functie verbogen nummerplaten

blaenzo

Rookie
24 mei 2004
6
0
Rotterdam
Ik zie vaak motoren rijden met de onderste helft van het kenteken een beetje omhoog 'gevouwen'.

Geen idee wat hiervan de achterliggende gedachte zou kunnen zijn.

Zelf kan ik de volgende redenen bedenken:
- kleinere kans op flits bekeuringen
- extra downforce
- durft niet meer terug te buigen, kans op afbreken
- is extreem vet cool en hoort bij je image

Geen idee.
Iemand?
 
kan je daar een boete aan over houden? evil mind, geen flistboetes! :P
 
kan je daar een boete aan over houden? evil mind, geen flistboetes! :P


Yup..'t mag niet.

Enig significant verschil?
Of kun je er aan zien dat je vaak hard wilt rijden
en is het dus image?


Zie het als een poging tot flitsboete ontkomen.. echter moet de plaat dusdanig gebogen worden voordat het helpt...

En als oom agent je dan zo ziet rijden kan het je alsnog aardig wat kosten.

Zie het als die koekblikken met cd's achter het raam...

80% meent dat het werkt..maar in praktijk.. (tis dus zo'n aangesmleerd iets. :P
 
nou ik geloof niet echt dat het flitsers tegenhoud tenzij je hem echt horizontaal vouwt. ik heb hem een beetje verbogen omdat ik de nummerplaat omhoog heb geplaatst tegen mijn achterlicht, en daar zit de reflector in de weg, dus moest ik hem een beetje buigen om over de reflector heen te krijgen.
juuten wezen me erop toen ik werd aangehouden, maar ik kreeg geen prent omdat ze zagen dat ie nooit helemaal gevouwen was.
 
Laatst bewerkt:
Nee het buigen van je kentekenplaat is voor de flits die het Flitsapparaat geeft, als de plaat zoveel graden is omgevouwen komt de flits precies op het onderste gedeelte dat het reflecteerd op het bovenste gedeelte.. waardoor het waarschijnlijk minder/niet leesbaar is. maar dat is allemaal theorie natuurlijk :)
 
elke vorm van het onleesbaar maken of bemoeilijken van lezen van de kentekenplaat is strafbaar.
een geplooide is dus ook strafbaar (heb daarvoor al eens een faktuurke in de bus gehad)
ook een plaat die schuiner hangt dan 30° (in België althans) is strafbaar (daarvoor heb ik nog geen faktuurke gekregen) ;)
 
Je kan beter 'zijdelings' vouwen, m.a.w. alsof je er langs gelopen bent en per ongeluk O-) achter bent blijven hangen, maakt ook een a twee elementen onleesbaar en zal minder afkeur oogsten van oom agent, misschien, omdat het per ongeluk lijkt....als je MF sticker maar leesbaar blijft...


Onderzijde omgebogen kan ook voorkomen als je erg vette wheelies trekt, dus wellicht toch image :? :?

Flink kettingsprayen vlak voor je gaat rijden geeft ook leuke mist op je plaat, is alleen niet zo goed voor je ketting nl. kort na ritje sprayen werkt beter en weinig geloofwaardig als je wel megawitte velgen hebt. O-)

Wat betreft die cd's bij blikkers, dat is m.i. meer kerstversiering, je reflector (en) achter reflecteert toch ook flits, en toch komt je ook reflecterende kentekenplaat leesbaar bij Spee en zijn struikrovers :r :r

De beste remedie is je volledig aan de regls houden O-)
 
Je kan dan beter zonder plaat rijden.

Kost € 65,- volgens de boetebase.

Dat is dan voor een niet duigelijke kentekenplaat.

Kan hem toch net onderweg verloren zijn O-)
 
Er bestaan tegenwoordig ook sprays die je voor het rijden op je nummerplaat kan spuiten. Er is niets van te zien, of te voelen maar op een foto zie je alleen maar een grote lichtwaas op de plaats van de nummerplaat.

misschien een goed alternatief voor het omvouwen van de nummerplaten ;)

Greets Ris. :]
 
Als je een nieuwe nummerplaat laat persen is ie niet mooi vierkant,links boven en rechts onder krullen een beetje tegen elkaar in, als je de plaat iets knikt of rond buigt dan is ie mooi recht :+
 
Er bestaan tegenwoordig ook sprays die je voor het rijden op je nummerplaat kan spuiten. Er is niets van te zien, of te voelen maar op een foto zie je alleen maar een grote lichtwaas op de plaats van de nummerplaat.

misschien een goed alternatief voor het omvouwen van de nummerplaten ;)

Greets Ris. :]

HIJG HIJG...., WAAR WAAR????
 
Er bestaan tegenwoordig ook sprays die je voor het rijden op je nummerplaat kan spuiten. Er is niets van te zien, of te voelen maar op een foto zie je alleen maar een grote lichtwaas op de plaats van de nummerplaat.

misschien een goed alternatief voor het omvouwen van de nummerplaten ;)

Greets Ris. :]
photoshoppen

je gelooft je zelf zeker ze zijn drie week terug net getest het is gewoon haarlak en lijm met siliconen "HET WERKT ECHT NIET ZONDE VAN JE GELD"

er is op de markt een foto reflectie film / folie maar of deze werkt.

tja kan ook een.............. zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan