fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Voor een beurt gewoon vragen naar de prijs en wat er gedaan wordt. Dat zijn motorzaken wel gewend.
Prijs alleen zegt niet veel. Kilometerstand ook niet. Hoeveel tijd heeft er gezeten tussen de vorige beurt bijvoorbeeld. Succes
 
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?

Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.

Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?

Kijk ook zelf even in je onderhoudsboekje wat er gedaan moet worden bij 20.000km en vraag aan de dealer wat de beurt omvat. Toen ik informeerde naar de kosten van een 20.000km beurt kwamen nagenoeg alle dealers met het verhaal dat de kleppen gecontroleerd moeten worden.

Toen ik dat later thuis nakeek bleek dat dit pas bij 40.000km nodig is :/
 
Laatst bewerkt:
Klopt kleppenstellen hoeft pas bij 40.000km volgens het boekje. Bedankt voor de snelle reacties. Ga binnenkort even langs Overkamp.
 
Binnenkort ben ik aan de beurt voor de 20.000km beurt. De motor (FZ8N 2010) gekocht toen er zo'n 17.300km op stond. Iemand enig idee hoeveel je ongeveer kwijt bent voor zo'n beurt?

Ik overweeg de beurt uit te laten voeren bij Overkamp Motors in Delft. Aangezien ze onderhoud en reparatie verrichten aan alle Japanse motoren en ik veel positieve verhalen over ze lees.

Iemand anders nog suggesties rondom regio Haaglanden?

Hans van wijk Zoetermeer
 
Mag ik vragen wat je voor die flash betaald hebt? Ik wil het ook laten doen bij mijn FZ1S :)

Ik betaalde er 399,- voor. Ik vind de motor wel een stuk prettiger rijden door de smeuïge gasreactie. Ik begon me steeds meer te storen aan het aan uit effect maar voornamelijk aan de rare/ abrupte gasreactie bij het uit accelereren. Het blijft een hoop geld, maar voor mij was het wel de moeite waard. Bijkomend voordeel is dat de motor in lage toeren en voornamelijk in de eerste 2 versnellingen zoveel krachtiger aanvoelt.

Als je het geld kan missen en je stoort je aan de gasreactie zou ik het, ondanks dat het eigenlijk belachelijk is dat de motor ooit zo van de band is komen rollen en het veel geld is, toch aanraden!

Het kan bij Nippon Bikes ook goedkoper, maar dan doen ze geloof ik geen test run voor en na.
 
Laatst bewerkt:
Ik betaalde er 399,- voor. Ik vind de motor wel een stuk prettiger rijden door de smeuïge gasreactie. Ik begon me steeds meer te storen aan het aan uit effect maar voornamelijk aan de rare/ abrupte gasreactie bij het uit accelereren. Het blijft een hoop geld, maar voor mij was het wel de moeite waard. Bijkomend voordeel is dat de motor in lage toeren en voornamelijk in de eerste 2 versnellingen zoveel krachtiger aanvoelt.

Als je het geld kan missen en je stoort je aan de gasreactie zou ik het, ondanks dat het eigenlijk belachelijk is dat de motor ooit zo van de band is komen rollen en het veel geld is, toch aanraden!

Het kan bij Nippon Bikes ook goedkoper, maar dan doen ze geloof ik geen test run voor en na.


:^
Als je dan toch bezig bent en hij de bank op gaat direct de airbox aanpassen, de cat eruit halen en BMC filter plaatsen.

Kost je enkel een BMC filter van 7 tientjes en het verschil is groot.

Airbox mod vanaf 7:00

Decat vanaf 6:00
 
Laatst bewerkt:
:^
Als je dan toch bezig bent en hij de bank op gaat direct de airbox aanpassen, de cat eruit halen en BMC filter plaatsen.

Kost je enkel een BMC filter van 7 tientjes en het verschil is groot.

Airbox mod vanaf 7:00

Decat vanaf 6:00


Is dit bij alle FZ1's aan te raden of bij een bepaald bouwjaar?
 
Heb ik ook over nagedacht. Echter denk ik dat Overkamp wat makkelijker voor mij is aangezien ik dan zo naar huis kan lopen en niets hoef te regelen dat iemand anders mee gaat met een auto.


Vervangende brommert vragen.. 😜
 
Laatst bewerkt:
Ik betaalde er 399,- voor. Ik vind de motor wel een stuk prettiger rijden door de smeuïge gasreactie. Ik begon me steeds meer te storen aan het aan uit effect maar voornamelijk aan de rare/ abrupte gasreactie bij het uit accelereren. Het blijft een hoop geld, maar voor mij was het wel de moeite waard. Bijkomend voordeel is dat de motor in lage toeren en voornamelijk in de eerste 2 versnellingen zoveel krachtiger aanvoelt.

Als je het geld kan missen en je stoort je aan de gasreactie zou ik het, ondanks dat het eigenlijk belachelijk is dat de motor ooit zo van de band is komen rollen en het veel geld is, toch aanraden!

Het kan bij Nippon Bikes ook goedkoper, maar dan doen ze geloof ik geen test run voor en na.

Hmm maar eens serieus over nadenken. Vorig jaar heb ik een testrun laten maken bij Nippon en daar kwam naar voren dat mijn FZ1 iets te arm stond met een dip rond de 3000 tpm. Niet schadelijk verder maar met die flash wordt het waarschijnlijk 1000x beter;) Ik kwam er laatst achter dat de vorige eigenaar de cat er al uitboord had dus dat scheelt :D Helaas is waarschijnlijk wel de waterpomp kapot dus eerst maar eens afwachten wat dat gaat kosten om te repareren. Motor wordt eind April opgehaald en gerepareerd...
 
Is dit bij alle FZ1's aan te raden of bij een bepaald bouwjaar?

Dat geldt voor alle FZ1's, de lucht doorstroom wordt hiermee aanzienlijk verbeterd waardoor de motor gewoon beter loopt :). Ik denk wel dat je op een 2006 model nog beter merkt dat de aan/uit gas reactie verbeterd. Na de flash voelt de motor net zo smeuiig op het gas als een carburateur fiets en dat was al duidelijk merkbaar bij en 2007 model die daar eigenlijk niet zo heel veel last van heeft.

Helaas is waarschijnlijk wel de waterpomp kapot dus eerst maar eens afwachten wat dat gaat kosten om te repareren. Motor wordt eind April opgehaald en gerepareerd...

Het zit je niet echt mee hè? '(
Scheelt dat je dan straks wel weer alle in order hebt :)
 
Laatst bewerkt:
Het zit je niet echt mee hè? '(
Scheelt dat je dan straks wel weer alle in order hebt :)

Niet echt nee... Die carterpan is allemaal goed gegaan (zelf vervangen) maar bij het loshalen van het spruitstuk is een tapeind afgebroken. Zelf eea geprobeerd maar kreeg dat niet gefikst en toen hij ook nog eens koelvloeistof begon te druppen (Door defecte waterpomp) was ik het zat en mag de dealer her oplossen :+
 
Dat geldt voor alle FZ1's, de lucht doorstroom wordt hiermee aanzienlijk verbeterd waardoor de motor gewoon beter loopt :). Ik denk wel dat je op een 2006 model nog beter merkt dat de aan/uit gas reactie verbeterd. Na de flash voelt de motor net zo smeuiig op het gas als een carburateur fiets en dat was al duidelijk merkbaar bij en 2007 model die daar eigenlijk niet zo heel veel last van heeft.Het zit je niet echt mee hè? '(
Scheelt dat je dan straks wel weer alle in order hebt :)

Ik neem aan dat je dan alles moet doen, niet alleen een ander luchtfilter.
 
Meer details over de FZ meeting!

FZ Meeting 2017 - Zaterdag 22 April 2017
Locatie: McDonalds Amersfoort Noord
Tijd: 11:00
Route: 22 april Route FZ Meeting
route.png

ITN Bestand:Klik hier
GPX Bestand:Klik hier
KMZ Bestand:Klik hier
 
Laatst bewerkt:
Is er naast dit FZ topic ook nog een FZ1 / FZ6 fazer topic? In mijn orientatie naar de FZ1 zit ik ook nog het model te overwegen met topkuip (wat volgens mij als Fazer wordt aangeduid).

Ik vroeg me ook af of deze modellen echt van elkaar verschillen of dat het slechts een "optie" is om een topkuip te hebben. Het lijkt me toch wel heerlijk wat windbescherming voor een mooie motor vakantie.
 
Is er naast dit FZ topic ook nog een FZ1 / FZ6 fazer topic? In mijn orientatie naar de FZ1 zit ik ook nog het model te overwegen met topkuip (wat volgens mij als Fazer wordt aangeduid).

Ik vroeg me ook af of deze modellen echt van elkaar verschillen of dat het slechts een "optie" is om een topkuip te hebben. Het lijkt me toch wel heerlijk wat windbescherming voor een mooie motor vakantie.

Met een fazer mag je hier ook komen hoor.

naast de topkuip is ook de kont ven de Fazer anders. Ik vind die van de fazer mooier dan de fz1. De naked kont is te klein en smal.
volgens mij zijn er niet meer verschillen maar ik kan het mis hebben.

De mijne was er een met kuip, maar dit is door een eerdere eigenaar omgebouwd.
met wind merk ik dat de motor bij 130 km/h minder fijn wordt om te rijden, alleen wen je hier dan wel weer aan. en kan je er gewoon uren mee snelweg rijden.
Je moet wel wat kracht hebben in je lichaam tegen de wind
 
Even een vraag mbt het afstellen van de FZ1; Zou er meer koppel te krijgen zijn met een sportuitlaat (incl. Db-killer voor ritjes Duitsland etc. ;) ) of met de standaard pijp met permanente open exup klep? Opzich vind ik het geluid uit de standaard pijp met die open exup klep wel prima :) Er zit al een BMC luchtfilter in en de cat is er uitgeboord.
 
Laatst bewerkt:
De zwarte barracuda idea b-lux knippers eindelijk binnen. Direct maar gemonteerd:

FA23_BBAA-_FB3_A-45_EC-_BC13-75_A9_B21051_AC.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan