fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Ja klopt, en na een flash waar de restrictie van de eerste 3 versnelling wordt gehaald is het nog een stuk makkelijker :PNee hoor de 6 van de FZ1 is standaard een overdrive.
:N
De zesde versnelling van een Fz1 is een echte versnelling en geen overdrive. 1.208 om precies te zijn. *D
De Fz1 is een allround brommert dus hij heeft van alles wat en is eenvoudig aan te passen naar de behoefte van de berijder. Het vervangen van het voorkettingwiel is zo'n eenvoudige aanpassing die het een heel andere brommert van maakt.
Vond hem standaard al pittig zat met de powerwheelies die die maakte.. :)
 
Lekker hoor gister een rondje met de ondergaande zon

14079982_1221886817876110_7094873778717611877_n.jpg


Waarschijnlijk volgende week naar Nippon Bikes voor een ECU flash en 16t tandwiel.
 
https://instagram.com/p/BI2xmEXAIcN/~https://instagram.com/

Hallo all,

Mijn onlangs aangeschafte FZ1 2009. Ik ben hem nu beetje bij beetje aan het aanpassen naar eigen voorkeur :)

Tot nu toe: alu rem- en koppelingshendel, LED knipperlichten (nog niet op foto), Puig windscherm, Puig Fender extender.
 
Laatst bewerkt:
255 in 5 dan?
Hier kan je uit reken wat hij zou moeten rijden
Gearing Commander ⚙
Vertanding en banden kan je invullen

Laatst ook een weekendje Eifel gehad, volgens TomTom max 169 gereden, ding registreert niet hoger
Weet zeker datbhet meer geweest is

255 op de GPS haal ik niet in zijn 5 gezien ik in zijn 6 al rond de 12k rpm. Mijn rev limiter begint bij 12.3k (standaard 12) ;)

:N
De zesde versnelling van een Fz1 is een echte versnelling en geen overdrive. 1.208 om precies te zijn. *D
De Fz1 is een allround brommert dus hij heeft van alles wat en is eenvoudig aan te passen naar de behoefte van de berijder. Het vervangen van het voorkettingwiel is zo'n eenvoudige aanpassing die het een heel andere brommert van maakt.
Vond hem standaard al pittig zat met de powerwheelies die die maakte.. :)

Met standaard vertanding kom je (lang) niet in de buurt van de limiter in zijn 6 op topsnelheid. Dan is een 6de versnelling toch een overdrive? Of is mijn vertaling van overdrive nu verkeerd :P

De stelling dat je met standaard vertanding een hogere topsnelheid haalt dan met 16/46 of 47 kan wel de prullenbak in tenzij iemand hier met 17/45 een hogere top weet te bewerkstelligen :)
 
Laatst bewerkt:
255 op de GPS haal ik niet in zijn 5 gezien ik in zijn 6 al rond de 12k rpm. Mijn rev limiter begint bij 12.3k (standaard 12) ;)Met standaard vertanding kom je (lang) niet in de buurt van de limiter in zijn 6 op topsnelheid. Dan is een 6de versnelling toch een overdrive? Of is mijn vertaling van overdrive nu verkeerd :P

Je spreekt van een overdrive als de verhouding van de transmissie onder het getal 1 komt . Een overdrive werdt o.a. in de jaren 80 toegepast toen de 5e versnelling standaard werdt ingevoerd in personenauto's De motor ging dan lagere toerentallen draaien en het verbruik ging omlaag

Dat de FZ1 in zijn 6 niet de begrenzer haalt is een kwestie van vermogen. Daarvoor heeft ie in dat geval dan te wenig vermogen. Dat geef je zelf al aan want door het aanpassen van de kettingwielen wordt de overbrenging al lichter.
Zelf heb al altijd met de standaard overbrenging gereden. Met een rapidbike module heb ik ook eens de 260 aangetikt ..
:X
 
Laatst bewerkt:
Motor is geflashed:

B5B1A946-523E-48D4-B155-03B5929BAC55_zps89o6zkvg.jpeg


Denk dat het niet een slecht resultaat is aan de wielen, krukas komt dan op 158pk en 102nm.

16T tandwiel zat er al op dus helaas ga ik daar geen verschil in krijgen. Kan niet wachten tot morgen als ik hem op haal :D
 
Van het weekend nieuwe hendels besteld voor de koppeling en rem. Niet omdat ze beschadigd zijn, maar ik vind ze niet super meer in de hand liggen.

Het belangrijkste punt voor mij is dat de hendels korter worden. ipv. 20(koppeling) en 17(rem) centimeter zijn de nieuwe hendels van 14 tot 16 cm in te stellen. De gok om direct voor 12 centimeter te gaan durf ik niet aan.

Voor de koppeling heb je maar één a twee vingers nodig, dus waarom elke keer de hele hand gebruiken?

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hendels voor onderstaande(V-trec vario III safety), en zijn er punten om op te letten met het omzetten van de hendels? sensoren afkoppelen of gewoon hendel er uit halen?
full
 
Motor is geflashed:

[afbeelding]

Denk dat het niet een slecht resultaat is aan de wielen, krukas komt dan op 158pk en 102nm.

16T tandwiel zat er al op dus helaas ga ik daar geen verschil in krijgen. Kan niet wachten tot morgen als ik hem op haal :D


Ook bij nippon geweest zie ik!
We hebben bijna dezelfde waardes! Je kent je motor niet meer terug hoor haha
 
Je spreekt van een overdrive als de verhouding van de transmissie onder het getal 1 komt . Een overdrive werdt o.a. in de jaren 80 toegepast toen de 5e versnelling standaard werdt ingevoerd in personenauto's De motor ging dan lagere toerentallen draaien en het verbruik ging omlaag
t ..
:X

My Bad.. Weer wat geleerd. Thanks :)

Motor is geflashed:

[afbeelding]

Denk dat het niet een slecht resultaat is aan de wielen, krukas komt dan op 158pk en 102nm.

16T tandwiel zat er al op dus helaas ga ik daar geen verschil in krijgen. Kan niet wachten tot morgen als ik hem op haal :D

Keurig. Is de vermogensrestrictie van de eerste 3 versnellingen er ook uitgehaald? :9
 
Laatst bewerkt:
Van het weekend nieuwe hendels besteld voor de koppeling en rem. Niet omdat ze beschadigd zijn, maar ik vind ze niet super meer in de hand liggen.

Het belangrijkste punt voor mij is dat de hendels korter worden. ipv. 20(koppeling) en 17(rem) centimeter zijn de nieuwe hendels van 14 tot 16 cm in te stellen. De gok om direct voor 12 centimeter te gaan durf ik niet aan.

Voor de koppeling heb je maar één a twee vingers nodig, dus waarom elke keer de hele hand gebruiken?

Heeft iemand ervaring met het vervangen van de hendels voor onderstaande(V-trec vario III safety), en zijn er punten om op te letten met het omzetten van de hendels? sensoren afkoppelen of gewoon hendel er uit halen?[afbeelding]

Ik heb de Pazzo erop gehad. Kon je gewoon overzetten zonder problemen
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard alle blokkades uit de ECU.

En hij rijd echt zoooveeel lekkerder!
Eindelijk ook in ze 2 het voorwiel los.
Knallen uit de uitlaat zijn ook wat harder geworden gezien hij die injectors niet meer dicht knalt :)
 
Uiteraard alle blokkades uit de ECU.

En hij rijd echt zoooveeel lekkerder!
Eindelijk ook in ze 2 het voorwiel los.
Knallen uit de uitlaat zijn ook wat harder geworden gezien hij die injectors niet meer dicht knalt :)

Ja het is een wereld van verschil :]
Unleash the FZ1 }) :t
 
De hendels zitten er op! Moet nog even kijken hoe het instelbare te regelen is. Momenteel staan beide hendels op de 6e klik. Anders zit ik tegen het handvat aan. Desondanks rijd het heerlijk zo!
full
 
Uiteraard alle blokkades uit de ECU.

En hij rijd echt zoooveeel lekkerder!
Eindelijk ook in ze 2 het voorwiel los.
Knallen uit de uitlaat zijn ook wat harder geworden gezien hij die injectors niet meer dicht knalt :)

Klinkt geweldig dit;) wat is jouw setup? En heb je evt modificaties uitgevoerd?

Ik heb ook geïnformeerd bij Nippon over het flashen. Vind rond de 400 alleen echt veel geld. Veel goedkoper dan bijvoorbeeld een PC v (desnoods gebruikt) en afstellen op de testbank is het niet echt. Zijn er met het flashen van de ECU voordelen te behalen die met de PC v + testbank niet te behalen zijn?
 
Ik heb een BMC filter (wist ik niet maar hun hebben hem schoon gemaakt want was vies vies) en een full akra uitlaat. Ook zat er al een 16t voortandwiel op.

Powercommader is puur je injectie aanpassen daarmee los je niet de restricties op in de ECU, zoals eerste 3 versnellingen niet het volle vermogen (weet iemand hoeveel het geknepen word?) het afsluiten van de injectoren bij gas dicht boven de 4500rpm en dacht nog wat kleine tweaks om hem meer gas respons te geven.
En een gebruikte PowerCommander met afstellen kost je al gauw hetzelfde en nieuwe zelfs een stuk meer. Bij een auto zou ik ook veel liever tunen op de ECU dan met een piggyback dus waarom niet met de motor :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een BMC filter (wist ik niet maar hun hebben hem schoon gemaakt want was vies vies) en een full akra uitlaat. Ook zat er al een 16t voortandwiel op.

Powercommader is puur je injectie aanpassen daarmee los je niet de restricties op in de ECU, zoals eerste 3 versnellingen niet het volle vermogen (weet iemand hoeveel het geknepen word?) het afsluiten van de injectoren bij gas dicht boven de 4500rpm en dacht nog wat kleine tweaks om hem meer gas respons te geven.
En een gebruikte PowerCommander met afstellen kost je al gauw hetzelfde en nieuwe zelfs een stuk meer. Bij een auto zou ik ook veel liever tunen op de ECU dan met een piggyback dus waarom niet met de motor :)

Ja dan heeft het flashen van de ECU dus duidelijk voordelen tegenover de pc. Heeft het ook invloed gehad op het benzineverbruik van jouw motor? Altijd goed om mee te nemen in de overweging wel of niet doen:p.
 
ik zat voor de flash ook gemiddeld tussen de 150 en 170 al op reserve.

Maja gebruik hem ook enkel voor t plezier dus ben gewend dat ik elke rit met vrienden moet tanken haha
 
Sinds de flash van Ivan haal ik nu met gemak 200 (gps) km voordat hij op reserve gaat. Voor de flash was dat 170km.

Het is vooral merkbaar is bij normaal dagelijks verkeer, binnendoor en op de snelweg. Bij sportief rijden scheelt het allemaal niet zoveel. Zal wel met de aangepaste fueling te maken hebben bij verschillende gasstanden en toerentallen :]

Ik heb liever dat hij veel verbruikt, dat betekend meestal dat ik plezier heb gehad _O-
 
Laatst bewerkt:
Heren en misschien ook wel dames,

ik ben voornemens om mijn geliefde kawa zx10r in te ruilen op een fz1 naked, van 2009 met maar 15000km op de teller. Geen abs overigens.

Zijn er extra dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n fz 1?
Ik heb al wel wat lopen bladeren hier, maar kon niet echt wat vinden.

En zijn er terugroepacties geweest ofzo?

Ik wil graag overstappen, omdat het ver voorover zitten op de kawa me steeds meer tegen gaat staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Maurice
 
Heren en misschien ook wel dames,

ik ben voornemens om mijn geliefde kawa zx10r in te ruilen op een fz1 naked, van 2009 met maar 15000km op de teller. Geen abs overigens.

Zijn er extra dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van zo'n fz 1?
Ik heb al wel wat lopen bladeren hier, maar kon niet echt wat vinden.

En zijn er terugroepacties geweest ofzo?

Ik wil graag overstappen, omdat het ver voorover zitten op de kawa me steeds meer tegen gaat staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr. Maurice

Zover ik weet geen terugroepactie geweest, hoeft ook niet want gaan eigenlijk nooit stuk :+
Waarschijnlijk komt er bij mij ook weer eentje in de garage te staan deze winter, heb er twee gehad en nooit geen problemen :t

Gr.Maurice
 
Terug
Bovenaan Onderaan