fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Ben wel tevreden over de pilot power 2ct's. Alleen de voorband is nog niet op, dat is één of andere dunlop dacht ik.
 
Iemand hier een USB-lader gemonteerd, zo ja waar heb je hem weggewerkt? Heb een telefoonhouder gekocht zodat ik af en toe navigatie kan gebruiken. Nu zit er al een lader op die houder, maar ik ga liever een losse USB plaatsen. Dan kan de telefoonhouder ook nog eenvoudig los.
 
Vandaag heerlijk ritje gemaakt met de FZ8, heb de LED verlichting geïnstalleerd die Jasper aanraden. Echt top beeld, zeker een aanrader.
WhatsApp Image 2020-02-08 at 18.50.17.jpeg
ting
 
Vandaag heerlijk ritje gemaakt met de FZ8, heb de LED verlichting geïnstalleerd die Jasper aanraden. Echt top beeld, zeker een aanrader.ting
Zojuist ook besteld, ben benieuwd hoe lang het gaat duren met dat virus daar. Welke stadslichtjes heb je er in gedaan?
 
Laad je je telefoon ook bij of alleen een losse houder?

Dit is enkel een losse houder, X-Grip die er ook heel gemakkelijk helemaal af kan en zit muurvast:

Ik wil nog een USB poortje aansluiten, maar heb geen idee of dat een beetje te doen is, of niet. Neem nu telkens een powerbank mee voor het opladen, maar dat is niet ideaal.
 
Dit is enkel een losse houder, X-Grip die er ook heel gemakkelijk helemaal af kan en zit muurvast:

Ik wil nog een USB poortje aansluiten, maar heb geen idee of dat een beetje te doen is, of niet. Neem nu telkens een powerbank mee voor het opladen, maar dat is niet ideaal.
Ben er zelf ook mee bezig. Er zat onbedoeld een lader op de mount, maar wil die niet direct aan de accu hangen. En ik wil de telefoonhouder ook er zo af kunnen halen dus heb eigenlijk ook liever een losse usb, mits je die een beetje netjes kan wegwerken.
 
Mn 2€ houder van ali doet t ook prima. Jezus wat een geld zo een ram mount...

Haha, klopt. Al moet ik zeggen dat ik hem via Bol.com voor ongeveer €55 heb besteld, linkje was meer als voorbeeld. Ik heb een van ali geprobeerd, maar bij mij was dat geen succes. Zeker bij snelwegsnelheden constant de telefoon terug op z’n plek duwen, daar heb ik nu geen last meer van.
 
@Smet , dat moet ik even nakijken heb deze onder ander account besteld op aliexpress.

Dit is enkel een losse houder, X-Grip die er ook heel gemakkelijk helemaal af kan en zit muurvast:

Ik wil nog een USB poortje aansluiten, maar heb geen idee of dat een beetje te doen is, of niet. Neem nu telkens een powerbank mee voor het opladen, maar dat is niet ideaal.
Wit blijft een mooie kleur op die Yamaha.

Heb je die X-mount op het stuur gemonteerd, of heb je een andere manier gevonden om hem te monteren?
USB-kabeltje heb ik klaar liggen, is het volgende wat op mijn Yamaha gaat.

Heb ondertussen het motodynamic tail light erin gezet, wat een verschil met origineel. Stuk feller licht als het origineel , en de geïntegreerde knipperlichten geven zijn ook erg goed zichtbaar.
 
@Smet , dat moet ik even nakijken heb deze onder ander account besteld op aliexpress.


Wit blijft een mooie kleur op die Yamaha.

Heb je die X-mount op het stuur gemonteerd, of heb je een andere manier gevonden om hem te monteren?
USB-kabeltje heb ik klaar liggen, is het volgende wat op mijn Yamaha gaat.

Heb ondertussen het motodynamic tail light erin gezet, wat een verschil met origineel. Stuk feller licht als het origineel , en de geïntegreerde knipperlichten geven zijn ook erg goed zichtbaar.

Ik heb hem op het stuur gemonteerd, het mooie van deze is dat je hem zo los- en vastdraait. Het punt van montage op het stuur is ook mooi smal, hij past prima in het midden en kan daardoor met telefoon erop de teller nog goed zien.

Ik heb het smoke led achterlicht van volgens mij Mpartz, zonder geïntegreerde knipperlichten maar inderdaad veel beter zichtbaar dan standaard. Vooral het remlicht is een wereld van verschil.
 
De mijne zit met een beugel en 2 moertjes vast, maar daar zit dan nog een klem tussen. Kreeg een hele andere houder dan dat ik had besteld, ook via Ali.
 
De mijne zit met een beugel en 2 moertjes vast, maar daar zit dan nog een klem tussen. Kreeg een hele andere houder dan dat ik had besteld, ook via Ali.

Zo zit hij vast bij bij. Lijkt nu alsof hij het contact in de weg zit, maar dat is niet zo.


F3969FDE-748C-4D73-84F5-7E5AA5F3A976.jpeg
 
Zo zit hij vast bij bij. Lijkt nu alsof hij het contact in de weg zit, maar dat is niet zo.


Bekijk bijlage 1465415
Dan zit hij toch ook wel voor je dashboard?


Net gestart met de knipperlichten te vervangen. Blijkt alweer direct dat je een verloopstekkertje nodig hebt, Zucht.

Weet iemand toevallig welke kleur de draad heeft van de kentekenverlichting? En waar deze loopt in de kont? Bij mij zit de verlichting er niet meer op. Dus ik wil daar de telefoonlader op aansluiten mits ik hem kan vinden.
 
Heeft er iemand hier ervaring met het verwijderen van AIS op de fz8n, heb er nu een MIVV uitlaat opzitten en zoveel geroffel is niet nodig. Is het enkel voldoende om de leiding naar de AIS af te doppen ?
Zie ook dat er kitjes zijn om de "klep" af te dichten met een plaatje. is dit nodig?
Mij lijkt het voldoende om de leiding naar de AIS af te doppen, maar ben hier niet bekend mee.

 
Oke, zolang ik alleen de leiding afdop en airbox afdicht is het dus voldoende. Dat had ik ook al verwacht inderdaad, maar zit er een voordeel aan het verwijderen van het hele AIS systeem?

Als ik alleen de leiding en airbox doe is het uitschrijven niet nodig, dan krijg ik geen foutmelding denk ik?
 
Oke, zolang ik alleen de leiding afdop en airbox afdicht is het dus voldoende. Dat had ik ook al verwacht inderdaad, maar zit er een voordeel aan het verwijderen van het hele AIS systeem?

Als ik alleen de leiding en airbox doe is het uitschrijven niet nodig, dan krijg ik geen foutmelding denk ik?
Nee, klopt. Zolang het systeem zelf ingeplugt blijft krijg je geen foutmeldingen. Enkel bij het verwijderen moet je dit laten uitschrijven. De meeste doen het gelijk als ze hun ecu laten flashen.
 
Welke knippers zijn dat? Nu bezig met ze te vervangen maar de oude leds die ik had liggen zijn m10 en die krijg je er niet in

Deze zijn ook M10, dus schroefdraad einde met een moertje. Je hebt speciale plaatjes/adapters die precies in die ovalen opening van de standaard knippers passen wanneer je deze verwijdert.

€ 1,61 25% Off | Voor YAMAHA FZ1 FZ6 FZ8 FZ16 XJ6 XSR 700 XSR 900 MT-09 Tracer 900 FJ-09 MT-07 Tracer Richtingaanwijzers Indicator adapter Spacers
 
Deze zijn ook M10, dus schroefdraad einde met een moertje. Je hebt speciale plaatjes/adapters die precies in die ovalen opening van de standaard knippers passen wanneer je deze verwijdert.

€ 1,61 25% Off | Voor YAMAHA FZ1 FZ6 FZ8 FZ16 XJ6 XSR 700 XSR 900 MT-09 Tracer 900 FJ-09 MT-07 Tracer Richtingaanwijzers Indicator adapter Spacers
Die heb ik, echter bij de FZ1 valt hij in een soort behuizing (nu geen foto van) en daar past net een M8 moertje in, maar ook die kan je vervolgens niet aandraaien. De originele knipper is M5 waarbij de draad ook nog apart loopt (dus niet door de bout). FZ8 lijkt dan anders te zijn of ik doe iets helemaal mis.

EDIT EDIT
Net even filmpje gekeken op Youtube,
, op 3:46. bij hem zit er niets aan de binnenkant van de opening van de knipperlichten, terwijl er bij een 'tunnel' zit. Nog maar eens kijken of ik nog meer los kan krijgen, net weer terug naar de opslag gebracht, zucht.
 
Laatst bewerkt:
Die heb ik, echter bij de FZ1 valt hij in een soort behuizing (nu geen foto van) en daar past net een M8 moertje in, maar ook die kan je vervolgens niet aandraaien. De originele knipper is M5 waarbij de draad ook nog apart loopt (dus niet door de bout). FZ8 lijkt dan anders te zijn of ik doe iets helemaal mis.

Heb je de volledige oude knippers eruit gehaald, dus met rubber? Je houdt dan enkel je zijkapje over met een ovalen 'gat'. Bij mijn FZ8 moest dat wel en vielen deze adapters precies in het ovalen 'gat' dat overbleef.
 
Heb je de volledige oude knippers eruit gehaald, dus met rubber? Je houdt dan enkel je zijkapje over met een ovalen 'gat'. Bij mijn FZ8 moest dat wel en vielen deze adapters precies in het ovalen 'gat' dat overbleef.
Ik denk dat ik inderdaad de originele knipper uit elkaar heb gedraaid waardoor er nu nog een stuk op zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan