fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Even een vraag mbt het afstellen van de FZ1; Zou er meer koppel te krijgen zijn met een sportuitlaat (incl. Db-killer voor ritjes Duitsland etc. ;) ) of met de standaard pijp met permanente open exup klep? Opzich vind ik het geluid uit de standaard pijp met die open exup klep wel prima :) Er zit al een BMC luchtfilter in en de cat is er uitgeboord.

In die kachelpijp zit ook nog een cat als ik het goed heb, waardeloos ding.
Als eerst heb ik de standaarduitlaat vervangen voor een Leovince gppro, merkte direct verschil in het midden gebied.

Ik vind het het geluid nu met decat ,airbox mod, Leovince en DB killer op het randje. Luider wordt asociaal O-)
Gewoon even naar de meeting komen, kan je hem horen :)
 
Mag ik vragen waar jullie extra vermogen voor nodig hebben?? er zit een R1 blok in hè
maar o nee... hij is 6 PK afgeknepen, nu heeft hij er nog maar 144 :N

veel te weinig voor het normale straat verkeer natuurlijk :Y

Ik vind de originele pijp wel nice. (ik rijd met open exup-klep dat dan wel)
het geluid is lekker en hij backfired lekker beheerst mee bij het afremmen.

Ja hij ziet er mega lomp uit. maar dat past wel bij de look van de motor
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waar jullie extra vermogen voor nodig hebben?? er zit een R1 blok in hè
maar o nee... hij is 6 PK afgeknepen, nu heeft hij er nog maar 144 :N

veel te weinig voor het normale straat verkeer natuurlijk :Y

Ik vind de originele pijp wel nice. (ik rijd met open exup-klep dat dan wel)
het geluid is lekker en hij backfired lekker beheerst mee bij het afremmen.

Ja hij ziet er mega lomp uit. maar dat past wel bij de look van de motor

Je zit in het Fz1 topic hoor ;)
Niet in het fzs, oude R1 150pk fzs 144 / R1 2004 volgens mij zo'n 170pk Fz1 150pk :+
 
Mag ik vragen waar jullie extra vermogen voor nodig hebben?? er zit een R1 blok in hè
maar o nee... hij is 6 PK afgeknepen, nu heeft hij er nog maar 144 :N


veel te weinig voor het normale straat verkeer natuurlijk :Y

Met die redenatie had je net zo goed een Fz6 kunnen rijden ;)

Top vermogen is inderdaad niet zo heel erg interessant (wel erg lekker).

Gaat voornamelijk om een krachtiger middengebied waardoor het vermogen bruikbaarder wordt, en zo af en toe een voorwiel wat spontaan het luchtruim in wilt is gewoon leuk. Bij een standaard setup is daar amper sprake van.

De fiets wordt er gewoon veel leuker en speelser van.
 
Laatst bewerkt:
Met die redenatie had je net zo goed een Fz6 kunnen rijden ;)

Top vermogen is inderdaad niet zo heel erg interessant (wel erg lekker).

Gaat voornamelijk om een krachtiger middengebied waardoor het vermogen bruikbaarder wordt, en zo af en toe een voorwiel wat spontaan het luchtruim in wilt is gewoon leuk. Bij een standaard setup is daar amper sprake van.

De fiets wordt er gewoon veel leuker en speelser van.

nee FZ6 is niet mooi en doet niet MMOOOOAAAAAAAAAP genoeg als je het gas opendraaid :P dat doet de FZ1 wel :Y :]

Maar ik snap je reactie wel hoor. Alleen ik gebruik het volle vermogen van mijn FZ1 bijna nooit. voor mij is hij snel zat.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waar jullie extra vermogen voor nodig hebben?? er zit een R1 blok in hè
maar o nee... hij is 6 PK afgeknepen, nu heeft hij er nog maar 144 :N

veel te weinig voor het normale straat verkeer natuurlijk :Y

Ik vind de originele pijp wel nice. (ik rijd met open exup-klep dat dan wel)
het geluid is lekker en hij backfired lekker beheerst mee bij het afremmen.

Ja hij ziet er mega lomp uit. maar dat past wel bij de look van de motor

Het gaat mij niet zozeer om die extra pk's maar Door al die milieu-eisen loopt de motor standaard niet zo mooi en soepel, met name een dipje rond de 3000 tpm stoort mij. Daarom wil ik 'm goed laten afstellen:) en het geluid van een sport uitlaat vind ik prachtig ;)
 
Laatst bewerkt:
Beste bikers,
Ik heb mijn voorknippers vervangen voor kleinere.
Ik heb specifiek geen led genomen omdat ik geen zin had in nog meer weerstandjes etc.
Nu knipperen mijn lampjes normaal als ik het alarmlicht aanzet.
Wanneer ik het knipperlicht aanzet na links of rechts knippert het lampje heel snel.
Nu denk ik dat het propleem zit in het feit dat de originele knippers 10watt zijn en de nieuwe 6 watt.
Wat is de eenvoudigste manier om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Laatst bewerkt:
Beste bikers,
Ik heb mijn voorknippers vervangen voor kleinere.
Ik heb specifiek geen led genomen omdat ik geen zin had in nog meer weerstandjes etc.
Nu knipperen mijn lampjes normaal als ik het alarmlicht aanzet.
Wanneer ik het knipperlicht aanzet na links of rechts knippert het lampje heel snel.
Nu denk ik dat het propleem zit in het feit dat de originele knippers 10watt zijn en de nieuwe 6 watt.
Wat is de eenvoudigste manier om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Het makkelijkte is een nieuw knipperlicht relais.
of weer 10W lampjea gebruiken
Het lastigste is de weerstandjes.

Hoe precies zou ik even moeten uitzoeken. Ik heb me er nog niet heel erg in verdiept. Als docent natuurkunde moet dit geen probleem zijn haha

Ik vind het alleen vreemd dat ze als alarm lichten wel goed werken en normaal niet.

Zelf heb ik het probleem dat ze normaal goed werken, alleen als alarmlicht slaat het relais vast

Het zal wel een apparte schakeling zijn.
 
Aanstaande zaterdag de FZ meeting. Het weerbericht ziet er gelukkig redelijk positief uit! Helaas niet de 20 graden periode. Maargoed.

Hoop jullie allen er te zien :)

FZ Topic Meeting zaterdag 22 april 2017
Locatie: McDonalds Amersfoort Noord
Tijd: 11:00
Route: 22 april Route FZ Meeting
route.png

ITN Bestand:Klik hier
GPX Bestand:Klik hier
KMZ Bestand:Klik hier
 
Laatst bewerkt:
Lang geleden dat ik hier geweest ben, maar mijn FZ8 50th Anniversary is ingeruild :-(

Lang over nagedacht, maar het is niet mijn fiets. Hoe mooi ik hem ook vindt.
Komt er dan ook iets moois voor terug? Jazeker! :-) Een MT 09 Sport Tracker! :-)
 
Lang geleden dat ik hier geweest ben, maar mijn FZ8 50th Anniversary is ingeruild :-(

Lang over nagedacht, maar het is niet mijn fiets. Hoe mooi ik hem ook vindt.
Komt er dan ook iets moois voor terug? Jazeker! :-) Een MT 09 Sport Tracker! :-)

Waarom als ik vragen mag? Zithouding, rijgedrag?
 
Waarom als ik vragen mag? Zithouding, rijgedrag?

Dat mag ;)

Ik kom van een SV1000 , dus de FZ8 was een redelijk stap terug.
Nooit echt kunnen wennen aan de 4 cilinder en na een ritje 2 jaar geleden op een Speed Triple was ik om.

Alleen toen Yamaha met de MT serie kwam heb ik net zo lang gewacht tot ik een mooie Sport Tracker tegen kwam met weinig KM's (nieuw was voor mij geen optie).
 
Oke ben benieuwd hoe die MT dan bevalt. Zat te lezen op internet maar die 3-cilinder lijkt positief en gewicht/vermogen ziet er allemaal positief uit. Ik heb zelf nog een ZX6R en twijfel om over te gaan naar een FZ, maar de voorkeur gaat toch wel steeds meer naar de fz1 en niet de fz8.

Was jouw fz8 dan niet krachtig genoeg onderin voor je verwachtingen? Want ik lees dat er genoeg aanpassingen mogelijk zijn om het blok nog een stuk soepeler te laten lopen.
 
Oke ben benieuwd hoe die MT dan bevalt. Zat te lezen op internet maar die 3-cilinder lijkt positief en gewicht/vermogen ziet er allemaal positief uit. Ik heb zelf nog een ZX6R en twijfel om over te gaan naar een FZ, maar de voorkeur gaat toch wel steeds meer naar de fz1 en niet de fz8.

Was jouw fz8 dan niet krachtig genoeg onderin voor je verwachtingen? Want ik lees dat er genoeg aanpassingen mogelijk zijn om het blok nog een stuk soepeler te laten lopen.

Ik snap de overstap en de gedachten wel :Y Het gebeurt geregeld dat ik voor een ritje toch de street meepak i.p.v. FZ1 :]

De 3 cilinder van de Street heeft enorme funfactor door het karakter van het blok (heerlijke lineaire vermogensafgifte + een geweldig uitdagend geluid :9~ ). Je hebt meer fun bij lagere snelheden. Dat zal voor de MT09 vast niet anders zijn.

De FZ 4 cilinders zijn gewoon erg mak in het lage / midden bebied. Voor de aanpassing op de FZ1 was de Street Triple 675 van de vrouw in het lage / middengebied ongeveer even snel of een fractie sneller als de FZ1 :')
 
Laatst bewerkt:
Nu zie ik veel aanpas tips hier voorbij komen.
Maar in feite hebben we het toch over de geknepen r1..

Zijn daar nou geen delen van over te zetten om bv wegligging en vermogen winst te behalen?


Ps Hoe was de meeting?
 
Vanwege de vele afzeggingen is het last minute uitgesteld naar een later te bepalen datum.

Voor het geval dat niet iedereen actief in het topic heeft gereageerd toch even naar amersfoort gereden om vervolgens de route te rijden.
IMG_0790.jpg
Gelukkig heeft iedereen het bericht ontvangen of iedereen had al afgezegd.

Lekkere kop koffie en een hamburger als ontbijt van de McDonalds, en rond kwart over 11 de route maar gereden.

Onderweg heeft het één keer een beetje gesputtert, voor de rest was het een heerlijke rit / dag.

Ook nog even bij ten kate geweest

Standaard fz1n motor qua performance
IMG_0757.jpg
 
Vanwege de vele afzeggingen is het last minute uitgesteld naar een later te bepalen datum.

Voor het geval dat niet iedereen actief in het topic heeft gereageerd toch even naar amersfoort gereden om vervolgens de route te rijden.
[afbeelding] Gelukkig heeft iedereen het bericht ontvangen of iedereen had al afgezegd.

Lekkere kop koffie en een hamburger als ontbijt van de McDonalds, en rond kwart over 11 de route maar gereden.

Onderweg heeft het één keer een beetje gesputtert, voor de rest was het een heerlijke rit / dag.

Ook nog even bij ten kate geweest

Standaard fz1n motor qua performance [afbeelding]

Toch wel apart hoeveel verschil er in testbanken zit. Mijn standaard Fz1 op de bank in Uithoorn was 136 awpk..
 
Toch wel apart hoeveel verschil er in testbanken zit. Mijn standaard Fz1 op de bank in Uithoorn was 136 awpk..
Verschil kan in de testbank zitten, en natuurlijk omstandigheden. (Luchtdruk, luchtvochtigheid en temperatuur e.d. ) en de afstelling. Afgelopen jaar de benzine toevoer laten afstellen tijdens warm weer omdat hij te rijk stond waardoor hij moeilijk liep bij hoge temperaturen. Kreeg nu te horen dat hij alsnog een beetje rijk staat. Viel mij vandaag op dat het aanzuiggeluid meer "verstopt" klinkt dan ik gewend ben, en ook bij de testbank was de opmerking mogelijk een vuil luchtfilter.

Probeer nu geld te sparen voor vakantie en op mijzef te gaan wonen. Maar heel misschien bij volgende beurt wel een k&n filter, uitlaat en mapping erbij. Aan de andere kant een woon werk voertuig is ook wel handig. Keuzes keuzes...
 
Toch wel apart hoeveel verschil er in testbanken zit. Mijn standaard Fz1 op de bank in Uithoorn was 136 awpk..

Goochelen met testbank cijfers, sinds ten Kate kijk ik toch wat anders naar al die mooie uitdraaien.
Andere testbank, zelfde motor en de runs vlak na elkaar.

Dynostar
y4mXe0cO9LXKe5fdQaxbDccR0YizNeVnm4TtC1BD8GRkZuVsqOrf8M7zC2j4O28KfvZlC5-5DOeK5jkJHP9r9oycOHfbRYe4HcMY-g-yguRObz_Ma2j7_03-1uNCeu4ktmhATaiSS2NfnxEQTIuM-fYwlKNX34p7o9zrNhwbUXJvqyDRrPnmfOw_khDwXUMGWbXvHRJn2FBCDwhbWLhtV8K7Q



Dynojet
y4mZTUzh064s4Jk6DjDvrEXnFrN5s9crkm8mKoCG_lmqhKJHgDzP34hFlgAoFsLGliRcZ2EVtBuB4ZqocMEwUuU5QHtfQLumv7DEm3CQEhyMEvVNpI6IxKBIHL9SXKnfmR2BrNXXGfqgD6j8OHQahnVYpvUHVMLNWJbkR52Y9o5ijmCehJJlfxEtnWlrntqt8od78eodrPXlukilYSFg3AfXA


:z
 
Laatst bewerkt:
Blijft altijd leuk die verschillende banken.. :)
Maar ga er maar vanuit dat de gegevens van Nippon kloppen.. Toppers daar in Tilburg.
Zelf 2 verschillende motoren laten afstellen bij Michel van Powerpoint in Tiel. Ook perfect.

Heb vandaag m'n motor een grote beurt gegeven.. Alles ging zoals het hoort alleen ging er maar 2 ltr koelvloeistof voor in de radiateur ipv aangeven 2,25 ltr. Achter in het kleine reservoir heb ik gewoon 0,25 ltr gedaan zoals aangegeven. Zijn er meer mensen die niet de aangegeven hoeveelheid vloeistof in de fiets krijgen? Alvast bedankt. Ps gelijk de tandwielverhouding aangepast van een 15/45 naar een 16/46.
 
Laatst bewerkt:
Blijft altijd leuk die verschillende banken.. :)
Maar ga er maar vanuit dat de gegevens van Nippon kloppen.. Toppers daar in Tilburg.
Zelf 2 verschillende motoren laten afstellen bij Michel van Powerpoint in Tiel. Ook perfect.

Heb vandaag m'n motor een grote beurt gegeven.. Alles ging zoals het hoort alleen ging er maar 2 ltr koelvloeistof voor in de radiateur ipv aangeven 2,25 ltr. Achter in het kleine reservoir heb ik gewoon 0,25 ltr gedaan zoals aangegeven. Zijn er meer mensen die niet de aangegeven hoeveelheid vloeistof in de fiets krijgen? Alvast bedankt. Ps gelijk de tandwielverhouding aangepast van een 15/45 naar een 16/46.

Ik heb de koelvloeistof vervangen . Op sommige plaatsen blijft er koelvloeistof achter dus het kan best zijn dat , dat het verschil is.
 
Goedemorgen,

Ik ben net terug van mijn eerste vakantie op de Fz1, wat mij opviel is dat de dagteller nogal wat afwijkt ten opzichte van mijn 3 mederijders. Wanneer zij allemaal 200 km op de dagteller hadden staan stond die van mij op de 220 km. Dat is nogal een afwijking. Iemand een idee waar dit door zou kunnen ontstaan ?

Greetz Ger
 
Goedemorgen,

Ik ben net terug van mijn eerste vakantie op de Fz1, wat mij opviel is dat de dagteller nogal wat afwijkt ten opzichte van mijn 3 mederijders. Wanneer zij allemaal 200 km op de dagteller hadden staan stond die van mij op de 220 km. Dat is nogal een afwijking. Iemand een idee waar dit door zou kunnen ontstaan ?

Greetz Ger
Andere tandwielverhoudingen? Klopt je snelheid dan wel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan