fz1 en fz8 ontmoetingsplek

net nog even het beunhaas werk van de vorige eigenaar van mijn nieuwe motor ongedaan gemaakt:

Jep... dat zijn kroonsteentjes.. |(

Zo was het:
 
Laatst bewerkt:
:N
Dit is dus precies de reden waarom ik graag een motor koop die (misschien op een demper na) helemaal standaard is

Dat is ook weer de reden dat ik het niet erg vind om een motor te kopen die niet meer standaard is.
Nu heb ik wat te doen :D

Heeft er iemand ervaring met een benzine meter die op leeg blijft staan?
heeft er iemand tips?

Ik ga de meter en de bedrading nog doormeten, maar ik moet wel goed gaan onderzoeken welke bedrading het is.
 
Ik heb er nog niet echt goed naar gekeken maar is led bolletje kapot van me stadslicht hoe krijg ik de koplamp makkelijkste open om te vervangen ?
 
Dan moet je hem helemaal demonteren.
Zitten aan de zijkant een paar imbusboutjes die moeten los.
Koplamp hangt dan nog aan de bekabeling.
Voorzichtigheid is geboden Voor een koplamp kan je je knip trekken.
 
Dan moet je hem helemaal demonteren.
Zitten aan de zijkant een paar imbusboutjes die moeten los.
Koplamp hangt dan nog aan de bekabeling.
Voorzichtigheid is geboden Voor een koplamp kan je je knip trekken.

Klopt. die 4 imbusjes aan de zijkant van de koplamp los maken, dan komt je koplamp los.
Daarna kan je het lampje er zo uittrekken. Niet aan de bedrading trekken, gewoon aan het rubber trekken. Dan plopt hij zo los. lampje vervangen en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Wel jammer dat het hier zo rustig is.. Waar zijn al die poserfoto's van alle mooie FZ1 en FZ8 ? ;)

Zulke mooie motoren en niemand die er berichtjes over post :+
 
Wel jammer dat het hier zo rustig is.. Waar zijn al die poserfoto's van alle mooie FZ1 en FZ8 ? ;)

Zulke mooie motoren en niemand die er berichtjes over post :+

Helemaal eens met je.
Alleen staat de mijne al een week binnen, wachtend op contact van de verzekering. ik ga vandaag even langs.

Ik kan van een kant wel mooie poserfoto's maken. alleen de andere kant is minder mooi.
 
Zie net ...dat er weer een topic over de FZ1 is...heb hem toch alweer 5jaar en nog steeds tevreden :Y
wel een powercomander op gezet, loopt als een zonnetje, nooit wat mee gehad behalve een accu en remschijven
nu is het wachten op het nieuwe type...met het R1 blok van 2015 :} [afbeelding]

Dat die er nog steeds niet is verbaas ik mij echt over, misschien nu de nieuwe R1 er is (blok is ook anders dan de vorige crossplane R1) hebben we iets meer kans op een FZ1 met crossplane blok. Alhoewel ik al die electronische poespas van de R1 er niet allemaal op hoef want dat drijft de prijs alleen maar omhoog.
 
Er staat weer een oliewissel op de rol. Ik heb altijd gereden met Motul 5100 10w40. Omdat de Street Triple voorzien is van Putoline Nanotech 4 10w40 wil ik deze ook in de FZ1 doen. Makkelijk met vakantie omdat ik dan meer één flesje olie hoef mee te nemen.

Iemand ervaring met nanotech4 in de FZ1?

Niemand met een FZ1 die met een vol synthetische olie rijdt?
 
Nope ikke niet
Gewoon normale olie wat de dealer erin mikt.
Geen probleem mee dus geen noodzaak om te veranderen
 
Laatst bewerkt:
Dat die er nog steeds niet is verbaas ik mij echt over, misschien nu de nieuwe R1 er is (blok is ook anders dan de vorige crossplane R1) hebben we iets meer kans op een FZ1 met crossplane blok. Alhoewel ik al die electronische poespas van de R1 er niet allemaal op hoef want dat drijft de prijs alleen maar omhoog.

Ik hoop er zo op!!! En dan ook de looks van van huidige r1 (kontje en dergelijke) en de voorkant lekker agressief .. 150-160 pk.. crossplane... Maaann!! Waar wachten die lui bij Yamaha op???? *D
 
Zou mooi zijn om een nieuwe FZ1 te zien.
en het "klinkt" heel cool als er zo'n Crossplane blok in komt, maar daar ga je als straatrijder echt helemaal niets van merken.

maar het is wel een cool concept
 
Laatst bewerkt:
Zou mooi zijn om een nieuwe FZ1 te zien.
en het "klinkt" heel cool als er zo'n Crossplane blok in komt, maar daar ga je als straatrijder echt helemaal niets van merken.

maar het is wel een cool concept

Niks van merken? Een crossplane is compleet anders kwa beleving dan een "normale" 4 cilinder. Hoe het koppel wordt afgegeven, geluid, trillingen alles is anders.
 
Niks van merken? Een crossplane is compleet anders kwa beleving dan een "normale" 4 cilinder. Hoe het koppel wordt afgegeven, geluid, trillingen alles is anders.

Eens!! :Y volgens mij is de hele beleving op zo'n motor compleet anders! het lijkt mij wel een hele mooie opvolger van mijn FZ8 als de looks ook goed zijn! We gaan het afwachten.. Tot die tijd ben ik nog hardstikke blij met mijn FZ8 *D
full
 
Niks van merken? Een crossplane is compleet anders kwa beleving dan een "normale" 4 cilinder. Hoe het koppel wordt afgegeven, geluid, trillingen alles is anders.

Volgens mij heb ik jou en je motor laatst een keer bij motoport Leek zien staan.. Was je hier toevallig met 2 vrienden? Waarvan 1 ook een FZ8 heeft?? Je bike komt me heel bekend voor :? :Y
 
Volgens mij heb ik jou en je motor laatst een keer bij motoport Leek zien staan.. Was je hier toevallig met 2 vrienden? Waarvan 1 ook een FZ8 heeft?? Je bike komt me heel bekend voor :? :Y

Yep, nog even bij jouw FZ8 staan gluren wat jij allemaal extra erop gezet hebt :)
 
Yep, nog even bij jouw FZ8 staan gluren wat jij allemaal extra erop gezet hebt :)

Aan, kijk.. dat dacht ik al inderdaad ;). Nou vond je het wat ? ;) jij had ook een hele mooie akra onder jouw MT-09 hangen *D .. dat kleurenschema van die street rally vind ik persoonlijk erg geslaagd!
 
Xenon eruitgehaald zat er al in toen ik hem gekocht maar kreeg die koplamp er niet meer terug op, zit zon transformer aan die kan je er bijna niet achter kwijt. Nu Philips extreme vision erin verblind ik teminsten ook niemand meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan