fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Vorige week overgestapt van Motul 5100 half syntheet naar Motul 7100 vol syntheet. Ik heb het idee dat de motor ietsjes soepeler loopt maar het grootste verschil zit hem in het schakelen dit gaat (zeker zonder koppeling) aanzienlijk soepeler :}


Goedemiddag Allemaal,

Gisteren mijn remvloeistof voor vervangen. Nu wilde ik dat ook achter doen, maar loop tegen een probleem aan. Wanneer ik het rempotje van de bevestiging los wil maken, dan kan ik hem nergens doorheen halen om genoeg ruimte te krijgen, zodat ik de dop los kan draaien.

Onder het frame door lukt helaas niet en door het midden frame (3-hoek) lukt ook niet.

Iemand een tip?

Ik weet nog dat ik er ook meer heb lopen frotten. Volgenes mij heb ik het er met een slangetje in gespoten en de remolie zo doorgespoeld.
 
Laatst bewerkt:
[...]


Ik weet nog dat ik er ook meer heb lopen frotten. Volgenes mij heb ik het er met een slangetje in gespoten en de remolie zo doorgespoeld.

Wat een drama zeg. Ik heb hem nog niet open gekregen. Je kunt de slag gewoon niet maken en hij zit echt knetter vast. Ik ben opzoek naar de gouden tip.
 
Laatst bewerkt:
Wat een drama zeg. Ik heb hem nog niet open gekregen. Je kunt de slag gewoon niet maken en hij zit echt knetter vast. Ik ben opzoek naar de gouden tip.

FF een oliefiltersleutel op het dekseltje zetten als dat past zodat je net wat meer grip hebt/kracht kan zetten ? Soms is een halve cm al genoeg om het daarna met de hand verder te kunnen ?
zo eentje :
full
 
Topic maar even wakker maken met 2 vermogens uitdraai foto's.

1k0.jpg


1k0.jpg


Vermogen genoeg . Echter is er volgens Paul nog een veel betere afstelling nodig / mogelijk.

Hopen dat Woolich dit voor mijn motorfiets ook kunnen leveren in de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder aan de connector onder de tellerset of evt andere stekkerverbinding tussen de tellerset en hoofd-draadboom (?)
Als je accupool los zit valt er waarschijnlijk wel meer uit en/of gaat je motor ook schokken/stotteren tijdens het rijden..


Aller eerst bedankt voor jullie reacties, en excuus voor mijn late reactie. Ik dacht dat de topic gesloten was vanwege het rode slot logo aan het begin van de topic |(

Ik heb de stekker los gemaakt onder de teller unit en de zekeringen na gekeken daar zag ik niks verkeerds aan. De unit heeft tot gisteren goed gewerkt, nu doet hij het af en toe met starten van de motor maar naar 1 minuut doet die het niet meer. Wordt doorzoeken naar het probleem. Jammer dat het probleem niet eerder voor gekomen is bij iemand, dan was de oplossing makkelijker te vinden geweest :9
 
Ik heb het probleem gevonden, het zit in hem in de stekker van de kabelboom naar de tellerunit toe. Ik heb deze losgemaakt alles opnieuw aangedrukt en weer gemonteerd. Probleem is voor nu verholpen.

Thanks allemaal voor jullie hulp en het mee denken
 
Ik heb een vraagje. Ik kan voor de fz8 geen katvervanger vinden, hebben jullie een site waar je die kan vinden?

En ik lees over de FZ1 dat je daar de kat uit kan boren, is dit ook bij de FZ8 en wat voor voordelen heeft dit of nadelen?
 
Ik heb een vraagje. Ik kan voor de fz8 geen katvervanger vinden, hebben jullie een site waar je die kan vinden?

En ik lees over de FZ1 dat je daar de kat uit kan boren, is dit ook bij de FZ8 en wat voor voordelen heeft dit of nadelen?

Ik heb hem ook uitgeboord uit de fz1. Scheelt iets in geluid. Katvervanger of een linkpijp kan je op maat laten maken bij mile pajic. Vergeet niet iets aan je luchtmengsel te doen. Een open uitlaat vraagt meestal aan een aanpassing. Dit kan met een pc5
 
Ik heb een vraagje. Ik kan voor de fz8 geen katvervanger vinden, hebben jullie een site waar je die kan vinden?

En ik lees over de FZ1 dat je daar de kat uit kan boren, is dit ook bij de FZ8 en wat voor voordelen heeft dit of nadelen?

Vergeet niet je motor te laten lopen tijdens het uitboren. Blaast al de rotzooi uit je pijp. :)
 
Ik heb bij pajic een akra op mijn fz8 laten zetten, en had geïnformeerd wat het zou kosten om de kat te laten verwijderen, voor 190,- hebben ze hem verwijderd. Krijg je wel genoeg tegendruk als je de kat uitboord? En wat is een pc5? Ik ben echt een leek op dit gebied.
 
Ik heb bij pajic een akra op mijn fz8 laten zetten, en had geïnformeerd wat het zou kosten om de kat te laten verwijderen, voor 190,- hebben ze hem verwijderd. Krijg je wel genoeg tegendruk als je de kat uitboord? En wat is een pc5? Ik ben echt een leek op dit gebied.

Een pc5 is een powercommander5 module welke lucht/vrandstof verhouding regelt. Hierdoor kan je een mengsel rijker zetten. Dit met name als er een volledig uitlaatsysteem is gemonteerd, sportluchtfilter is geplaatst of de motor loopt gewoon niet zo lekker of heeft dipjes in bepaalde toerentallen. Ik heb er ook niet veel verstand van, probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
 
Ik snap het. Ik heb op marktplaats een spruitstuk gezien zonder kat van een fz1, past deze ook op mijn fz8? En je benoemt een sportfilter heeft dit nog voordelen voor mijn motor? Ook al heb ik geen pc5. En als je aanpassingen doet moet de motor dan echt afgesteld worden?
 
Goedenavond iedereen,

Ik ben nieuw in dit topic.
Sinds vorige week ben ik trotse eigenaar van een zwarte FZ1-N van 2006.
Mijn naam is Harold en woon in het noorden van het land. :W
Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik wil van die bar end spiegels monteren en heb mooie spiegels gezien van het merk Highsider.
Die spiegels kunnen het beste worden gemonteerd op stuurgewichten van het merk Highsider.
Nou wil het geval dat de spiegels snel geleverd kunnen worden, maar op de stuurgewichten zit een levertijd van wel 4 weken of misschien wel langer. '(
Nou ben ik wel aan het googelen geweest naar een alternatief, maar tot op heden niets geschikts kunnen vinden.
Is er hier iemand die ervaring heeft met deze spiegels of iemand die een alternatief weet voor de stuurgewichten?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, dan kunnen de spiegels erop.

Gr, Harold
 
Ik heb vorige week de Highsider Montana II op mijn FZ8 (2013) gemonteerd. De originele stuurgewichten verwijderd en andere er op gezet. Belangrijk is dat ze 'recht' lopen in plaats van 'taps'. De diameter moet vervolgens geschikt zijn voor de spiegel. Ik heb volgens mij ook highsider stuurgewichten gebruikt. Die zijn via meerdere webshops wel beschikbaar. Spiegels bevallen overigens prima. goed zicht en weinig trilling.
 
Ik heb vorige week de Highsider Montana II op mijn FZ8 (2013) gemonteerd. De originele stuurgewichten verwijderd en andere er op gezet. Belangrijk is dat ze 'recht' lopen in plaats van 'taps'. De diameter moet vervolgens geschikt zijn voor de spiegel. Ik heb volgens mij ook highsider stuurgewichten gebruikt. Die zijn via meerdere webshops wel beschikbaar. Spiegels bevallen overigens prima. goed zicht en weinig trilling.

Zijn ook mooie spiegels idd!
De spiegels die ik besteld heb zijn wel op voorraad, alleen de stuurgewichten niet helaas.
Alternatief zijn doppen van Suzuki, maar dan moet ik met losse ringen gaan werken.
Zit niets anders op dan wachten dat de stuurgewichten weer voorradig zijn en dan wordt de hele bestelling verzonden.
Het is me nog niet gelukt om stuurgewichten te vinden die hetzelfde zijn qua maat en waar de spiegels ook op passen.
Maar komt allemaal goed, duurt alleen even wat langer :)
 
Goedenmiddag,

Ik heb sinds vorige week ook een FZ-1 kunnen bemachtigen :)
Super ding met quickshifter, powercommander, wilbers vering en nog maar 3000 op de teller (A)

Maar nu was ik van plan om het stuur te vervangen door een setje van barracuda of rizoma...
Ik heb al veel topics gelezen op het forum maar wie kan me nou is duidelijk zeggen bij welke ik de kabels moet aanpassen? Gaatjes boren in het stuur? Stuur inkorten? Heb al verschillende dingen gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk of het zo past en of ik nog van alles aan moet passen voordat het stuur past?
 
Maar nu was ik van plan om het stuur te vervangen door een setje van barracuda of rizoma...
Ik heb al veel topics gelezen op het forum maar wie kan me nou is duidelijk zeggen bij welke ik de kabels moet aanpassen? Gaatjes boren in het stuur? Stuur inkorten? Heb al verschillende dingen gelezen maar het is me nog steeds niet duidelijk of het zo past en of ik nog van alles aan moet passen voordat het stuur past?
Hoi Tyler,
Ik had een Rizoma stuur op mijn FZ1S gemonteerd op de originele risers. Hierdoor zit je iets rechter. Het stuur is een klein beetje smaller gemaakt en hierdoor hoefde ik niets aan de kabels te doen. Heb het nog in de garage liggen. Stuur maar een PB als je interesse hebt. De doorsnee is 22mm en kleur alu. Alu stuureinden zitten erbij.
Gr.
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bij pajic een akra op mijn fz8 laten zetten, en had geïnformeerd wat het zou kosten om de kat te laten verwijderen, voor 190,- hebben ze hem verwijderd.

Ik neem aan dat je met "verwijderen" bedoelt dat ze hem hebben vervangen voor een kat vervanger. Want voor 190 euro koop je een splinternieuwe kat vervanger en kun je je originele kat bewaren voor het geval je ooit wordt aangehouden/motor in beslag wordt genomen omdat hij niet meer aan de toelatingseisen voldoet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan