fz1 en fz8 ontmoetingsplek

@kinkej1987
Ja die heb ik er ook in zitten na een overweging waar ik alles weg
moest bouwen voor xenon.
Lichtopbrengst is met de Philips EV gewoon goed zeker tov de standaard lamp.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen vrijdag tijdens ritje met m'n FZ8N door de Eifel bijna in botsing met een roofvogel:

Op de film:

Foto:
2015-05-15%2BAd%2Bmotorrit%2BEifel9.bmp
 
Ik ben dit weekend naar Luxemburg geweest met de FZ1
De eerste echte kilometers met deze motor.

En wat was dat fijn zeg! :] :}
Wat een heerlijke motor.
Perfecte zithouding, heerlijk bochtenwerk, lekker koppel en een verrassend soepel blok.
dat laatste is waarschijnlijk om dat mijn vorige motor een 1000cc V-twin was.

er is maar 1 minpuntje en dat is dat mijn gashendel het eerste stukje nog niet aangrijpt, waardoor schakelen bij hoge toeren wat schokkerig is. maar dit is denk ik wel ver verbeteren.

verder ben ik ERG blij met mn FZ1! *O*

 
Hoi even voorstellen, ik ben Joey en ben afgelopen week eigenaar geworden van deze Fz1 uit 2006, na 400 km gereden te hebben kan ik maar een ding zeggen; Wat een heerlijke machine! Hier wat accesoires:
Rizoma kentekenplaathouder
Rizoma Bar end spiegels
Rizoma knippers
Akrapovic Demper.
Iemand nog wat leuke goodies te koop hier?(A)
Greetz
full

full
 
heb wel een beetje last van het aan/uit gevoel als je een beetje op het gas hangt! hij moet zijn afleveringsbeurt ook nog krijgen misschien dat het met nieuwe vloeistoffen/bougies weg is? zo niet kan het dan verholpen worden met opnieuw afstellen, of moet er echt een pc aan te pas komen? Groet Joey
 
Mooie fz1, over dat aan uit effect dat heeft die van mijn nog steeds wel een beetje met een power commander, is denk ook beetje Yamaha kwaal mijn vorige xt660 had het ook. Maar stoor me er niet zo aan vergeleken met een Ducati vind ik het alles meevallen.
 
heb wel een beetje last van het aan/uit gevoel als je een beetje op het gas hangt! hij moet zijn afleveringsbeurt ook nog krijgen misschien dat het met nieuwe vloeistoffen/bougies weg is? zo niet kan het dan verholpen worden met opnieuw afstellen, of moet er echt een pc aan te pas komen? Groet Joey

Gefeliciteerd, mooie bike!!!!

Aan/uit is een 2006 "kwaaltje"eruit te krijgen door afstellen met pc. Is al veel over geschreven.
 
Afgelopen weekend met Duitse motorclub Südwestdeutsche Motorradfahrer Weilerbach 3 dagen rondgereden. Geweldig gereden.

Hier filmpje van de zondagrit :]

Wel de knoop doorgehakt: op mijn FZ8N komt ook Hyperpro vering. :9~ Ga ik doen i.c.m. de 30.000 km beurt. Teller staat nu op 28.000 km. Kan dus mooi voordat ik in augustus richting Franse Alpen ga.

FZ8N vorig jaar met gekocht met km stand 7.500 km. Schiet dus aardig op.
 
Laatst bewerkt:
Hoi even voorstellen, ik ben Joey en ben afgelopen week eigenaar geworden van deze Fz1 uit 2006, na 400 km gereden te hebben kan ik maar een ding zeggen; Wat een heerlijke machine! Hier wat accesoires:
Rizoma kentekenplaathouder
Rizoma Bar end spiegels
Rizoma knippers
Akrapovic Demper.
Iemand nog wat leuke goodies te koop hier?(A)
Greetz[afbeelding]
[afbeelding]
Nice bike! Ziet er goed uit.
Die zilvere radiator covers zijn ook niet origineel toch?

Afgelopen weekend met Duitse motorclub Südwestdeutsche Motorradfahrer Weilerbach 3 dagen rondgereden. Geweldig gereden.

Hier filmpje van de zondagrit :]

Wel de knoop doorgehakt: op mijn FZ8N komt ook Hyperpro vering. :9~ Ga ik doen i.c.m. de 30.000 km beurt. Teller staat nu op 28.000 km. Kan dus mooi voordat ik in augustus richting Franse Alpen ga.

FZ8N vorig jaar met gekocht met km stand 7.500 km. Schiet dus aardig op.

:o Grote groep!
Ik vond het met zn 4tjes in Luxemburg al aardig druk :X
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend met Duitse motorclub Südwestdeutsche Motorradfahrer Weilerbach 3 dagen rondgereden. Geweldig gereden.

Hier filmpje van de zondagrit :]

Wel de knoop doorgehakt: op mijn FZ8N komt ook Hyperpro vering. :9~ Ga ik doen i.c.m. de 30.000 km beurt. Teller staat nu op 28.000 km. Kan dus mooi voordat ik in augustus richting Franse Alpen ga.

FZ8N vorig jaar met gekocht met km stand 7.500 km. Schiet dus aardig op.

Ik heb een streetbox onder mijn eentje
Bevalt goed,kleine 1000 km met het boxje gereden nog geen te kortkoming geconstateerd
full
 
Hallo mensen ik ga morgen naar een fz1 uit 2009 kijken nu zie ik dat deze in maart van dit jaar in ingevoerd. Dat hoeft opzich niets te beteken maar iemand tips waar ik op moet letten? Alvast bedankt
 
Goed kijken of de staat van de fiets klopt met de kilometers.
Let vooral op de slijtage delen zoals ketting en tandwielen. Als er een vervangingset opzit kan je er vannnuit gaan dat er meer dan 30k mee is gereden.

Check op ingesleten remschijven, versleten pedalen, doffe plekken op de tank.
Bij twijfel op één punt lekker laten staan
 
Basic Hotels. 's Avonds simpel de bagage in de hotelkamer dumpen, douchen en lekker eten/drinken. 's Morgens lekker douchen en ontbijten zonder rompslomp.
Tijd van kamperen heb ik met m'n 56 jaar wel al gehad. ;)
 
Basic Hotels. 's Avonds simpel de bagage in de hotelkamer dumpen, douchen en lekker eten/drinken. 's Morgens lekker douchen en ontbijten zonder rompslomp.
Tijd van kamperen heb ik met m'n 56 jaar wel al gehad. ;)

voor hotels is deze bepakking perfect lijkt mij.
Ik ga met mijn 30 jaar ook alleen maar naar hotelletjes.
Ik heb altijd heel basic maar 1 tanktas aan bagage mee. zou wel fijn zijn als ik iets meer mee kon nemen.
 
Na een onverwacht proefritje op de FZ1N zijn zowel vrouwtje Fazerman als ikzelf aardig onder de indruk van deze motor en denken nu vrij serieus na over aanschaf.
Inmiddels ook een proefritje gemaakt op de FZ1 Fazer maar die stuurt toch een stukje minder makkelijk/fijn als de N :? had dit al wel ergens gelezen in ene test maar vond het verschil zelf ook vrij/te groot..
De windbescherming van de FZ1 Fazer vind ik persoonlijk dan wel weer prettig dus ik vroeg me af wat de ervaringen zijn met zo'n klein ruitje/schermpje boven de koplamp (bijv Givi of Ermax) op de FZ1N ?
Heeft het (nadelig ?) invloed op het sturen en is het ook echt (een beetje ?) effectief om wat wind weg te houden bij een wat hoger (snelweg) tempo ?
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan het dat de N beter stuurt? waar zit dat verschil in?

alleen de massa van de topkuip?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan