Heyo!
Ik zit al een tijd te piekeren om is eens een 125cc'tje aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen een 2-takt en een 4-takt, omdat ik altijd lees dat een 4-takt meer betrouwbaar is en de onderhoudskosten lager zijn, maar dan lees ik ook dingen zoals volgende:
"Onderhoud is niet anders dan een 2takt alleen moet je hier olie verversen en kleppen stellen."
Kan je nog wel plezier hebben met een 4-takt? Het internet heeft voor mij een beeld geschetst dat deze dingen met de standaard 50cc bromfietsen rollen. Ik woon in een drukke stad met veel verkeer waarbij ik vrijwel altijd op de linkerstrook zit en er ook wil blijven. Is dit te doen met een 4T of moet hij dan wat worden geupgrade?
Ivm. met het opvoeren van 4T, dan hoor ik vaak dat je veel moet veranderen, maar wat wordt er bedoelt met "veel"? Toen ik een schijtpot had en hem wou opvoeren gooide ik er een nieuwe hoogtoerige cilinder, carb., krukas, membraan, super snelle verf & sportstuur*, uitlaat enz., is dit wat er bedoelt wordt met "veel"?
En als gier, mocht ik er goedkoper aan uitkomen(als 4T langer meer gaat?) als ik een 4T 125cc zou halen en een mooie cilinder op zou zetten dan een 2T met zijn standaard fun?
Thanks
*is een joke he
Ik zit al een tijd te piekeren om is eens een 125cc'tje aan te schaffen, maar ik twijfel nog tussen een 2-takt en een 4-takt, omdat ik altijd lees dat een 4-takt meer betrouwbaar is en de onderhoudskosten lager zijn, maar dan lees ik ook dingen zoals volgende:
"Onderhoud is niet anders dan een 2takt alleen moet je hier olie verversen en kleppen stellen."
Kan je nog wel plezier hebben met een 4-takt? Het internet heeft voor mij een beeld geschetst dat deze dingen met de standaard 50cc bromfietsen rollen. Ik woon in een drukke stad met veel verkeer waarbij ik vrijwel altijd op de linkerstrook zit en er ook wil blijven. Is dit te doen met een 4T of moet hij dan wat worden geupgrade?
Ivm. met het opvoeren van 4T, dan hoor ik vaak dat je veel moet veranderen, maar wat wordt er bedoelt met "veel"? Toen ik een schijtpot had en hem wou opvoeren gooide ik er een nieuwe hoogtoerige cilinder, carb., krukas, membraan, super snelle verf & sportstuur*, uitlaat enz., is dit wat er bedoelt wordt met "veel"?
En als gier, mocht ik er goedkoper aan uitkomen(als 4T langer meer gaat?) als ik een 4T 125cc zou halen en een mooie cilinder op zou zetten dan een 2T met zijn standaard fun?
Thanks
*is een joke he