fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Eindelijk de FZ1 met crossplane.
Jammer dat ik net een speed triple gekocht heb.
[afbeelding][afbeelding]

Volgens Yamaha Nederland komt juist deze kleur niet beschikbaar. Alleen de grijze en blauwe. Jammer want deze zwarte zou ik wel willen.
Extra's de handvatverwarming, korte kentekenplaathouder en zeker de Quikshifter :9~

AANPASSING; Sinds vandaag, donderdag de 19e, staat ook de zwarte op de nederlandse site! *O*
 
Laatst bewerkt:
stil hier.

gisteren nog wat gereden; in het zuiden van het land goed te doen

vandaag weer woon-werk met de motor; koud maar geen gladheid
 
Mooie beelden! Het was ook echt een schitterende dag.
Niet spannend op vooral die klinkertjes hier en daar? Het lijkt me niks...
 
Mijn niet gezien met pekel op de weg staat nog steeds gepoetst in de garage, heeft er iemand van hier wel is op de mt09 gereden, en hoe bevalt het vergeleken met de fz1. Heb laatst op Kawasaki z800 gereden en een tuono maar met een fz1 ben je gewoon verpest meeste motoren vallen dan gewoon tegen.
 
Mijn niet gezien met pekel op de weg staat nog steeds gepoetst in de garage, heeft er iemand van hier wel is op de mt09 gereden, en hoe bevalt het vergeleken met de fz1. Heb laatst op Kawasaki z800 gereden en een tuono maar met een fz1 ben je gewoon verpest meeste motoren vallen dan gewoon tegen.

Mijne staat ook al weer 2 maanden in ruste ;(

Voordat ik vorige zomer mijn FZ1 kocht heb ik op de MT-09 gereden, blok was wel leuk/aardig (natuurlijk minder sterk als FZ1..) maar vond zelf vooral de zitpositie niks, op één of andere manier leek het alsof je voeten vrij ver naar achteren/onder je lijf zaten, voelde erg vreemd..
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er zelf vreemd op zat... :P (maar denk het niet..)
Bij de FZ1 wist ik het na 2 rotondes met tussensprintje al, loopt onderin superzacht rond, bovenin lekker hard en stuurt heerlijk, SOLD :P
 
Gisteravond zijn we begonnen met het inbouwen en aansluiten van een quickshifter op de fz1! Tot nu toe gaat alles goed, vanmiddag mijn aangepaste schakelstang ophalen en weer verder! Ook de akrapovic uitlaat verkocht en een g&g motor terug gekocht! Heerlijk geluid!
 
Na 3/4 jaar geen motor gehad te hebben heb ik mijzelf deze week een mooi cadeautje gedaan. Gisteren mijn FZ1 opgehaald *D
Het is wel weer even heel erg wennen aan het rijden, maar als het mooie weer er aan gaat komen dan denk ik dat het er zo weer in zit.

Ik ben er super blij mee!

Motorforum ook maar weer eens onder het stof vandaan gehaald, haha. En ik kwam dit topic tegen. Ik hoop ook dat het wat drukker gaat worden hier ;)

full
 
Na 3/4 jaar geen motor gehad te hebben heb ik mijzelf deze week een mooi cadeautje gedaan. Gisteren mijn FZ1 opgehaald *D
Het is wel weer even heel erg wennen aan het rijden, maar als het mooie weer er aan gaat komen dan denk ik dat het er zo weer in zit.

Ik ben er super blij mee!

Motorforum ook maar weer eens onder het stof vandaan gehaald, haha. En ik kwam dit topic tegen. Ik hoop ook dat het wat drukker gaat worden hier ;)

[afbeelding]
Mooi ding/mooie kleur, daar ga je vast veel lol aan beleven :)
 
Dat denk ik ook. Beetje vertrouwen weer krijgen, maar het gevoel toen ik weer voor het eerst erop zat om een proefrit te maken is echt onbeschrijflijk.
Gisteren ook toen ik erop zat, helemaal geweldig *D
full
 
Mijne staat ook al weer 2 maanden in ruste ;(

Voordat ik vorige zomer mijn FZ1 kocht heb ik op de MT-09 gereden, blok was wel leuk/aardig (natuurlijk minder sterk als FZ1..) maar vond zelf vooral de zitpositie niks, op één of andere manier leek het alsof je voeten vrij ver naar achteren/onder je lijf zaten, voelde erg vreemd..
Kan natuurlijk ook zijn dat ik er zelf vreemd op zat... :P (maar denk het niet..)
Bij de FZ1 wist ik het na 2 rotondes met tussensprintje al, loopt onderin superzacht rond, bovenin lekker hard en stuurt heerlijk, SOLD :P

Herkenbaar :Y
Toen ik in 2012 een proefritje op de FZ8 maakte, was ik ook direct verkocht. Zo'n relaxte houding en nooit spijt gehad :}

Toch is de kans aanwezig dat de MT-09 de volgende wordt. De zithouding is inderdaad veel actiever en het is gewoon een hooliganbike mbt het koppel en de houding. Maar dat wil ik nu juist een keertje :]
 
Na 3/4 jaar geen motor gehad te hebben heb ik mijzelf deze week een mooi cadeautje gedaan. Gisteren mijn FZ1 opgehaald *D
Het is wel weer even heel erg wennen aan het rijden, maar als het mooie weer er aan gaat komen dan denk ik dat het er zo weer in zit.

Ik ben er super blij mee!

Motorforum ook maar weer eens onder het stof vandaan gehaald, haha. En ik kwam dit topic tegen. Ik hoop ook dat het wat drukker gaat worden hier ;)

[afbeelding]

veel plezier met je nieuwe aanwinst :)
 
Pentito have fun met je aanschaf
Ik rij al sinds 2010 op een FZ1 en zou er zo weer een aanschaffen 👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Pentito have fun met je aanschaf
Ik rij al sinds 2010 op een FZ1 en zou er zo weer een aanschaffen 👍🏻

Dankjewel :) gaat helemaal lukken denk ik zo!
Ik had eens een week een Kawasaki Z750 gehuurd en was helemaal om van een racer naar een naked.
Eenmaal een ritje op de FZ1 gereden te hebben had ik al heel erg snel door dat die het moest gaan worden.

Vandaag een opslagbox gehuurd om de motor te stallen, want ik kan hem bij huis niet kwijt. Echt een super mooie box met elektriciteit, alarm, camerabeelden en je kan er 7 dagen in de week van 06.00-23.00 onbeperkt bij. Veiliger kan ie bijna niet staan. Echt helemaal top op een minuut of 10 van mijn huis *D
 
De mijne staat gelukkig gewoon bij mijn huis in de schuur
Aan de prik zodat die er straks helemaal klaar voor is.
Maar mooie oplossing hoor als je hem op dergelijke wijze kan stallen 👍🏻
Je moet er niet aan denken je motor met deze luchten buiten te moeten stallen 😳
 
Dat is altijd het prettigst.
Ben verhuisd naar een appartement op de 1e verdieping..... dus motor in de huiskamer is geen optie, haha. En in de berging past ie niet.
Gelukkig zit er bij ons een bedrijf voor opslag die sinds kort 5 boxen speciaal voor motoren heeft. Hij is van mij, en hij kan ook aan de druppellader. Echt een superoplossing, want anders had ik geen motor kunnen kopen want buiten laat ik hem niet staan ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooiste van de box is dat die vaak droger is dan een garage of schuur.
En mijn vrouw heeft het ook wel eens om in een appartement te gaan wonen
maar juist het probleem van de stalling is mijn argument om dus niet te verkassen 😇
 
Je hebt helemaal gelijk zolang je niet hoeft.....lekker blijven zitten. En anders een appartement op de begane grond ;)

Ik had geen keus, en later besefte ik dat dit een probleempje was. Maar goed, prima opgelost zo *D
 
Mooie kleur stelling.
Wat je vraag voor het stuur betreft dit kan wel maar je moet rekening
houden met de lengte van je kabels.
Zijn al veel zaken over geschreven dus als je wat zoekt kom je voldoende info tegen.
 
Mooie kleur stelling.
Wat je vraag voor het stuur betreft dit kan wel maar je moet rekening
houden met de lengte van je kabels.
Zijn al veel zaken over geschreven dus als je wat zoekt kom je voldoende info tegen.

Over de kabellengtes heb ik wel m'n twijfels nog. Afgelopen vrijdag op de beurs staalomvlochten remleidingen laten maken met wat extra lengte. Die zouden dus goed moeten gaan.
Echter gisteren even Rizoma gashendel gemonteerd en de gaskabels zitten nu al superstrak... ik ga het forum eens uitpluizen!
Iemand linkjes naar handige how-to's?
 
Als het een uitlaat is voor de doelgroep van dit forum
zie ik er persoonlijk geen probleem in.
mocht het een probleem zijn dan zal her wel verwijderd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan