fz1 en fz8 ontmoetingsplek

Hebben jullie er ook last van dat de voorvork keerringen vaak lek zijn?
Bij de mijne het elk jaar raak, liep er laatst langs en ja hoor 1 poot weer nat..
De pest is ook dat ze dan van beide vervangen moeten worden, of is dit een verkoop praatje?
Elke keer toch weer +-100 lichter
Toevallig mijne ook lek 🙈
 
Heeft iemand toevallig een idee waar ik een werkplaatshandboek (fysiek) zou kunnen vinden van een Fz8 Fazer uit 2013? Ik kon er wel een vinden via ebay en heb een online versie gevonden maar dacht misschien is er hier in Nederland ook wel wat te vinden waar ik overheen kijk?
 
Hey allemaal, ik heb momenteel een standaard kuipruit op de fz8 uit 2013 maar ik wil graag een lagere kuipruit en deze graag getint of zelfs zwart. Iemand die een goeie website er voor weet of welke een goeie optie is? in de afbeelding kan je zien welke er momenteel op zit.
De Puig was niet meer leverbaar. De Ermax was vanmiddag geleverd. Echt wel een stukje kleiner dat het orgineel.

Ik zit wel met de spiegels trouwens. De standaard spiegels zijn echt zo lelijk maar dit is het ook niet.
 

Bijlagen

  • 20210423_181043.jpg
    20210423_181043.jpg
    179,6 KB · Weergaven: 32
  • 20210423_181055.jpg
    20210423_181055.jpg
    199,9 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
Hebben jullie er ook last van dat de voorvork keerringen vaak lek zijn?
Bij de mijne het elk jaar raak, liep er laatst langs en ja hoor 1 poot weer nat..
De pest is ook dat ze dan van beide vervangen moeten worden, of is dit een verkoop praatje?
Elke keer toch weer +-100 lichter
Lijkt me niet normaal. Weet diegene die ze vervangt wel wat hij doet? Voor de wheelies: tiewrap rond de vork en kijken of hij tot het eind uitslaat, anders zal je toch je vork wat harder moeten zetten (of wheelies aanpassen).

En waarom moet je beiden tegelijk vervangen, nog nooit van gehoord. Vervangt hij ook de olie elke keer?
 
Hebben jullie er ook last van dat de voorvork keerringen vaak lek zijn?
Bij de mijne het elk jaar raak, liep er laatst langs en ja hoor 1 poot weer nat..
De pest is ook dat ze dan van beide vervangen moeten worden, of is dit een verkoop praatje?
Elke keer toch weer +-100 lichter

Is het chroom wel helemaal netjes? Mijn FZ1 had een lekke keerring onlangs en onderaan de poot wat corrosie. Motorzaak had het advies gegeven om nieuwe onderpoten te monteren als je zeker wil zijn dat ze niet weer snel gaan lekken. Vond ik iets te veel van het goede dus heb ze laten polijsten door dezelfde zaak. Zitten onderaan toch nog hele kleine pitten. Hopelijk blijft het goed nu. Bleek tijdens de revisie dat de keerringen verkeerd om gemonteerd zaten.

Wat ook mogelijk meespeelt bij de FZ1 is dat de glijlagers vast zitten in de buitenpoot en dus niet makkelijk te vervangen zijn. Ook niet te koop bij Yamaha als service onderdeel. Als daar speling in komt gaan ze ook sneller. Over vervangen hoor en lees ik niets, terwijl dit bij andere typen vorken wel gedaan wordt.
 
Misschien weten jullie dit
Zijn er verschillen tussen de fz8 R en s 2012 en 2011.
Ja eentje heeft kuip en de andere niet maar mechanisch zijn ze toch het zelfde!?
Deze 2 staan bij huybers en heb intresse kom van een VfR 750F uit 1997 en zal denk wel het zalige vblok gaan missen.

En kan komende week komen test rijdenook stond er een fz1 die ook wel intressant is denk ik. Ga wel op alle 3 proefrijden
 

Bijlagen

  • IMG-20210428-WA0049.jpeg
    IMG-20210428-WA0049.jpeg
    137,3 KB · Weergaven: 26
  • IMG_20210428_165225.jpg
    IMG_20210428_165225.jpg
    135,9 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20210428_165228.jpg
    IMG_20210428_165228.jpg
    119 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20210428_165255.jpg
    IMG_20210428_165255.jpg
    154,8 KB · Weergaven: 22
  • IMG_20210428_165307.jpg
    IMG_20210428_165307.jpg
    134,2 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20210428_165317.jpg
    IMG_20210428_165317.jpg
    204,4 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20210428_165324.jpg
    IMG_20210428_165324.jpg
    159,7 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20210428_165328.jpg
    IMG_20210428_165328.jpg
    115,4 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20210428_165428.jpg
    IMG_20210428_165428.jpg
    192 KB · Weergaven: 28
  • IMG_20210428_165434.jpg
    IMG_20210428_165434.jpg
    127,3 KB · Weergaven: 30
Ik wil je gewoon niet teveel laten betalen, hekel aan voor mezelf, maar ook voor anderen. :)
Mijn FZ8, bj 2013, km stand 55.000, 2 maanden geleden particulier aangekocht voor €3750,-.

Tuurlijk aardig wat meer kilometers en geen R model, maar een fz8 in die prijsklasse zou ik ergens anders naar kijken. Bewust voor deze gekozen als eerste motor.
 

Bijlagen

  • 69CA2B42-0BE9-4F5F-9605-3F6513AD6347.jpeg
    69CA2B42-0BE9-4F5F-9605-3F6513AD6347.jpeg
    538,6 KB · Weergaven: 22
Misschien weten jullie dit
Zijn er verschillen tussen de fz8 R en s 2012 en 2011.
Ja eentje heeft kuip en de andere niet maar mechanisch zijn ze toch het zelfde!?
Deze 2 staan bij huybers en heb intresse kom van een VfR 750F uit 1997 en zal denk wel het zalige vblok gaan missen.

En kan komende week komen test rijdenook stond er een fz1 die ook wel intressant is denk ik. Ga wel op alle 3 proefrijden

Je bedoelt of er verschil zit in een n of s? De r is een speciale uitvoering van de naked 😉
De r heeft als extra een ohlins achterdemper uitlaat duo afdekkapje.
Motorisch zijn ze hetzelfde.


S is Fazer (Kuip) n staat voor naked.
 
Je bedoelt of er verschil zit in een n of s? De r is een speciale uitvoering van de naked 😉
De r heeft als extra een ohlins achterdemper uitlaat duo afdekkapje.
Motorisch zijn ze hetzelfde.


S is Fazer (Kuip) n staat voor naked.
Aah dus toch andere vering er op top weet ik dat ;) andere uitlaat en afdekkapje kan bij de s denk ook wel gevonden worden
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ik wil je gewoon niet teveel laten betalen, hekel aan voor mezelf, maar ook voor anderen. :)
Mijn FZ8, bj 2013, km stand 55.000, 2 maanden geleden particulier aangekocht voor €3750,-.

Tuurlijk aardig wat meer kilometers en geen R model, maar een fz8 in die prijsklasse zou ik ergens anders naar kijken. Bewust voor deze gekozen als eerste motor.

Mooi en de geüpdatet versie, met betere verstelbare vering 👌🏻
Valt mij op dat je ze bijna niet tegen komt, wel advertenties met bouwjaar 2013 maar dat zijn allemaal overjarige.
 
kan maar zoveel winst is er niet te halen met zelf importeren. en staan niet veel FZ8 of FZ1 te koop die veel goedkoper zijn in nederland tenminste belgie ook niet zie ik.

Prijzen zijn gewoon absurd voor motoren met een beetje normale km stand
 
Laatst bewerkt:
De Puig was niet meer leverbaar. De Ermax was vanmiddag geleverd. Echt wel een stukje kleiner dat het orgineel.

Ik zit wel met de spiegels trouwens. De standaard spiegels zijn echt zo lelijk maar dit is het ook niet.
Ik zie nu pas je bericht eigenlijk, ik vind zelf mn originele spiegels wel prima staan. Merk je veel verschil qua rijwind in tegenstelling met de orignele ruit?
 
Met het (grote :) ) risico dat deze al een keer gevraagd is.... weet iemand van jullie hoe je het 'aan/uit' probleem (mag het zo wel noemen denk ik) van de gashendel bij de FZ1N verholpen krijgt? Ik begin me er steeds meer aan te ergeren bij mijn FZ1 (bj 2007). Echt fijne motor verder, hij ziet er lekker stoer uit en gaat als de bekende kogel maar.... oppikken vanuit lage toeren en gesloten gashendel geeft eigenlijk altijd 0,5 seconde niks en dan een ruk.... is niet top.... :)

Thanks!
 
Met het (grote :) ) risico dat deze al een keer gevraagd is.... weet iemand van jullie hoe je het 'aan/uit' probleem (mag het zo wel noemen denk ik) van de gashendel bij de FZ1N verholpen krijgt? Ik begin me er steeds meer aan te ergeren bij mijn FZ1 (bj 2007). Echt fijne motor verder, hij ziet er lekker stoer uit en gaat als de bekende kogel maar.... oppikken vanuit lage toeren en gesloten gashendel geeft eigenlijk altijd 0,5 seconde niks en dan een ruk.... is niet top.... :)

Thanks!
Overjarige 2007?, waarschijnlijk gewoon een 2006 bouwjaar .
 
Volgens mij heb ik een 'echte' 2007 en heb totaal geen last van. Kan dus inderdaad een model zijn met de oude injectiemapping.
 
Terug
Bovenaan Onderaan