fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Met een leer pak is het nu toch niet zo warm om te rijden.
En de bladeren liggen hier al op de straten dus ik vind het wel prima.

#teammooiweerrijders


Hebben trouwens meer mensen last van dat het zadel best glad is? met leer pak is het nog een beetje te doen maar met kevlar spijkerbroek glij ik toch wel rond met hard remmen en gassen.

Zit te denken aan een ander zadel maar dat loop toch al vrij hoog op qua prijs.
 
Het zadel kan je met een andere bekleding minder glad krijgen
Moet je alleen een bedrijf zoeken die dit wil doen.

Enne ik ga dit weekend ook nog even de weg op.
Zolang er geen zout ligt blijf ik doorrijden :]
 
Heb donderdag en vrijdag vrijgenomen om de laatste kilometers er op te stampen. Verwacht niet dat er veel meer goede dagen komen.

Zolang het nog kan, en geen zout op de wegen. Geniet ik nog liever van de vrijheid. Overigens...

Vandaag de 20.000 overschreden. Gekocht met 12500 km.
Arm beest. In 2009 geboren, en nu in 6 maand tijd bijna net zoveel gereden als in de voorgaande 6 jaar door de vorige eigenaar...
 
Met een leer pak is het nu toch niet zo warm om te rijden.
En de bladeren liggen hier al op de straten dus ik vind het wel prima.

#teammooiweerrijders


Hebben trouwens meer mensen last van dat het zadel best glad is? met leer pak is het nog een beetje te doen maar met kevlar spijkerbroek glij ik toch wel rond met hard remmen en gassen.

Zit te denken aan een ander zadel maar dat loop toch al vrij hoog op qua prijs.

Met een goed 'onderpak' is het prima te doen bij 12 tot 16 graden :Y

Ik heb geen ervaring met kevlar spijkerbroeken..... ;)
 
Heren,

Even een vraagje zit namelijk in een dilemma..

M'n FZ1-N bj 2009 staat bij de dealer voor kleppen stellen.
Nu blijkt 1 inlaatklep ver buiten de toleranties te zitten (0,53mm) waar 0,11 t/m 0,2mm staat voorgeschreven volgens WPHB.

Na een beetje zoeken op internet las ik dat er een terugroep actie is geweest voor de R1 modellen uit 2006 en 2008.. vanwege de uit- & inlaatkleppen.
http://www.r1-forum.com/forums/104-04-06-r1-mechanical-help/303942-r1-valve-problems.html

De reparatie voor het vervangen van de klep zijn 1800 euro.
2e optie is de klep stellen m.b.v. een shim en evt de klepspeling over 5k opmeten met evt het risico dat de klep indaalt en in de cilinder beland..

Het lijkt me een issue wat al bij de fabricage heeft gespeeld ik heb inmiddels contact opgenomen met Yamaha Nederland. Even afwachten dus.

Zelf ben ik gaan kijken bij het blok op de bucket is geen slijtage (temp. vervorming) te zien evenals de nokas.

Misschien hebben jullie dit verhaal al eerder gehoord? Of zelf ervaring mee gehad?

Groeten, Pieter
 
2006 saw the introduction of a completely new model, known as FZ1 in USA. In Europe and other markets, it was known as FZ1-S Fazer alongside a similar naked (without-fairing) version which was known as FZ1-N. The main changes included a new chassis, suspension, body work and a completely new engine, never seen before in the big Fazer. Cast aluminum die-cast diamond-shaped frame with the engine as stressed member replaced the older tubular steel frame along with a control-filled die-cast swingarm. This brought the bike up to date with modern rivals. The new model has a 150 bhp - 998 cc DOHC 20-valve engine from the 2004–2006 R1 tuned for better midrange torque, set in an all-new compact diamond-shaped aluminium frame. Most of this engine is identical to the sister YZF-R1's. The primary internal changes are a 40 percent heavier crankshaft and revised balance shaft. New camshafts with reduced lift and duration aim to boost performance at lower revs, and the gearbox's top two ratios are higher to give a more relaxed feel at cruising speeds. Modifications are as follows:

Volgens dit stuk wat op internet te vinden is heeft de FZ1 het blok van de R1 van de bj
04/06 dit ligt voor de bouwjaren van de terug roep actie waar jij het over heb.
Verder heb ik hier ook nog niemand ooit iets over gehoord.

Wel succes met de afwikkeling
 
Volgens mij is de kop en kleppen niet hetzelfde als van de r1.
En kleppen stellen is bijna nooit nodig wat ik er over gelezen /gehoord heb.
 
Volgens mij is de kop en kleppen niet hetzelfde als van de r1.
En kleppen stellen is bijna nooit nodig wat ik er over gelezen /gehoord heb.

Klopt vino volgens mij zijn deze ook niet hetzelfde.
En ik kan amper wat vinden over de incidenten bij een FZ1
Zie artikel -> R1 vs. FZ1 Engine Differences and compatibilities - FZ1OA Message Board

Hieronder de foto het is de derde klep van rechts.

Groeten, Pieter
full
 
Beste mede rijders,
ik heb een maand geleden een FZ1-N gekocht :) Was wel toe aan een vol vermogen motor waar je niet in een racehouding hoeft te zitten en de proefrit was mij goed bevallen! Helaas niet echt veel lekker weer meer gehad, dus hij staat inmiddels onder z'n kleedje. Des te leuker is het rijden weer in het voorjaar!
Hebben jullie nog tips omtrent onderhoud en speciale dingen die je regelmatig even moet controleren?

Er moet wel een nieuwe achterband op. Op mijn Aprilia Pegaso had ik de Michelin Pilot Road 3, die is mij erg goed bevallen. Wat hebben jullie erom hangen en wat zijn de voor en tegens van die band?

Met vriendelijke groet,

Sjors
 
Beste mede rijders,
ik heb een maand geleden een FZ1-N gekocht :) Was wel toe aan een vol vermogen motor waar je niet in een racehouding hoeft te zitten en de proefrit was mij goed bevallen! Helaas niet echt veel lekker weer meer gehad, dus hij staat inmiddels onder z'n kleedje. Des te leuker is het rijden weer in het voorjaar!
Hebben jullie nog tips omtrent onderhoud en speciale dingen die je regelmatig even moet controleren?

Er moet wel een nieuwe achterband op. Op mijn Aprilia Pegaso had ik de Michelin Pilot Road 3, die is mij erg goed bevallen. Wat hebben jullie erom hangen en wat zijn de voor en tegens van die band?

Met vriendelijke groet,

Sjors


Hoi,

ik heb mijn fz1 ook nog niet zo lang, maar ik zou gewoon de gebruikelijke zaken doen, zoals de accu aan een druppellader hangen.
Verder voeg ik altijd forte power toe aan de benzine (shell v power). Is tegen veroudering van de benzine in tank en injectiesysteem.
Heb 6 jaar een zx10r gehad en na de winterperiode was het gewoon starten en lopen.....

V.w.b. de banden: ik heb goede ervaring met pilot power 3. Maar dat blijft toch persoonlijk...

Gr. Maurice.
 
Sjorsiej, welkom ik heb conti sport attack 2 onder de fz1.. lekkere band met veel vertrouwen ook in de regen , deze band had ik voorheen ook om mijn zzr1400 en daar deed hij het ook goed. 10000+ km op de achterband. Voorband niet vervangen.
 
Hallo allemaal,
Ik zit even te zoeken voor nieuwe banden voor mijn fz1n. De voorband is helemaal afgesleten. De achterband kan nog wel ongeveer 3000 km mee. Ik wil alvast een set kopen, zodat ik de achterband op voorraad heb. Er zitten nu Michelin Pilot Power 2CT's onder.

Ik overweeg eens wat anders te proberen (heb in 3,5 motorrijden alleen mpp 2 CT's gehad), maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees bijvoorveeld goede verhalen over dunlop roadsmarts en pirelli angel gt's, alleen blijken dat sport tour banden te zijn, terwijl de MPP 2ct gekwalificeerd is als een sport band... Maakt dit iets uit voor straatgebruik?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben trouwens ook op zoek naar een andere uitlaatdemper. Mocht iemand nog een mooi dempertje hebben liggen voor een schappelijke prijs, hoor ik het graag:)! Anders zal het de delkevic 225mm worden.
 
Hoi ik rij momenteel met de S20 evo en die bevallen mij goed.
Lekker veel grip en feed back.
Achter heb ik op aanraden van quik bandenservice een 55 geplaatst
ipv de 50 band.
Dit maakt de motor makkelijker om te gooien.

Dempers zul je kunnen vinden op MP of eBay
Succes met je keus.
 
Hallo allemaal,
Ik zit even te zoeken voor nieuwe banden voor mijn fz1n. De voorband is helemaal afgesleten. De achterband kan nog wel ongeveer 3000 km mee. Ik wil alvast een set kopen, zodat ik de achterband op voorraad heb. Er zitten nu Michelin Pilot Power 2CT's onder.

Ik overweeg eens wat anders te proberen (heb in 3,5 motorrijden alleen mpp 2 CT's gehad), maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik lees bijvoorveeld goede verhalen over dunlop roadsmarts en pirelli angel gt's, alleen blijken dat sport tour banden te zijn, terwijl de MPP 2ct gekwalificeerd is als een sport band... Maakt dit iets uit voor straatgebruik?


Sportband stuurt wat lichter en geeft meer vertrouwen bij droog warm weer
Sport tour gaat wat langer meer vertrouwen bij kouder weer


Of er veel onderscheid is tussen de merken, ik weet het niet.
Je gaat van versleten naar nieuw, dat is altijd een grootv verschil


Sommige hier zweren bij een merk andere niet
Of verhalen over slechte ervaringen, slip of val partijen is het de vraag of het aan het merk lag of de staat van de band
 
Mooi hoor :Y

Wat ik me afvraag (ik rijd nog niet zo lang een fz 1n), doet zo'n ruitje nog wat?

Ik vind het niet echt mooi staan, maar als het zeer effectief werkt, dan overweeg ik er toch één aan te schaffen.....

Dit ruitje zat er al op toen ik de motor kocht en nooit zonder gereden. Ik weet dus niet wat het verschil is tussen met en zonder zonder ruitje.... Op de autobahn richting Alpen kan ik er wel moeiteloos continu 150 km/u mee rijden zonder na een uur al nekpijn te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan