fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Vind de akrapovic niet mooi voor de FZ-1 of het moet zijn dat ze een nieuw model hebben uitgebracht :P(veel te groot)
Wel mooie motor :t
 
zo te zien is dit ook een nieuwer model maar met een pc word het on of niet beter mijne eraf gegooid
en na 2007 is de vering soepeler maar niet slechter
 

Bijlagen

  • SAM_2064.JPG
    SAM_2064.JPG
    960,2 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
zo te zien is dit ook een nieuwer model maar met een pc word het on of niet beter mijne eraf gegooid
en na 2007 is de vering soepeler maar niet slechter
Waar heb je die tank pad/sticker gehaald? Of zelf gesneden?
Ik krijg bij mijn tank doffe plekken, had op aliexpress tank pads besteld (met van die nopjes erop en fz1 logo erop). Maar vind het geen gezicht :N
Of ik neem het voor lief dat me tank wat doffe plekken krijgt of ik plak er zoiets op..
 
heb de pagina's wat doorgelezen en ben ook het onderwerp ecu flash tegen gekomen , is er in het noorden ook een bedrijf die dit kan doen ?
las dat nippon bikes het wel doet en dat ze de motor ook op de bank zetten , maar is best wel ver rijden en je kan er volgens mij niet op wachten.
 
wie van jullie heeft z'n katalysator ook verwijderd bij het monteren van een vervangingsdemper en heeft dit zin.
 
die kat heb je niet zo maar eruit moet je gaan boren en wriken zit behoorlijk vast.. bij mijn vorige gedaan maar merkte geen verschil
de huidige zit er nog onder en laat ik ook zitten ......
stel je vering maar goed af heb je meer aan vraaaaaoommmm :9
 
wie van jullie heeft z'n katalysator ook verwijderd bij het monteren van een vervangingsdemper en heeft dit zin.

Ik heb de kat van mijn motor (gsxr1000) vervangen door een aftermarket Y pijp (van Bodis) + vervangingsdempers.
1. De motor moet opnieuw afgesteld worden omdat de A/F ratio dusdanig gaat afwijken dat de ECU het niet gecorrigeerd krijgt. (hij loopt veels te arm)
2. Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt (kan de dealer resetten)
3. Hij gaat héél veel meer geluid maken. Dusdanig veel ik alleen nog maar met dB killers rijdt. Ik overweeg zelfs om de kat er weer tussen te zetten.
4. Wordt je in Duitsland staande gehouden mag je geen meter meer rijden (voertuig voldoet niet meer aan toelating)
 
Oké , het is dus niet zo dat je met het verwijderen van de cat meer vermogen krijgt , wel meer geluid en dat hoeft van mij niet.
 
wie van jullie heeft z'n katalysator ook verwijderd bij het monteren van een vervangingsdemper en heeft dit zin.
Zou het ook niet doen, je mist dan ook weer wat koppel onderin waar je motor minder fijn van gaat rijden. En die paar pk die je misschien zou winnen als je hem dan opnieuw af laat stellen merk je echt niet :P
 
de gsxr is heel wat eenvoudiger de kat te verwijderen de fz1 is een kl....te werkje ik heb de k8 gehad ..met ful carbon-titanium akra zit wel boss sticker op
maar kon hem helaas niet langer meer gebruiken.veel last van de rug.fz1 is soepeler in gebruik en comfortabeler
 

Bijlagen

  • SAM_0523.JPG
    SAM_0523.JPG
    2,2 MB · Weergaven: 8
Oké , het is dus niet zo dat je met het verwijderen van de cat meer vermogen krijgt , wel meer geluid en dat hoeft van mij niet.

Je merkt in de praktijk amper/niets van die net wat mooie koppel- en vermogenskromme. Ik deed het voor het geluid. Vond hem te tam met open pijp. Nu, zonder cat, is hij juist weer veel te luid. Binnenkort krijgt mijn motor een beurt, zit nog te dubben of ik de Cat er weer onder zet. Voornamelijk omdat ik meer in Duitsland (Eifel) rij dan in Nederland.
 
Hij is binnen , kan beginnen met de veranderingen.
De
 

Bijlagen

  • IMG_20190126_145929556_HDR.jpg
    IMG_20190126_145929556_HDR.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 18
wat voor spiegels hebben jullie allemaal gemonteerd , buiten de originele om , ik heb er een paar spiegels opzitten waarin ik alleen maar mijn armen zie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan