fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Ik weet niet of ik me hier ooit heb voorgesteld...

Ik ben maarten heb een FZ1 uit 2010
Gekocht in 2015 met 23k km, geïmporteerd vanuit Duitsland. Niet zozeer vanwege de prijs, maar meer vanwege de afstand waar die te koop stond.
Inmiddels 61k op de klok gezet en ongoing

Toen ik em kocht zaten er de volgende opties op:
Akra uitlaat
Lsl remschakelset
Lsl korte rem, koppelingshandel
Stalen remleiding
Windscherm (heb ik eraf gehaald)

Loop der tijd heb ik nog het volgende gedaan:
Ais verwijderd met afdekplaatjes
K&N luchtfilter
Powercomander
Hyperpro streetbox
Handvatverwarming
Radiatorbescherming met FZ1 logo
Scottoiler voor regelmatig ketiingsmering
Rearseat cover als ik zonder bagage en alleen rij
Valdoppen en vooras en achteras bescherming
E473097C-6E66-41AC-B97D-34D575D065DB.jpeg
 
Zo heel actief is men hier nu ook weer niet helaas. Alle nieuwe mensen in elk geval welkom!

De mijn staat een groot onderhoud te wachten na weekje Vogezen. Achterband op, ketting en tandwielen op, remklauwen reviseren, stalen remleidingen, … Gelukkig voor een goede prijs kunnen kopen dus wat achterstallig onderhoud was wel voorzien. Meteen achtertandwiel 2 tanden groter pakken, heeft hij wel nodig.
 
Zo heel actief is men hier nu ook weer niet helaas. Alle nieuwe mensen in elk geval welkom!

De mijn staat een groot onderhoud te wachten na weekje Vogezen. Achterband op, ketting en tandwielen op, remklauwen reviseren, stalen remleidingen, … Gelukkig voor een goede prijs kunnen kopen dus wat achterstallig onderhoud was wel voorzien. Meteen achtertandwiel 2 tanden groter pakken, heeft hij wel nodig.

Mijne draait veel beter met 2 tandjes achter!
 
Ik had eerst 1 tandje minder voor (zo gekocht) maar toen ik een nieuwe kettingset monteerde heb ik voor terug origineel geplaatst en achter 3 tandjes bij.
Volgende week komt er een nieuw achterbandje op. Een Michelin Road 5.
 
Ik had eerst 1 tandje minder voor (zo gekocht) maar toen ik een nieuwe kettingset monteerde heb ik voor terug origineel geplaatst en achter 3 tandjes bij.
Volgende week komt er een nieuw achterbandje op. Een Michelin Road 5.

Ik heb voor ook 1 tandje minder. Zo gekocht. Ik zie steeds meer mensen achter 2 of 3 tandjes groter. Bevalt dit beter ? Graag jullie ervaring / bevindingen.
De loop van de ketting wordt wel soepeler denk ik .
 
Ik heb voor ook 1 tandje minder. Zo gekocht. Ik zie steeds meer mensen achter 2 of 3 tandjes groter. Bevalt dit beter ? Graag jullie ervaring / bevindingen.
De loop van de ketting wordt wel soepeler denk ik .
Veel verschil met -1 tandje voor of +3 achter is er niet. Dit is op 1% na gelijk. Voor de levensduur van je ketting is het beter, deze zit onder een grotere hoek.
 
Weet iemand wat de minimale dikte van de schijfremmen moet zijn van de FZ1 2e gen? Of waar ik deze info kan vinden? In het boekje kan ik het niet vinden of ik heb eroverheen gelezen.

Alvast bedankt!
 
En waarschijnlijk staat het ook op de schijf ingeslagen...
Heb eens opgemeten met digitale schuifmaat (heb geen micrometer) en kom op 4.08 voor links en rechts. Volgend jaar tijd voor nieuwe schijven, haal dan ook meteen de remklauwen uit elkaar.
Waar heb je die informatie gevonden, heb je een link om te downloaden?
 
Heb eens opgemeten met digitale schuifmaat (heb geen micrometer) en kom op 4.08 voor links en rechts. Volgend jaar tijd voor nieuwe schijven, haal dan ook meteen de remklauwen uit elkaar.
Waar heb je die informatie gevonden, heb je een link om te downloaden?

Ik had een link van het Fz1 forum, wat niet meer actief is.
Staat nog wel op mijn pc, maar weet niet hoe ik die kan delen🤔 😉
 
Ik heb al zo'n LED-achterlicht unit met ingebouwde knipperlichten. Heb je dan nog altijd een vervangend knipperrelais nodig als je de voorste knippers naar LED ombouwt?

En als je de AIS verwijdert, gaat hij dan niet naar benzine stinken?
 
Laatst bewerkt:
ik zou er eerder gewoon weerstandjes tussen monteren dan.

Wat die AIS betreft, nee, je uitlaattemperatuur is heet genoeg om alles te verbranden. Dit is puur voor de emissie. En uit persoonlijke ondervinding: hij stinkt niet naar benzine.
 
Te koop ! Yahama Fz8n
Bouwjaar : 2016
Op kenteken Feb 2018, tot feb 2020 fabrieksgarantie
Km stand : 3351

Opties:
- akrapovic demper met db killer
- Bobins
- LsL stuur met bar end mirrors (origineel aanwezig)
- korte kentekenplaat (origineel aanwezig)
- fz8 tankpad
- boekjes aanwezig

Optioneel met Tom Tom 410 World

Prijs : €7650,-
Interesse : graag pb
 

Bijlagen

  • BC5AD61E-8E57-4E1A-82D4-7CC27572555C.jpeg
    BC5AD61E-8E57-4E1A-82D4-7CC27572555C.jpeg
    395,8 KB · Weergaven: 32
  • CB2F6092-BBA3-4553-BC76-E08A131AD0F8.jpeg
    CB2F6092-BBA3-4553-BC76-E08A131AD0F8.jpeg
    421,9 KB · Weergaven: 30
  • 63049248-339A-4F58-96C2-DBAC671007D7.jpeg
    63049248-339A-4F58-96C2-DBAC671007D7.jpeg
    108,9 KB · Weergaven: 28
  • 0E2B59BF-6281-4722-9EB0-B50D7CA8584A.jpeg
    0E2B59BF-6281-4722-9EB0-B50D7CA8584A.jpeg
    200,2 KB · Weergaven: 28
vraagje:

heeft er iemand nog voetsteunen l + r liggen voor een fz1(n)
ik heb ze in het verleden verkocht omdat ik dacht dat het toch een eenzitter zou blijven maar tijden en plannen verranderen😁

het liefst de zwarte versie


ik hoor het graag!

groet roel
 
Ik heb de hele week gewoon gereden, was af en toe wel wat nat maar goed te doen.
Ik kijk vooral uit naar 27 oktober, dan is het de herfstrit. (bekende rit hier in de buurt, die ik elk jaar meerijd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan