fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Misschien dat jullie het niets vinden hoor maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.....aangezien ik thuis geen klankbord heb. Ik kijk bewust alleen bij bedrijven omdat ik te onervaren ben om te kopen bij een particulier. De volgende 3 motoren hebben allemaal hun plussen en minnen....opzich heeft de zwarte mijn voorkeur (jongste) maar ik twijfel door de licht roest aanslag op de schroeven en de wat verweerde onderdelen (pekelschade).
Daarna de blauwe omdat hij heel net lijkt en niet veel km's heeft. En de rood/witte vanwege het stoere uiterlijk.



 
Misschien dat jullie het niets vinden hoor maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.....aangezien ik thuis geen klankbord heb. Ik kijk bewust alleen bij bedrijven omdat ik te onervaren ben om te kopen bij een particulier. De volgende 3 motoren hebben allemaal hun plussen en minnen....opzich heeft de zwarte mijn voorkeur (jongste) maar ik twijfel door de licht roest aanslag op de schroeven en de wat verweerde onderdelen (pekelschade).
Daarna de blauwe omdat hij heel net lijkt en niet veel km's heeft. En de rood/witte vanwege het stoere uiterlijk.



Mijn voorkeur zou naar de blauwe gaan. Minste kilometers en ik vind het de mooiste kleuren stelling. Ik weet niet of er verschillen zijn tussen deze bouwjaren? Maar gewoon ochtend voor uittrekken en ze gaan bekijken, beginnen bij die zaak in wateringen. Dan kan je er 2 vergelijken, zie je snel genoeg in hoeverre de zwarte is 'afgetakeld'. Boutjes enzo kan je vervangen. Mijn fz1n is ook in de winter gebruikt maar kom ik tegen een scherpe prijs kopen, helaas bleken de remzuigers verrot. Maar dat hoeft natuurlijk niet te zijn.
 
Ik vraag me wel af, waarom een Fz8 en geen Fz1? De fz1 heeft toch net ietsje meer oompf vind ik zelf.
Of is de vering iets beter op de 8? Heb zelf nooit het verschil getest.
 
Misschien dat jullie het niets vinden hoor maar ik ben wel benieuwd naar jullie mening.....aangezien ik thuis geen klankbord heb. Ik kijk bewust alleen bij bedrijven omdat ik te onervaren ben om te kopen bij een particulier. De volgende 3 motoren hebben allemaal hun plussen en minnen....opzich heeft de zwarte mijn voorkeur (jongste) maar ik twijfel door de licht roest aanslag op de schroeven en de wat verweerde onderdelen (pekelschade).
Daarna de blauwe omdat hij heel net lijkt en niet veel km's heeft. En de rood/witte vanwege het stoere uiterlijk.



Kijk goed naar bouwjaar, vanaf 2014 meen ik zit er verstelbare vering voor op en dat kan je makkelijk controleren 😉
Als je op de occasionmarkt kijkt dan is 90% overjarige dus later op kenteken gezet.
 
Ik vraag me wel af, waarom een Fz8 en geen Fz1? De fz1 heeft toch net ietsje meer oompf vind ik zelf.
Of is de vering iets beter op de 8? Heb zelf nooit het verschil getest.
Zo te lezen is hij nog een beginnend motorrijder? 108 pk vs 150 pk. Vind zelf de FZ8 er ook net iets gelikter uitzien.

Ik kwam zelf bij de FZ1 uit omdat de vering beter zou zijn, maar moet hem echt eens goed gaan instellen. En ik houd wel van vermogen 😈, alhoewel ze hem wel iets meer middengebied hadden mogen geven.
 
Zo te lezen is hij nog een beginnend motorrijder? 108 pk vs 150 pk. Vind zelf de FZ8 er ook net iets gelikter uitzien.

Ik kwam zelf bij de FZ1 uit omdat de vering beter zou zijn, maar moet hem echt eens goed gaan instellen. En ik houd wel van vermogen 😈, alhoewel ze hem wel iets meer middengebied hadden mogen geven.
Dat gedeelte heb ik over het hoofd gezien denk ik.
Als beginnen motorrijder zou je kunnen zeggen dat 108pk al teveel is, maar das voor iedereen anders.
Ik ben begonnen op een cb500 met 57pk, niks leuker dan elke keer de gas tegen de stuit te trekken om de zwaardere jongens het moeilijk te maken :D

De Fz1 was wel een zalige motor, heb deze ingeruild op mijn huidige XSR, ik mis wel die oompf van het vermogen maar de XSR maakt het op alle andere vlakken meer dan goed.
 
Zaterdag nog een kort ritje gedaan, meteen de vering wat aangepast. Meeste instellingen stonden iets boven de gemiddelde instelling richting hard, alleen de veervoorspanning achter stond vrij zacht. Deze 4 stappen zwaarder gezet en het zwabberen lijkt nu wel bijna weg. Alleen op de allereerste rotonde leek de voorkant weg te vallen, maar de banden waren nog ijskoud. Hopelijk binnenkort weer een graadje of 20, dan kan er eens goed getest worden. Overweeg ook de voorband nog te vervangen voor een pilot power, zit nu een goedkopere band op, dacht een dunlop. Verder overweeg ik nog snelgas, vind de slag te groot waardoor je het gas niet altijd 100% opengedraaid krijgt. Zit ook op mijn circuit R1, is verrekte handig.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Verder overweeg ik nog snelgas, vind de slag te groot waardoor je het gas niet altijd 100% opengedraaid krijgt. Zit ook op mijn circuit R1, is verrekte handig.

Misschien wist je het al, maar de R6 gas assembly past op de FZ1. Goedkoper dan aftermarket snelgas kitjes. Onderdeelnummer: 2C0262400000
 
Wat zou een max aankoopprijs moeten zijn voor een fz8 in goede staat? Km stand 55.000, bj 2013, nieuwe banden, kleppen gesteld en recent onderhoud gehad..
 
Wat zou een max aankoopprijs moeten zijn voor een fz8 in goede staat? Km stand 55.000, bj 2013, nieuwe banden, kleppen gesteld en recent onderhoud gehad..
Ik heb een jaar geleden gezocht naar motoren in die categorie, kwam regelmatig rond de 6000 euro uit. Iets meer in de showroom, iets minder in de achtertuin.
 
Misschien wist je het al, maar de R6 gas assembly past op de FZ1. Goedkoper dan aftermarket snelgas kitjes. Onderdeelnummer: 2C0262400000
Oh goeie tip, 27 euro! Maar weet je ook if de slag echt veel korter is, want op mijn circuit r1 zit bijvoorbeeld ook snelgas
 
Oh goeie tip, 27 euro! Maar weet je ook if de slag echt veel korter is, want op mijn circuit r1 zit bijvoorbeeld ook snelgas
1/6th turn in plaats van 1/5 turn. Scheelt wel schrijven ze online, maar ik weet niet wat snelgas op je R1 doet. Op de weg lijkt me dit voldoende. Als je in een bui terecht komt wil je ook niet te snel gas hebben lijkt me.
 
Andere demper gemonteerd vandaag 😀
Volgende week maar eens proberen hoe het rijdt .
 

Bijlagen

  • BF9411AD-96AA-407A-B1E5-1674DD33072A.jpeg
    BF9411AD-96AA-407A-B1E5-1674DD33072A.jpeg
    322,8 KB · Weergaven: 18
Je had eerst een GPR Furore toch? Niet helemaal tevreden over die demper?

Wordt oud denk ik🙈 de Gpr heeft wel ekeur maar zelfs met killer mij te luid.
Ik kwam de Laser tegen en die direct besteld, een maat rijdt al jaren met de Carbon uitvoering.
De Gpr is nu te koop😉
 
Wordt oud denk ik🙈 de Gpr heeft wel ekeur maar zelfs met killer mij te luid.
Ik kwam de Laser tegen en die direct besteld, een maat rijdt al jaren met de Carbon uitvoering.
De Gpr is nu te koop😉
Dan toch maar snel eens de mijne monteren, nu wel benieuwd. Niet toevallig los een db-killer te koop? Die zat er niet bij.. _O-
 
Ik ben eens aan het kijken naar een nieuwe slipon voor mijn FZ8. Jullie ervaring met de MIVV Suono Black steel?

Ik had een Mivv Suono Carbon op mijn Triumph Tiger 1050.
Degelijke kwaliteit en klinkt goed.
Kwaliteit vergelijkbaar met Leovince vind ik zelf.
 
Hey allemaal, ik heb momenteel een standaard kuipruit op de fz8 uit 2013 maar ik wil graag een lagere kuipruit en deze graag getint of zelfs zwart. Iemand die een goeie website er voor weet of welke een goeie optie is? in de afbeelding kan je zien welke er momenteel op zit.
 

Bijlagen

  • IMG_20201101_162454.jpg
    IMG_20201101_162454.jpg
    356,1 KB · Weergaven: 15
Een mooie FZ8 heb je daar! Ik ben er toevallig ook naar op zoek. Ik vind de originele te groot maar omdat hij doorzichtig is valt hij juist weer minder op. Stel je hebt hetzelfde formaat maar dan zwart of in smoke dan ziet dat er heel log uit naar mijn idee.

Ik ben alleen maar dit tegengekomen (Puig). Maar te groot... Verder kan ik niets vinden maar ik zoek ook verder en dan het liefste in de tientjes ala 50 a 60 euro bv.

windscherm_yamaha_fz8_fazer_jetstream_puig_01.jpg


Hierbij ook een kiekje van mijn scherm:

20210325_145815.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan