fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Is hier zeker rustig word ook weinig of niet gereden denk, wat voor radiator cover heb je precies i wil er ook graag een ander op weet niet of die van fz1 en fz8 zelfde zijn ?
 
Laatst bewerkt:
R&G radiatorcover heb ik

baracuda%2Bzijkappen%2B02.JPG
 
Heeft een fz8 rijder interesse in de standaard fz1 schokbreker
Model 2010
Ca 16.500 km gebruikt


Hij is igv harder en heeft verstelbare uitgaande demping
Op het fz8 forum wordt het als een goede update omschreven

Ik ga binnenkort een streetbox kopen, waardoor de standaard shock vrijkomt
 
Laatst bewerkt:
Heeft een fz8 rijder interesse in de standaard fz1 schokbreker
Model 2010
Ca 16.500 km gebruikt


Hij is igv harder en heeft verstelbare uitgaande demping
Op het fz8 forum wordt het als een goede update omschreven

Ik ga binnenkort een streetbox kopen, waardoor de standaard shock vrijkomt

Wil zelf dit jaar ook de vering vervangen door Ohlins dus ik pas..

Past de schokbreker van een fz1 ook op een fz8 dan??
 
Wil zelf dit jaar ook de vering vervangen door Ohlins dus ik pas..

Past de schokbreker van een fz1 ook op een fz8 dan??

Op het fz8 forum (www.779cc.org) staat van wel
Meerdere schrijven dat het een op een past.
Staat een foto van beide schokbrekers naast elkaar.
Lengte en diameters zijn buitenmaats gelijk.
Maar de veer en de zuiger wijken af


R1/r6 niet.
Die zijn korter, en hebben een piggy bag die in de weg zit.
Dan moet er worden gebeund.
 
Wil zelf dit jaar ook de vering vervangen door Ohlins dus ik pas..

Past de schokbreker van een fz1 ook op een fz8 dan??


Ik twijfel ook tussen ohlins en hyperpro
Van adreani is er ook een kitje met emulsie schokbreker, veren olie en cartridges.
Voor de straat heb ik de voorkeur voor progressief en dat biedt alleen hyperpro.
 
Laatst bewerkt:
Ik twijfel ook tussen ohlins en hyperpro
Van adreani is er ook een kitje met emulsie schokbreker, veren olie en cartridges.
Voor de straat heb ik de voorkeur voor progressief en dat biedt alleen hyperpro.


Je hebt ook nog gubellini.. heeft ook kitjes voor de fz8.

Ik ga voor Ohlins om een paar redenen:

1: het is Ohlins ;) kwaliteit is top en ik heb een servicepunt hier vlakbij (rooske tynaarlo)
2: ik wil een SPR maken van mijn FZ8, het enige wat nu nog ontbreekt is de Ohlins vering.
3: looks: Ohlins heeft een gele veer, als die er straks onder zit is mijn motor helemaal af. Past perfect in het kleurenschema van mijn motor :Y
 
Laatst bewerkt:
Nope idd maar de meeste rijden niet met deze luchten
meestal doe ik deze periode benutten om iets aan de motor te veranderen
maar heb niets wat ik op dit moment wil doen dus weinig te melden.
😉
 
Nope idd maar de meeste rijden niet met deze luchten
meestal doe ik deze periode benutten om iets aan de motor te veranderen
maar heb niets wat ik op dit moment wil doen dus weinig te melden.
😉


Nee dat klopt ;) ...Eerst deze winter maar eens doorstaan.. hoop dat het snel weer droog, pekelvrij en enigzins boven de 0℃ komt!

Heb deze winter ook geen grote plannen met de FZ8 , verwacht deze week nog een afdekplaatje voor de duovoetsteun van Evotech , dat is gezamenlijk met het zwart spuiten van de radiatorcover en de spiegels het enige dit jaar :Y

http://www.evotech-performance.com/...suzuki_650_bandit_footrest_blanking_plate.jpg
 
net m'n FZ8N naar de dealer gebracht

hoorde wat geratel bij optrekken toen ik van m'n werk naar huis reed; recht naar de dealer gereden en daar op de brug gezet

voor tandwiel versleten; motor daar maar laten staan
maandag weer ophalen
 
weekje Franse Alpen in juli-augustus

lang pinksterweekend Weilerbach (Bauer Schmidt)
lang paasweekend Eifel

Dat klinkt heel goed! Ik juli-augustus de Grandes Alpes vorige jaar richting Bolzano gereden door de Zwitserse Alpen. Dan langs de kust richting italie met o.a. Monaco, Elba, Toscane en dan rustig weer naar boven. Wil ongeveer tot Rome gaan. :]
 
Ik ga dit jaar met een kameraad met de FZ8 en zijn Z750 naar Isle of Man *O* kan niet wachten! Word mijn eerste motorvakantie :Y

@adjeve : hoeveel km heeft jouw FZ8 nu gelopen? mijn ketting en tandwielen moeten binnenkort ook vervangen worden, setje ligt al thuis
 
Hallo Hallo,

Nieuw op het forum, lees al een tijdje enthousiast mee!

Maar ben op zoek naar een antwoord, die tot nu toe niet helemaal helder terug te vinden is. Hoop die hier te vinden!

Heb de fazer600 van de hand gedaan en ben sinds een week de trotse eigenaar van een fz1 2006!! Hoewel het de motor was die ik graag wilde kopen, was het op DIT moment een impuls aankoop, en daardoor iets over het hoofd gezien. Op de papieren en bij de rdw staat namelijk 78 KW vermeld...jawel, ik heb een oude belg gekocht.. Kl*te.

Nu lees ik over dat deze makkelijk te herstellen is in volledig vermogen(als die dat al niet is). Wat opties die ik voorbij heb zien komen: Een kabeltje verleggen? (weinig info) Nieuwe software in de ecu laten installeren(kan bij model 2006 nog niet). In je dashboard aanpassingen maken(meer dan tijd en kilometers van je ritjes kan ik ook niet aanpassen). HELP!!

Groeten
 
Hoi
Ik heb hier ook nooit precies kunnen lezen hoe dit gedaan wordt.
Op een anders forum FZ1.nl werd gesproken dat de dealer dit
heel simpel via het dashboard zou kunnen doen.
Gewoon even je dealer bellen is mijn advies dus beter zekerheid
als zelf gaan lopen rommelen met wellicht ongewilde gevolgen

Op je dashboard kan je trouwens wel simpel alles omzetten naar Miles en de buitentemp ipv
de motor temp dit zonder de rode sleutel.
 
ja ik ken een jongen bij termaat, die geeft aan dat er dan een nieuwe ECU in moet, en dat was een duur geintje zei hij, kon hij niet zeggen hoeveel, maar wel dat het duur was.. ik denk dat er ook andere oplossingen zijn, of goedkopere? Heb mij nl ook laten vertellen dat ze 'meestal' bij het invoeren gelijk het vermogen weer in orde maken.. maar heb hier zo gauw geen testbank bij de hand haha... Bedankt voor je reactie, iemand nog meer info of andere ideeen hier over dan hoor ik dat graag:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan