Funduro BMW f650 Full Throttle

Verbal Kint

Die hard MF'er
5 nov 2006
400
0
Na veel losse onderwerpjes, wordt het toch tijd voor een eigen forumplekkie.
Welkom aan alle 1 cillinder Beemer liefhebbers.
Vertel hier je ervaringen en met name tips, trucs en modificaties aan de funduro.
 
Als eerste mijn ervaring:
Na een V-Max (heb ik nog ) een Savage (verkocht) en 2 NTV's (1 gehouden 1 verkocht) stond er bij een maat van me een Funfuro te koop. Weinig km's en perfecte staat.
Na een proefritje was met name mijn vrouw enthousiast, vandaar de aankoop.

Sindsdien heb ik er in 2 weken tijd al 500km in de buurt opzitten en hij bevalt perfect.
Stukjes bos is echt lachen, en met een clubje meerijden ligt aan je eigen kwaliteiten.
Eerst lachen er een paar, maar na afloop vragen ze om een proefritje.

Het enige wat mankeert is op de vele Engelse forums ook beschreven.
De inlaatrubbers zijn poreus aan het worden, ik merk het nog niet, maar je ziet het, en dat gaan we binnenkort aanpassen.

Tot nu toe heb ik een origineel kofferrekje gescoord en een GPT 3001 gear indicator met shiftlight gemonteerd. Wel weer een hele klus, aangezien zowel de toerenteller als de kilometerteller mechanisch is. Dat de km/u mechanisch is, wist ik wel, vandaar dat ik de acumen snelheid pulsgever erbij gekocht heb.

Maar na het demonteren, bleek de tacho dus ook mechanisch.
Eerst een puls vanaf het dash gezocht, maar die is er niet, dus de tank eraf en de puls van de spoel gezocht. Die was er wel, en via een kabelschoentje alles aangesloten. Via de shiftindicator het signaal getest, maar dat blijkt te zwak. De oplossing bleek een Coaxkabel, waar ik 50cm van gestript heb. De mantel werkt nu als isolatie van het signaal en de kern heb ik 15x om de bougiekabel gewikkeld en met ducttape vastgezet. VOILA RPM singnaal is goed!!!

Maar nu was de speedopuls weer te zwak, ik gebruikte 6 magneetjes op de remschijf (remschijf achterzijde zodat ik hem op de bok kan afstellen.) Maar dat bleek te veel. Met 1 magneetje was het signaal zuiverder en deed hij het af en toe.

Een nachtje slapen bood uitkomst. Ik had de pulskabel langs de bobine lopen en dat geeft natuurlijk een enorme storing. Dus de kabel helemaal buiten langs het frame laten lopen en YES!
Signaal OK,

HET WERKT! Een gearindicator (welke versnelling zit ik in) en een shiftlight (wanneer te schakelen). Ook op de Funduro kan er dus een.
 
Terug
Bovenaan Onderaan