fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Waar en hoe je hem bevestigd hebt zou heel fijn zijn! Alvast bedankt!
Hij staat bij mij links op het stuur, er zat een bijgeleverde stuurklem met RAM-bol op. Dus die zit gewoon rond het stuur. De bedrading heb ik mee laten lopen met de kabelboom naar achteren. Min op de batterij en de plus op de geschakelde plus van het achterlicht.
Vind niet meteen een foto, maar als ik nog eens aan de motor ben neem ik er wel eentje :)
 
1400219

Zo zit die bij mij.
 
Hij staat bij mij links op het stuur, er zat een bijgeleverde stuurklem met RAM-bol op. Dus die zit gewoon rond het stuur. De bedrading heb ik mee laten lopen met de kabelboom naar achteren. Min op de batterij en de plus op de geschakelde plus van het achterlicht.
Vind niet meteen een foto, maar als ik nog eens aan de motor ben neem ik er wel eentje :)

Zou je daar ook een foto van willen maken? Ik zat zelf te denken om de plus op de accu met een schakelaar en zekering ertussen. Maar dat is dan best weer een gezijk als je hem een keer erop laat in de schuur of iets...
 
Zou je daar ook een foto van willen maken? Ik zat zelf te denken om de plus op de accu met een schakelaar en zekering ertussen. Maar dat is dan best weer een gezijk als je hem een keer erop laat in de schuur of iets...
Moeilijk om een foto van te maken aangezien het netjes weggetapet en gestript is :p
Maar je meet gewoon welke draad je geschakelde plus is van je achterlicht. Die strip je een beetje, daar soldeer je de + van de gps op en de - van je gps hang je met zen oogje op de - van de accu. De gps heeft nog een aparte zekering ertussen zitten normaal.
 
Ik vertrek morgen voor 5 dagen naar de Vogezen, hoop op wat beter weer... Maaruh, hoeveel liter heb je ongeveer nog in de tank als hij 'op reserve' gaat? Nog totaal geen idee van benzineverbruik, tot nu toe 1 keer knipperend benzinelampje gehad rond de 160 kilometer.
 
Benzinelampje gaat wel snel aan bij de Fz1. Het verste dat ik gereden heb met een tank was geloof ik 220km en toen ging er 16 liter in, geloof dat de tankinhoud 18 liter is.
 
Ik vertrek morgen voor 5 dagen naar de Vogezen, hoop op wat beter weer... Maaruh, hoeveel liter heb je ongeveer nog in de tank als hij 'op reserve' gaat? Nog totaal geen idee van benzineverbruik, tot nu toe 1 keer knipperend benzinelampje gehad rond de 160 kilometer.
Ik heb wel tot ca. 250 km op een tank met reserve gereden in de Eifel en Moezel gebied. Maar hangt af van je rijstijl en volgens mij wijkt die van jou sterk af dan die van mijn. Ik heb regelmatig 1:20 kunnen rijden.

Trail & error krijg je dikke kuiten van lol, succes groet Arthur
 
Bij een gemiddelde rijstijl wil ik hem echt met 250 km weer aftanken . Veel meer km zou ik dan niet meer durven maken.
Lampje gaat meestal bij de 180 km branden. Dus een 70 km op reserve is voor mij wel de max.
 
Laatst bewerkt:
Reserve meestal tussen 180-200.
200 moet je rustig rijden
Eifel met andere sportieve 1000cc brandlampje tussen 160-180.
 
Laatst bewerkt:
Hallo motorrijdende vriendjes en vriendinnetjes. Ik gluur al een poosje mee op het forum. Na een kleine 16 duizend kilometer op mijn CBR 600F3 afgelegd te hebben werd het tijd voor een ''nieuwe'' brommer. Het is een zwart/witte FZ1N uit 2010 geworden. Ik heb er nog niet zo heel veel op gereden dus ik kan er nog niet zoveel over zeggen behalve dan dat ik soms enorm moet giechelen als ik erop rij. Wat mij wel opvalt is dat de uitlaat nogal knettert (Het is zo'n Mivv rioolpijp). Bij gas loslaten lijkt het wel oud en nieuw. Het eerste wat ik ga doen is dan dus de AIS blokkeren geloof ik (nog even inlezen hoe en wat). Ik hoop hier wat kennis en ervaring op te doen en te delen over de almachtige FZ1. Genoeg gezwam, nu nog wat egostrelen in de vorm van een paar plaatjes:

Bekijk media item 1348269De oude snorfiets, mijn eerste trots (morgen word hij opgehaald)

IMG_20190620_211832733_HDR.jpg

De nieuwe bromtol. Het is de achterste. De voorste is van mijn broertje, de aanstichter van het FZ1 virus
 
denk dat je het geroffel niet helemaal eruit krijgt met ais blokkade ....
heb bij mijn vorige een beetje geklooit met van alles maar nee niet helemaal naar tevredenhijd
suc6
 
denk dat je het geroffel niet helemaal eruit krijgt met ais blokkade ....
heb bij mijn vorige een beetje geklooit met van alles maar nee niet helemaal naar tevredenhijd
suc6
Het blijft wat roffelen maar niet zoals de AIS in werking is, dat is zoals Ronald het zo mooi verwoord : "Bij gas loslaten lijkt het wel oud en nieuw ".
Als deze afgetopt is, scheelt het 90% van het geroffel. :D
 
gisteren met een volle tank een goede 275 km gehaald en na aftanken ging er 17,5 l in met reserve 75km gereden
tot nu toe nog dik tevreden met de fz1 👍
bijna alles landwegen en vlot doorrijden......
 
issie voor gemaakt toch :P
me voorvork en balhoofdlager vinden me wheelies ook niet top maarja het is speelgoed en geen bejaarde fiets oid 🤪
 
Je snapt het niet helemaal, geloof ik :p
Door al dat geroffel, verbrand je dempwol in je demper.
Wat die wheelies betreft, als je normaal neerkomt is er niks aan het handje :D zalige fiets om dat mee te doen. 1ste, 2de en 3de allemaal geen probleem :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan