fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Als je de kap van de startmotorrelais open doet dan zie je tussen de 2 zekeringen een stekker zitten met 4 pinnen.
De meest linksboven pin is geschakeld, daar heb ik een verbinding mee gemaakt dmv een kabelschoen er tussen gedrukt (ja ik weet het, niet mooi)
Afwachten of het los trilt of niet, zo ja dan ga ik het solderen :/

En bijkomend verschijnsel bij lostrillen zijn vonken. Een bijkomend verschijnsel bij vonken is brand. Misschien toch maar iets eerder de soldeerbout pakken?
 
En bijkomend verschijnsel bij lostrillen zijn vonken. Een bijkomend verschijnsel bij vonken is brand. Misschien toch maar iets eerder de soldeerbout pakken?
;)

Gelijk nadat ik het bericht had geschreven bedacht ik mij hetzelfde dus gelijk daarna gesoldeerd en met een een mooi krimpkousje er over heen.
Beter safe than sorry :Y
 
Mijn fz8 uit 2011 heeft achter echt erg slappe vering+demping, word er zelfs als beginnend bestuurder beetje moe van.
Nou zijn er een aantal opties, een stijvere veer op de standaard schokbreker, 500€ investeren in een hyperpro set of Frankenstein-mode gaan.

Met Frankenstein bedoel ik vering van een andere motor overzetten op de fz8. Nou heb ik wat research gedaan en blijkt het dat de achtervering van een fz1 een direct swap is. Dit zou een veel stijvere veer hebben en ipv alleen rebound instelbaar ook de demping instelbaar maken. Zoiets zou me 2e hands een euro of 75 kosten.

Wat is wijsheid? 2e hands fz1 spul overzetten of enkel een setje hyperpro veren(op standaard schokbreker dus) een volledige hyperpro word me voor nu eventjes te gek:)
 
Mijn fz8 uit 2011 heeft achter echt erg slappe vering+demping, word er zelfs als beginnend bestuurder beetje moe van.
Nou zijn er een aantal opties, een stijvere veer op de standaard schokbreker, 500€ investeren in een hyperpro set of Frankenstein-mode gaan.

Met Frankenstein bedoel ik vering van een andere motor overzetten op de fz8. Nou heb ik wat research gedaan en blijkt het dat de achtervering van een fz1 een direct swap is. Dit zou een veel stijvere veer hebben en ipv alleen rebound instelbaar ook de demping instelbaar maken. Zoiets zou me 2e hands een euro of 75 kosten.

Wat is wijsheid? 2e hands fz1 spul overzetten of enkel een setje hyperpro veren(op standaard schokbreker dus) een volledige hyperpro word me voor nu eventjes te gek:)

Let dan wel op, de fz1 vering 2006 is stugger
Dan de latere modellen 😉
 
Is het net niet andersom? Vering na 2006 is toch beter dan pre 2006?

Nee, ik heb namelijk de 2006 en 2008 gehad dus ik kan het weten😉 vond persoonlijk de 2006 beter, maar kwam dan ook van een stugge gsxr af.
Door klachten over de stugge vering van het eerste nieuwe type hebben ze de vering comfortabeler gemaakt in 2007.
Ook hebben ze toen de injectie (aan uit effect) aangepakt in 2007.
 
je kunt toch ook je veervoorspanning wat strakker zetten met een of twee standjes wat je ervoor nodig hebt zit in je bijgeleverde gereedschap setje
de standaard vering krijg je normaal best goed afgesteld
even de doorhang meten als je met stellen op 1 cm.zit kom je al aardig in de buurt
en vanaf 2007 is de veer achter soepeller geworden
spaar je die 500 euri maar
SAM_2064.JPG
 
je kunt toch ook je veervoorspanning wat strakker zetten met een of twee standjes wat je ervoor nodig hebt zit in je bijgeleverde gereedschap setje
de standaard vering krijg je normaal best goed afgesteld
even de doorhang meten als je met stellen op 1 cm.zit kom je al aardig in de buurt
en vanaf 2007 is de veer achter soepeller geworden
spaar je die 500 euri maarBekijk bijlage 1477640

Jasper heeft een fz8, dus lijkt mij wel een verbetering.
 
ook de fz8 krijg je als de demper werkt zoals die moet zijn en de rebound nog reageerd op uitgaande demping perfect afgesteld
het kan zijn dat je demper een slecht exemplaar is
 
Zit eronder hoor!
Is echt een wereld van verschil! Heb de demper nu 6clicks (8 is medium en 6 dus net effies harder)
Preload staat op 3 en dus gemiddeld. Helemaal tevreden voor de 60€.
IMG_20200328_152545.jpg
IMG_20200328_152537.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Mijn fz8 uit 2011 heeft achter echt erg slappe vering+demping, word er zelfs als beginnend bestuurder beetje moe van.
Nou zijn er een aantal opties, een stijvere veer op de standaard schokbreker, 500€ investeren in een hyperpro set of Frankenstein-mode gaan.

Met Frankenstein bedoel ik vering van een andere motor overzetten op de fz8. Nou heb ik wat research gedaan en blijkt het dat de achtervering van een fz1 een direct swap is. Dit zou een veel stijvere veer hebben en ipv alleen rebound instelbaar ook de demping instelbaar maken. Zoiets zou me 2e hands een euro of 75 kosten.

Wat is wijsheid? 2e hands fz1 spul overzetten of enkel een setje hyperpro veren(op standaard schokbreker dus) een volledige hyperpro word me voor nu eventjes te gek:)
Hyerpro is mij goed bevallen.
Kan natuurlijk niet in je spaarpot kijken.
 
Heren en dames,
Ik ben voor een collega opzoek naar een (liefst antraciete) benzine tank voor een 2007 fz1. Iemand hier heeeeel toevallig iets liggen voor verkoop. Mag iedere kleur zijn, antraciet zou het perfecte plaatje zijn.

Gemonde
 
Iemand ervaring het Superbike stuur van Rizoma? Ik zit er over na te denken mijn originele stuur te vervangen voor een iets lager en zwart stuur.
 
als je iets omhoog scrolt dan zie je mijn rizoma stuurklemmen maar wel met een ander stuur erop ...stuk beter als origineel

Inderdaad een stuk beter. Wat is het verschil mbt de stuur eigenschappen? Merk je überhaupt verschil en zo ja, wat voor verschil merk je precies? Alvast dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan