fz1 en fz8 ontmoetingsplek

zo juist heb ik ook een fz1n. in welke versnelling en rond welk toerental kan ik het beste powerwheelies oefenen ? moet ik de motor helpen door wat mee te huppen met mijn lichaam of wat naar achter gaan zitten ? Ik rij namelijk een beetje voor lul met mijn maten aangezien ik heb hem niet in de lucht krijg en de rest (met een 600) heel de straat uit rij hahaha
 
zo juist heb ik ook een fz1n. in welke versnelling en rond welk toerental kan ik het beste powerwheelies oefenen ? moet ik de motor helpen door wat mee te huppen met mijn lichaam of wat naar achter gaan zitten ? Ik rij namelijk een beetje voor lul met mijn maten aangezien ik heb hem niet in de lucht krijg en de rest (met een 600) heel de straat uit rij hahaha

Gewoon in zijn 1, even kort gas dicht en dan vol open😉
 
Hallo allemaal, ik lees al even mee en zal mezelf even voorstellen. Mijn naam is Jay en ik kom uit de buurt van Rotterdam. Sinds juni rijd ik met een big smile rond op mijn Yamaha FZ8N uit 2011. Mooi mat zwart ding. Ik heb er vorige week nieuwe Michelin Pilot Road 5 onder laten leggen, wat maakt dat een verschil met de oude banden zeg. Er moeten nog wel een paar dingen aan gebeuren, maar eigenlijk ben je natuurlijk nooit klaar. Ik zal een dezer dagen wel even een foto posten. Ik wil een nieuwe uitlaat plaatsen en sta wel open voor suggesties. Zelf had ik de Hurric Pro V2 of IXRace Z7 op het oog, welke uitlaat heb je of raad je aan?
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn de foto's :D. Ik ben trouwens ook nog opzoek naar het kapje rondom je buddyseat. Hier is bij mij plek voor 2 handvaten, wat ietwat provisorisch is afgedicht. Ik ben opzoek naar een heel dicht kapje. Iemand een idee waar ik die vandaan kan halen?
 

Bijlagen

  • dae89f9c-d2a9-47d5-8e13-1839ca47e079.jpeg
    dae89f9c-d2a9-47d5-8e13-1839ca47e079.jpeg
    97,2 KB · Weergaven: 29
  • WhatsApp Image 2019-07-19 at 12.00.17.jpeg
    WhatsApp Image 2019-07-19 at 12.00.17.jpeg
    183,8 KB · Weergaven: 30
Nee, echt de kap om de buddyseat heen. Als je de 2e foto bekijkt zie je daar een rubbertje zitten.
 
Iemand ervaring met zo'n china stuurdemper? Tweedehands van bekende merken zijn er geen te vinden en durf wel eens zo'n goedkope te proberen mits hij past zonder aanpassingen.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20190824-101143.png
    Screenshot_20190824-101143.png
    70,8 KB · Weergaven: 11
yep je kunt er onijndig veel rontoeren het is een hertogdom met heel veel bochten en ook nog eens wijnig verkeer
ik zie dat jij er ook niet lang over doet om er te komen (kerkr)
 
yep je kunt er onijndig veel rontoeren het is een hertogdom met heel veel bochten en ook nog eens wijnig verkeer
ik zie dat jij er ook niet lang over doet om er te komen (kerkr)
Klopt! Woon in kerkrade, de Eifel en Luxemburg is mijn “achtertuin en speelplaats” *D
 
Ik weet niet of ik me hier ooit heb voorgesteld...

Ik ben maarten heb een FZ1 uit 2010
Gekocht in 2015 met 23k km, geïmporteerd vanuit Duitsland. Niet zozeer vanwege de prijs, maar meer vanwege de afstand waar die te koop stond.
Inmiddels 61k op de klok gezet en ongoing

Toen ik em kocht zaten er de volgende opties op:
Akra uitlaat
Lsl remschakelset
Lsl korte rem, koppelingshandel
Stalen remleiding
Windscherm (heb ik eraf gehaald)

Loop der tijd heb ik nog het volgende gedaan:
Ais verwijderd met afdekplaatjes
K&N luchtfilter
Powercomander
Hyperpro streetbox
Handvatverwarming
Radiatorbescherming met FZ1 logo
Scottoiler voor regelmatig ketiingsmering
Rearseat cover als ik zonder bagage en alleen rij
Valdoppen en vooras en achteras bescherming
 
Terug
Bovenaan Onderaan