fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Mede FZers,

vorige week is mijn kentekenplaathouder afgebroken,(rizoma) het is inmiddels netjes opgelost en heb de nieuwe binnen. nu ben ik opzoek naar een led achterlicht met geintegreerde knippers. echter er zijn zoveel verschillende. dus ook verschillende kwaliteits standaarden. wie heeft er hier een gemonteerd en zoja welke. ik had een mooie gezien van motodynamic, maar die moet ik bestellen in amerika, en daar ben ik een beetje huiverig voor!! Greetz Joey

Ik had er een het was met smoke glas en ingebouwde knippers alleen stoorde die op me abs en ging soms als je remde het abs lichtje op je dashboard branden en dan doet je abs het ook niet meer. Ik heb gewoon orginele licht er weer opzitten
 
precies zo een moet ik hebben, mijn fzje is uit 2006 dus daar heb ik geen last van! waar heb jij hem gekocht en hoe was de kwaliteit?
 
Ik heb een heldere. Door eerste eigenaar al gemonteerd bij de dealer, nu ws. een jaar of 7 en 25000 km oud. Ding is echt nog als nieuw. Fel, duidelijk, en ook met remmen en knipperen tegelijk heel goed zichtbaar wat er gebeurt. Alle leds werken nog perfect. Maar ja... wat is het merk.... :?
 
Laatst bewerkt:
haha, ben opzoek naar een smoke uitvoering op marktplaats staat ook een aanbieder, helaas reageert die nog niet op emails haha.
 
haha, ben opzoek naar een smoke uitvoering op marktplaats staat ook een aanbieder, helaas reageert die nog niet op emails haha.

ik kan vanavond nog wel effe kijken of ik hem hebt liggen voor je gebruik hem toch niet, heb geen idee wat merk is zat erop toen ik hem kocht.
 
Ik heb zaterdag weer heerlijk gereden.

Echt een heerlijke motor die FZ1
ook al backfired mijn Ixrace uitlaatje nogal :P })
eigenlijk moet ik m even af laten stellen.
 
He Folks,
ik heb er al een aangeschaft, bleek dat er een scootertuning zaak in de buurt zat die hem zo had liggen. 4 tientjes en de kwaliteit en lichtopbrengst is Prima.
nieuwe kentekenhouder inclusief nieuw kenteken ook gemonteerd!
dus ik kan weer vlammen.
we hebben trouwens ook gelijk de katalysator verwijderd, het resultaat valt echter tegen, had gehoopt dat ie iets meer ging brullen met de Akra hexagonal.
nu nog opzoek naar een powercommander voor het afstellen!
 
Met de FZ8N paar weken geleden een week in de Franse Alpen en stukje Italie. Geweldig mooi daar en uitstekend weer.

bekende Col'Izoard (met Casse Deserte):

minder bekende Colle Fauniera (I); hier ben je echt zowat alleen op de wereld
 
Altijd lekker even een weekje met de motor op stap
Ik zat een paar weken geleden voor een paar dagen in de Eifel
ook schitterend weer gehad en lekker gereden daar.
Italië ben ik nog niet geweest maar als ik je beelden zo zie
is het wel een aanrader 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Hallo FZ1 rijders!

Ik ben zoekende naar een FZ1N !

Nu heb ik even een paar vragen m.b.r. jullie ervaring:

* Km stand van 36.000, is dat veel?
Wat zijn dan de aandachtspunten?

* Rijden met passagier?
 
Hallo FZ1 rijders!

Ik ben zoekende naar een FZ1N !

Nu heb ik even een paar vragen m.b.r. jullie ervaring:

* Km stand van 36.000, is dat veel?
Wat zijn dan de aandachtspunten?

* Rijden met passagier?
Is dat een beetje te doen? Zeker voor de passagier?
Ik heb SV1000 gereden, dit lijkt me vergelijkbaar wat zitruimte betreft?


Alle overige tips zijn welkom, ik heb er veel zin in een FZ1 te gaan rijden.

gr. Roel *D
 
Hallo FZ1 rijders!

Ik ben zoekende naar een FZ1N !

Nu heb ik even een paar vragen m.b.r. jullie ervaring:

* Km stand van 36.000, is dat veel?
Wat zijn dan de aandachtspunten?

* Rijden met passagier?
Is dat een beetje te doen? Zeker voor de passagier?
Ik heb SV1000 gereden, dit lijkt me vergelijkbaar wat zitruimte betreft?


Alle overige tips zijn welkom, ik heb er veel zin in een FZ1 te gaan rijden.

gr. Roel *D

36000km dan is die net los :) geen probleem die blokken zijn oersterk en eigenlijk
gemaakt voor hogere toerentallen (R1)
Heb hier nog een test liggen van een 50000km test, blok volledig uit elkaar gehaald
en alle toleranties gecontroleerd, ze konden hem zo weer in elkaar zetten zonder wat te vervangen.
 
36000km dan is die net los :) geen probleem die blokken zijn oersterk en eigenlijk
gemaakt voor hogere toerentallen (R1)
Heb hier nog een test liggen van een 50000km test, blok volledig uit elkaar gehaald
en alle toleranties gecontroleerd, ze konden hem zo weer in elkaar zetten zonder wat te vervangen.


Ok, ik heb altijd 2 cylinders geredden.
Ergen ben ik huiverig voor die km standen, maar dat is een gevoel is verder ook nergens op gebaseerd. 36.000 in 9 jaar is ook niks per jaar.

Wat zit er qua onderhoud normaal gesproken aan te komen met 36.000?
Ik ken de ondrhouds voorschriften nog niet..
 
Vraag me wel af of een duo meenemen te doen is....


O jee. Geen probleem. Ook niet als je een maatje meer hebt. En je andere vraag, bij 40.000 moeten de kleppen gesteld/gecontrolleerd worden... Is wel een aardige ingreep dacht ik...
 
O jee. Geen probleem. Ook niet als je een maatje meer hebt. En je andere vraag, bij 40.000 moeten de kleppen gesteld/gecontrolleerd worden... Is wel een aardige ingreep dacht ik...

Volgens mij valt dat wel mee. Radiator naar voren drukken en je kunt er bij toch? Altans dat heb ik van horen en zeggen.
 
O jee. Geen probleem. Ook niet als je een maatje meer hebt. En je andere vraag, bij 40.000 moeten de kleppen gesteld/gecontrolleerd worden... Is wel een aardige ingreep dacht ik...

Klopt :Y weet niet of je hem op het oog hebt bij een dealer, zo ja even die beurt erbij onderhandelen.
Particulier rekening houden met de vraagprijs, verder om de 10000km een beurtje en die zijn niet duur ;)
 
Ik ben bezig met mijn motor rijbewijs aan het halen en ben mezelf een beetje aan het orienteren kwa motoren. Nu ben ik bij een paar motorzaken wezen kijken en de fz8 staat op mijn lijstje van motoren waar ik zeker een proefritje op wil gaan maken. Maar nu is mijn vraag is deze motor geschikt voor een beginnner. Wat is jullie mening hier over?
 
Ik ben bezig met mijn motor rijbewijs aan het halen en ben mezelf een beetje aan het orienteren kwa motoren. Nu ben ik bij een paar motorzaken wezen kijken en de fz8 staat op mijn lijstje van motoren waar ik zeker een proefritje op wil gaan maken. Maar nu is mijn vraag is deze motor geschikt voor een beginnner. Wat is jullie mening hier over?

Lijkt mij geen probleem, lekker soepel en handelbaar :Y
 
Eindelijk de FZ1 met crossplane.
Jammer dat ik net een speed triple gekocht heb.
Yamaha-MT10-Lights.jpg
Yamaha-MT10-Black-RHF.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met mijn motor rijbewijs aan het halen en ben mezelf een beetje aan het orienteren kwa motoren. Nu ben ik bij een paar motorzaken wezen kijken en de fz8 staat op mijn lijstje van motoren waar ik zeker een proefritje op wil gaan maken. Maar nu is mijn vraag is deze motor geschikt voor een beginnner. Wat is jullie mening hier over?

Erg fijn, soepel en vergevingsgezind blok. Het rechte stuur geeft veel vertrouwen! Erg prettig voor haarspeldbochtjes ook :Y :} :] Maar dat laatste zal nog niet aan de orde zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan