fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Gister een rondje over de dijkjes in het hoge noorden. Blijft toch een lekker brommertje die FZ. Sinds een week of 3 een GPR slip-on einddemper gemonteerd, optisch m.i. een behoorlijke vooruitgang t.o.v de Two Brothers die er vanaf komt.

4C9E956C-FEDB-4145-87B0-10B8A097FF6A.jpeg
 
De fz1/8 blijft een mooi ding, maar vind de xsr 900 mooier. 😛
Helaas saboteert het coronavirus zowat de hele 2dehands markt hier in België..
 
De fz1/8 blijft een mooi ding, maar vind de xsr 900 mooier. 😛
Helaas saboteert het coronavirus zowat de hele 2dehands markt hier in België..

Begrijpelijk, de xsr 900 is ook een prachtige fiets. Helaas wel boven mijn budget momenteel, en het is ook geen ramp om op de FZ8 te rijden.. 😀
 
De fz1/8 blijft een mooi ding, maar vind de xsr 900 mooier. 😛
Helaas saboteert het coronavirus zowat de hele 2dehands markt hier in België..
Ik begreep dat er vanaf 4 mei weer recreatief gereden mocht worden en België. Dan zal de markt ook wel snel aantrekken.
 
Bekijk bijlage 1493278

Mijn oude Yamaha Fz1n in Winterberg. Toen 1,5 dag in bezit en nog helemaal standaard.
Soms mis ik "Tweety" nog wel eens. Wat een beest ;( ;( ;(
Geel staat hem goed.

Binnenkort maar weer eens verder knutselen. LED-koplamp er in, telefoonhouder aansluiten op de accu en een keuze maken welke knippers er nu uiteindelijk op komen. Paar korte ritjes gedaan afgelopen weken, het kleinere tandwiel is echt wel een must-have op de FZ1N! Qua rijden moet alleen de vering beter, bij echt platgooien geeft hij weinig vertrouwen, er ontstaat te vaak wat beweging. Of de vering is ruk afgesteld, of de voorband stuurt niet lekker.
 
Geel staat hem goed.

Binnenkort maar weer eens verder knutselen. LED-koplamp er in, telefoonhouder aansluiten op de accu en een keuze maken welke knippers er nu uiteindelijk op komen. Paar korte ritjes gedaan afgelopen weken, het kleinere tandwiel is echt wel een must-have op de FZ1N! Qua rijden moet alleen de vering beter, bij echt platgooien geeft hij weinig vertrouwen, er ontstaat te vaak wat beweging. Of de vering is ruk afgesteld, of de voorband stuurt niet lekker.
Kleiner tandwiel als in 16tanden vooraan?
Ik had dit eerst ook(toen ik hem kocht) heb het uiteindelijk veranderd naar 17 en 3 tanden bij achteraan. Beter voor de slijtage van de ketting.
 
Kleiner tandwiel als in 16tanden vooraan?
Ik had dit eerst ook(toen ik hem kocht) heb het uiteindelijk veranderd naar 17 en 3 tanden bij achteraan. Beter voor de slijtage van de ketting.
Voor 1 minder dan origineel. Dit staat gelijk aan 3 achter. Zit net een nieuwe ketting en tandwielen op, die verslijt ik zelf toch niet met de kilometers die ik maar rijd
 
nou ook maar weer eens hier :W

afgelopen zaterdag lekker 350km probleemloos over de mooie bochtige wegen van onze oosterburen gereden.
Iets gedaan wat ik normaal nooit doe, de motor achter huis buiten laten staan en zondag flink geregend hier.

Kom ik gisteren bij de motor en zijn de lampjes van de ABS en de Gipro versnellingsindicator druk aan het knipperen en flitsen zonder dat er een sleutel in het contact zat 😱

een nu al lang verhaal kort maken; corrosie in diverse stekker verbindingen waarvan die van het startrelais waarschijnlijk de oorzaak is.
FZ8 corossie stekker 1.jpg

FZ8 corossie stekker 2.jpg
 
Goedemorgen iedereen, ik ben al jaren en jaren hier op het forum, soms wat vaker dan anders, maar ben vrij nieuwe wat de naked bikes betreft. Heb eigenlijk “altijd” racers gehad en nu sinds vorig jaar een FZ1-N van 2006. Nu het volgende,: het originele stuur is niet mooi meer en ik zit er over te denken om het te vervangen.
zijn hier mensen die dat gedaan hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen qua merken, zithouding etc. Ik hoop van jullie te horen en wens jullie allemaal een fijne 2e pinksterdag.
Groet, HarpoR1
 
Goedemorgen iedereen, ik ben al jaren en jaren hier op het forum, soms wat vaker dan anders, maar ben vrij nieuwe wat de naked bikes betreft. Heb eigenlijk “altijd” racers gehad en nu sinds vorig jaar een FZ1-N van 2006. Nu het volgende,: het originele stuur is niet mooi meer en ik zit er over te denken om het te vervangen.
zijn hier mensen die dat gedaan hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen qua merken, zithouding etc. Ik hoop van jullie te horen en wens jullie allemaal een fijne 2e pinksterdag.
Groet, HarpoR1
Bij deze een foto van mijn “black beauty”
 
Bij deze een foto van mijn “black beauty”

Ik heb dan welliswaar een FZ8, maar het zal vergelijkbaar zijn qua zithouding als een FZ1. Ik heb recent een superbike stuur van Rizoma erop gezet, motor is er makkelijker van gaan sturen en ziet er ook beter uit dan het origineel. FZ8 heeft origineel een zilverkleurig stuur namelijk.


E6B4EBC2-056A-49AF-A155-15FCE5C63D46.jpeg

DC62A739-D45A-487D-A195-A91E305B064D.jpeg
 
Ik heb dan welliswaar een FZ8, maar het zal vergelijkbaar zijn qua zithouding als een FZ1. Ik heb recent een superbike stuur van Rizoma erop gezet, motor is er makkelijker van gaan sturen en ziet er ook beter uit dan het origineel. FZ8 heeft origineel een zilverkleurig stuur namelijk.


Bekijk bijlage 1507544
Bekijk bijlage 1507546
Dat ziet er zeker goed uit. Is het stuur ook hoger en breder? Ik heb ook een “zilver/grijs” stuur en die is niet zo mooi meer en trouwens, ik denk dat een geheel zwart stuur ook op mijn FZ1 beter staat.
 
Dat ziet er zeker goed uit. Is het stuur ook hoger en breder? Ik heb ook een “zilver/grijs” stuur en die is niet zo mooi meer en trouwens, ik denk dat een geheel zwart stuur ook op mijn FZ1 beter staat.

Als ik me niet vergis, is het stuur van de FZ1 recht en iets verhoogd door de bevestigingspunten. De FZ8 heeft een van zichzelf hoger stuur, maar direct bevestigd aan de plaat van de voorvork. Het superbike stuur dat ik heb gemonteerd is iets lager en breder dan het origineel.
 
Goedemorgen iedereen, ik ben al jaren en jaren hier op het forum, soms wat vaker dan anders, maar ben vrij nieuwe wat de naked bikes betreft. Heb eigenlijk “altijd” racers gehad en nu sinds vorig jaar een FZ1-N van 2006. Nu het volgende,: het originele stuur is niet mooi meer en ik zit er over te denken om het te vervangen.
zijn hier mensen die dat gedaan hebben en zo ja, wat zijn jullie ervaringen qua merken, zithouding etc. Ik hoop van jullie te horen en wens jullie allemaal een fijne 2e pinksterdag.
Groet, HarpoR1

Hallo HarpoR1,

Ik heb een zwart stuur van Mstyle (Tsjechisch) op mijn Fz1n uit 2006 gehad. Het zag er veel beter uit, maar de zitpositie veranderde, voor zover ik me kan herinneren, niet veel. Het stuur was "gebogen" (IPV de originele rechte), maar de clamps waren een stuk lager, waardoor de hoogte ongeveer hetzelfde bleef.

Later ontdekte ik wel dat de spullen van Mstyle veel weg hebben van AliExpress... Maar ik heb het gelukkig overleefd.

Waar je wel op moet letten is dat de remleidingen van de Fz1n vrij kort zijn. Een (veel) breder stuur met standaard leidingen zal vermoedelijk niet gaan. Ik heb het stuur toen ook 1,0-1,5 cm per kant ingekort.

Ik zal eens kijken of ik nog een foto in het archief kan vinden!
 
Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis, is het stuur van de FZ1 recht en iets verhoogd door de bevestigingspunten. De FZ8 heeft een van zichzelf hoger stuur, maar direct bevestigd aan de plaat van de voorvork. Het superbike stuur dat ik heb gemonteerd is iets lager en breder dan het origineel.
Dat klopt idd, mijn stuur is idd recht en niet verhoogd. De zithouding is in principe goed wat mij betreft, alleen een mooi stuur zou zoveel beter eruit zien👍🏻
 
Hallo HarpoR1,

Ik heb een zwart stuur van Mstyle (Tsjechisch) op mijn Fz1n uit 2006 gehad. Het zag er veel beter uit, maar de zitpositie veranderde, voor zover ik me kan herinneren, niet veel. Het stuur was "gebogen" (IPV de originele rechte), maar de clamps waren een stuk lager, waardoor de hoogte ongeveer hetzelfde bleef.

Later ontdekte ik wel dat de spullen van Mstyle veel weg hebben van AliExpress... Maar ik heb het gelukkig overleefd.

Waar je wel op moet letten is dat de remleidingen van de Fz1n vrij kort zijn. Een (veel) breder stuur met standaard leidingen zal vermoedelijk niet gaan. Ik heb het stuur toen ook 1,0-1,5 cm per kant ingekort.

Ik zal eens kijken of ik nog een foto in het archief kan vinden!
Dat is wel ongeveer wat ik bedoel. Dit lijkt zoveel beter als het origineel.
Ik zal rekening houden met de lengte van de leidingen. Thanks👍🏻
 
Terug
Bovenaan Onderaan