fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Dat ben ik ook van plan voor het voorjaar, heb jij die emulsie demper genomen en progressieve voor veren, wat was je daar voor kwijt als ik vragen mag.


ik heb door Hyperpro laten informeren

Op de FZ1 ervaar ik qua demping geen hinder, ik vind alleen de schokbreker achter te zacht.
ik laat in het voorjaar een set veren monteren, dwz progressieve veren + olie voor, achter alleen een progressieve veer. Dit zou goed moeten zijn voor normaal tot sportief straatgebruik. Ik heb geen circuitplannen met de fz. De meerprijs voor een beter schokbreker achter is mij het niet waard.

Voor de FZ8 raad hyperpro minimaal de streetbox aan (verenvoor, emulsie demper achter)
Standaard vering (demping en stelbereik) van de FZ8 staat blijkbaar op een lager niveau als FZ1
 
Ja ik vind de achterkant ook te zacht en twijfelde ook om alleen de veer te vervangen werd ook door hyperpro geadviseerd maar wilde effe weten hoe dat beviel
 
ik heb door Hyperpro laten informeren

Op de FZ1 ervaar ik qua demping geen hinder, ik vind alleen de schokbreker achter te zacht.
ik laat in het voorjaar een set veren monteren, dwz progressieve veren + olie voor, achter alleen een progressieve veer. Dit zou goed moeten zijn voor normaal tot sportief straatgebruik. Ik heb geen circuitplannen met de fz. De meerprijs voor een beter schokbreker achter is mij het niet waard.

Voor de FZ8 raad hyperpro minimaal de streetbox aan (verenvoor, emulsie demper achter)
Standaard vering (demping en stelbereik) van de FZ8 staat blijkbaar op een lager niveau als FZ1

Dat verbaasd me niet, ik ben heel erg te spreken over de FZ8 , echt een wereldfiets..alleen die vering is het slapste spul waar ik ooit op gereden heb .haha.. als ik op de motor ga zitten zakt hij al gevoelsmatig 30 cm in ;) ..en nee ik ben geen 160 kg :P ...en dan nog het nadeinen bij oneffen wegdek en stevig doorrijden .. :')
 
Laatst bewerkt:
Dat verbaasd me niet, ik ben heel erg te spreken over de FZ8 , echt een wereldfiets..alleen die vering is het slapste spul waar ik ooit op gereden heb .haha.. als ik op de motor ga zitten zakt hij al gevoelsmatig 30 cm in ;) ..en nee ik ben geen 160 kg :P ...en dan nog het nadeinen bij oneffen wegdek en stevig doorrijden .. :')


Ten opzicht van jullie als jonge goden (87 en 89) ben ik natuurlijk een bedaarde oude man met bij behoorde rijstijl.
Dan is het al snel goed ;)
 
full



Rete snel
 
Ook gisteren weer door de regen/wind het woon werkverkeer gedaan. Blijft op de motor toch veel leuker dan dit in een auto te doen. Op de motor ben je alleen met rijden bezig en kom je met een "lege" kop op plaats van bestemming.
Wat ik dus niet snap is dat veel automobilisten, zelfs met slecht zicht bij donker in de regen, nog met allerlei andere dingen bezig zijn in de auto. Vooral met die smartphones worden de raarste fratsen uitgehaald. Vanmorgen zag ik zo'n vrouwtje in een mini die dat ding gewoon op het stuur had zitten en al rijdend zat te tikken op die GSM :( Hoezo verslaafd.

fajb_auto_smartphone_01_march2012.gif


Het is dus wel rustig aan nu op de motor en vooral anticiperen.
 
Laatst bewerkt:
In de motoplus staat weer een test met vevangingsdempers
Valt me op, net als voorgaande jaren, dat er vermogens verlies is, met db killer.


Heeft iemand zijn yamaha getest op de rollerbank, met orginele demper en daarna met vervangings demper

Zelfde brommert , zelfde bank
 
In de motoplus staat weer een test met vevangingsdempers
Valt me op, net als voorgaande jaren, dat er vermogens verlies is, met db killer.


Heeft iemand zijn yamaha getest op de rollerbank, met orginele demper en daarna met vervangings demper

Zelfde brommert , zelfde bank

Ja viel mij ook op inderdaad.. Wel bijzonder .. Ik wil mijn FZ8 begin volgend seizoen op de bank laten testen, alleen ik heb geen vergelijking met origineel systeem en zonder K&N filter..
 
Laatst bewerkt:
In de motoplus staat weer een test met vevangingsdempers
Valt me op, net als voorgaande jaren, dat er vermogens verlies is, met db killer.


Heeft iemand zijn yamaha getest op de rollerbank, met orginele demper en daarna met vervangings demper

Zelfde brommert , zelfde bank

Ik heb dat toendertijd gedaan en won er 3 pk mee. Akrapovic slip on en K&N filter
 
Ik heb dat toendertijd gedaan en won er 3 pk mee. Akrapovic slip on en K&N filter
Met de standaard mapping?
En met of zonder db killer?

Bij mijn ktm, appie en duc
Waren aangepaste maping van fabrikantbeschikbaar voor open pijpen.
De duc kreeg dan racing in het display bij aan zetten contact.
 
Laatst bewerkt:
Met de standaard mapping?
En met of zonder db killer?

Bij mijn ktm, appie en duc
Waren aangepaste maping van fabrikantbeschikbaar voor open pijpen.
De duc kreeg dan racing in het display bij aan zetten contact.

Standaard mapping met db killer. Daarna de killer eruitgehaald en met de mappings gespeeld. Kwam toen op 152 awpk en 106 nm. Reed echt als een dolle..
 
Toevallig nieuwe uitlaat steun erop gezet en voet steunen bijrijder eraf gehaald en seatcover, alleen misschien nog stalen remleidingen


Nice! Lijkt een stuk mooier vind ik persoonlijk, als de bijrijdersstepjes eraf zijn! :Y


@Brian: sweet... Foto? :+
 
Laatst bewerkt:
Gezien de weersvoorspelling😁 heb ik net de accu maar onder de prik gezet
Denk niet dat rijden er op korte termijn inzit dus alles ingespoten en de hoes er ook
overheen getrokken 😳
Nu maar hopen dat het snel weer een beetje weer wordt om te rijden 😉
 
Man man, hier was het vandaag alles behalve mooi... Storm, regen..windstoten, hagel...alles!!!! Pfff drama..

Mag van mij snel voorjaar worden, of een Echte winter*

Heb mezelf als kerstcadeau een paddockstand gekocht voor het voorwiel :Y
 
Heb mezelf als kerstcadeau een paddockstand gekocht voor het voorwiel :Y

Weer was bij ons niet veel anders vandaar de actie omtrent accu e.d.
Paddockstand voor heb ik begin dit jaar aangeschaft en is ff wennen maar man wat een
handig ding is dat, daar ga je veel plezier aan beleven :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan