel leert motor rijden.

Ik heb nu 2 jaar een motor (ZX-6R), rij elke dag door de file (30k op jaarbasis) en als mijn spiegels erdoor kunnen kan ik er ook door!
En nee ik probeer niet het stereotype SS-rijdertje uit te hangen, ik 'probeer' me netjes aan de fileregels te houden.
Motomarz heeft blijkbaar nog nooit achter mij gereden in de file O-)

Maar on-topic. File rijden kan leuk zijn, vooral in de zomer om al genoemde redenen O-) . Maar ook minder leuk, bij slecht weer, winterse dagen, niet oplettende blikken met bonen. etc.
 
Ik ben het op dat punt met MAG niet eens.

[me]derk heeft altijd de knippers aan tijdens het filesurfen... :] [/me]

Ik ben het er wel mee eens! Het is verwarrend. Koekblikker zien meestal maar 1 van je knippers en denken dat je een koekblik bent die van baan wil veranderen (als ze snel in hun spiegel kijken)

Zo'n apparaatje als safety lights lijkt me dan beter omdat je daar een onregelmatig patroon hebt, waardoor het meer opvalt.
Die dingen zijn dan weer echter verboden!!
 
Ik heb nu 2 jaar een motor (ZX-6R), rij elke dag door de file (30k op jaarbasis) en als mijn spiegels erdoor kunnen kan ik er ook door!
En nee ik probeer niet het stereotype SS-rijdertje uit te hangen, ik 'probeer' me netjes aan de fileregels te houden.
Motomarz heeft blijkbaar nog nooit achter mij gereden in de file O-)

Maar on-topic. File rijden kan leuk zijn, vooral in de zomer om al genoemde redenen O-) . Maar ook minder leuk, bij slecht weer, winterse dagen, niet oplettende blikken met bonen. etc.

Klopt :Y
 
Maar on-topic. File rijden kan leuk zijn, vooral in de zomer om al genoemde redenen O-) . Maar ook minder leuk, bij slecht weer, winterse dagen, niet oplettende blikken met bonen. etc.
[/quote]

Bij slecht weer of op (vochtige) winterse dagen is motorrijden zowiezo minder leuk, file of geen file.
 
Maar on-topic. File rijden kan leuk zijn, vooral in de zomer om al genoemde redenen O-) . Maar ook minder leuk, bij slecht weer, winterse dagen, niet oplettende blikken met bonen. etc.

Bij slecht weer of op (vochtige) winterse dagen is motorrijden zowiezo minder leuk, file of geen file.
[/quote]


moet je een Super Motard kopen. Het driften is bij regen stukken makkelijker.

Stoppies daarentegen . . .
 
Ach wat 'n zielige opmerking. We rijden ruim 25.000km per jaar, deel dat door 365 (als dat niet te moeilijk is) en je weet wat het per dag is.
Wat saaiheid betreft, das voor iedereen anders, ik moet bijvoorbeeld gapen bij 'n site vol bodypaint.

We rijden 25000km p/j Moet je et dan ook niet nog een keer door 2 delen?! :?
 
Wat dat betreft ben ik iemand die er van houd om van 2 walletjes te eten :X Lekker grote stuken toeren. ((Alhoewel dat hier in Nederland steeds vervelender wordt)). Maar ook goed poetsen en dan even naar de boulevard om een ijsje te eten en flink te posen heeft ook zijn charme *D Voorlopig staat er voor augustus een ritje van 2600KM in de planning ;) Adelaide- Melbourn- Sydney en weer terug. Daar heb ik heel erg veel zin in *O* :]


Effe een stille hint..........
1.
In de outback is geen snelheidsbegrenzingen! :9~ ! En daar ligt ook gewoon asvalt hoor!
2. Van sydney naar boven zijn openere snelwegen, et is beter weer en et is leuker(gezelligere plaatsen zal ik maar zeggen)
3. Bekeuringen zijn aan de prijs!
4. Koop een internationaal rijbewijs (ze snappen nix van dat ding en weten niet eens dat ie bestaat is mij opgevallen) maar als zo'n grapjas uhm in wil nemen heb je je eigen papiertje tenminste nog!!


tot slot ik weet niet hoe je gaat maar ik zou echt een dakar nemen of ktm ofzo er is gelegenheid genoeg om daar wat leuks me te doen (nadelig dat je een band mee moet nemen dan)
 
In 30 jaar motorrijden heb ik al veel meegemaakt maar wat wij in september allemaal beleefd heb tijdens het doorkruisen van Hongarije, dat slaat alles.
De wet is daar zoals vroeger hier, dat tweewielers (dus ook motoren) zoveel mogelijk rechts moeten rijden. Het gebeurt dus meer dan eens dat tegenliggers die voorbijsteken recht op je afkomen en je zo dwingen om totaal naar rechts uit te wijken.

heb je ook in thailand Of et de wet is weet ik niet(denket niet eigenlijk) daar hebben ze zoiets van er is toch een vluchtstrook naast je duik daar maar op!! alleen dan moet je naar links uitwijken

[me]maus moest links rijden in thailand[/me]

en dan...

Je kunt er best ook goed in je spiegels kijken, want zelfs toen ik 110 reed op 'n hoofdbaan waar je 90 mocht kwam er op 'n gegeven moment 'n zwarte Mercedes tegen hoge snelheid achter ons aan en terwijl er tegenliggers waren zag ik dat hij absoluut niet ging vertragen. Ik moest gewoon opzij duiken of hij ramde me van de baan. Geprikkeld nam mijn race-instinct bezit van mij en ik zette de achtervolging in. Aanvankelijk was onze Transalp niet krachtig genoeg om hem goed te kunnen bijhouden, maar dan naderden wij de stad Gyor en het werd drukker. In wat links-recht maneuvers heb ik hem toch kunnen "terugpakken" en afschudden. Allé onze dag was goed en het bewijs weer geleverd dat wij venten toch 'n beetje kind blijven :Y

Dat is dan tegast in zo'n land :N :r

[me]maus vind dat je blij moet zijn dat je daar mag rijden[/me]
O-)
 
Ik ben het er wel mee eens! Het is verwarrend. Koekblikker zien meestal maar 1 van je knippers en denken dat je een koekblik bent die van baan wil veranderen (als ze snel in hun spiegel kijken)

Zo'n apparaatje als safety lights lijkt me dan beter omdat je daar een onregelmatig patroon hebt, waardoor het meer opvalt.
Die dingen zijn dan weer echter verboden!!
:^

Of zo'n "Bibberlicht" als MOFKAP, kan je ook imiteren middels je PASSknop. O-)
(Zie in Ze zien me weer. )

R1150RT_ani.gif


En het aloude misthoornprincipe: toeteren ter afwending van gevaar. :Y
En kijken doen ze (wie ze? :? ) toch niet. |(
 
Laatst bewerkt:
Ik rij naar mn werk (40km) en das eigenlijk alleen maar A9 van Alkmaar tot Rottepolderplein.
En ja daar staan ook geregeld files.
Aangezien mn bikes nu allebij in verregaande staat van ontbinding(lees sleutelvirus van Hak&BEun B.V.)zitik weer dagelijks in de auto.
Maar als ik een file tegenkom hebik er echt geen problemen mee ik vind t daarentegen wel leuk.
kijken of ik motorrijders tegen kom en lekker defensief rijden met als doel koekblikkers een beetje alert te maken en wakker te schudden.
en ja een kick geeft t ook wel
helemaal als de file stilstaat en je dat woesh woesh woesh geluid krijgt.
Blikkers die aan de kant gaan bedank ik zowiezo altyd (als t veilig mogelijk is)
En motorrijders die in de file gaan staan of netjes in de rij bij een stoplicht?????
dat gaat mijn pet echt te boven! ik snap die figuren ECHT niet soms heb ik gewoon de neiging mn autotje uit te stappen en t te gaan vragen aan zo een koekwous waarom ie in vredesnaam stil staat.... |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan