MorrieDIBs
MF'er
- 24 dec 2020
- 86
- 42
Is er een FZ8 bezitter die de afstand tussen de 2 bevestigingsbouten waar de schetsplaten mee op het frame bevestigd zitten kan meten van hart tot hart? Bedankt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb een FZ1 dus daar kan ik je helaas niet mee helpen (is trouwens wel erg stil in dit topic).Is er een FZ8 bezitter die de afstand tussen de 2 bevestigingsbouten waar de schetsplaten mee op het frame bevestigd zitten kan meten van hart tot hart? Bedankt!
Ik weet niet of deze hetzelfde zijn op de naked of fazer maar ik wil vanmiddag wel even meten voor je. Heb een Fz8 fazer uit 2013Is er een FZ8 bezitter die de afstand tussen de 2 bevestigingsbouten waar de schetsplaten mee op het frame bevestigd zitten kan meten van hart tot hart? Bedankt!
Ik weet niet of deze hetzelfde zijn op de naked of fazer maar ik wil vanmiddag wel even meten voor je. Heb een Fz8 fazer uit 2013
Heb een FZ1 dus daar kan ik je helaas niet mee helpen (is trouwens wel erg stil in dit topic).
Gister met de superduke 990 van m'n broertje gereden. Merk nu pas hoe 'oncomfortabel' de FZ1N eigenlijk is. Bij de duke zitten de voetsteunen iets meer naar achter lijkt het, waardoor je ook met je knieën lager uitkomt. Door de brede tank zit je met je benen redelijk wijd op de fz1. Ik heb niet de soepelste heupen en heb daar toch wel een beetje last van, dus dat was best een eye-opener. Ook met je rug zit je minder voorover gebogen. Heeft me toch aan het denken gezet om misschien weer eens rond te kijken voor iets anders. Zal geen Superduke worden echter, het rijgedrag van de 2-cilinder kan me niet bekoren, nog minder dan bij m'n KTM 950 SM destijds. Betrap me er op regelmatig MT09's te bekijken, misschien toch maar eens op zoek gaan naar een proefritje ergens.
Ander stuur heb ik al vaker horen zeggen, past dat eigenlijk 1 op 1 of moet je nieuwe gaskabels e.d. plaatsen? Rearsets zou ook nog kunnen ja, als je volledig instelbare neemt. Aan de andere kant vraag ik mezelf dan af, of ik nog veel wil investeren of gewoon weer eens wat anders probeer. Met m'n R1 '98 heb ik destijds 10 jaar gereden, sindsdien ben ik een beetje van de de ene fiets naar de andere aan het hoppen, op zoek naar de ultieme fiets. Heb nog nooit met een 3-cilinder gereden, die staat nog op de checklist om afgevinkt te worden. En met een MT09 zou ik bijvoorbeeld een 10 jaar nieuwere motor krijgen, vorige waren 2006-2007 tijdperk. Denk dat de nieuwere techniek het verlies aan pk's meer dan goed maakt.Graag, bedankt Mike.
Vergeleken met de Kawasaki Z900 van mijn vriendin voelt het juist alsof ik erg recht op zit op de FZ1. Als ik op Motorcycle Ergonomics vergelijk is het geen groot verschil. Je zit meer op de FZ1 en in de Z900. Ik vind de aanvalspositie van de Z900 lekkerder rijden denk ik.
Ik heb een Barracuda stuur gemonteerd, dat maakte voor mij een groot verschil, kon niet overweg met het standaard stuur. Of het ergonomie of gevoel is kan ik nog niet helemaal zeggen. Heb je rear sets in combinatie met een ander stuur overwogen? Dan verander je alleen niets aan de tank natuurlijk.
Grootste nadeel van de Z900/MT-09 en dat soort fietsen is dat ze klein voelen. Mijn FZ1 fazer voelt als meer motor wat ik fijner vind. Kan ook komen door de kuip, niet op een FZ1N gezeten.
De Barracuda variabel 28/22 (Fatbar) die ik heb is 74 cm, niet heel veel breder en die past zonder aanpassingen met de Barracuda 40 mm hoge fatbar risers. Als je breder wil dan hoef je geen nieuwe kabels te monteren voor zover ik heb kunnen lezen. Je moet enkel de kabel omleggen. Als je rechter wil zitten door een hoger stuur te plaatsen op de originele risers is dit laatste wel noodzakelijk denk ik. Een 22 mm stuur op de hoge OEM risers is alleen geen gezicht in mijn ogen. Rear sets komen ook niet vaak gebruikt te koop dus dan is het een flinke investering inderdaad.Ander stuur heb ik al vaker horen zeggen, past dat eigenlijk 1 op 1 of moet je nieuwe gaskabels e.d. plaatsen? Rearsets zou ook nog kunnen ja, als je volledig instelbare neemt. Aan de andere kant vraag ik mezelf dan af, of ik nog veel wil investeren of gewoon weer eens wat anders probeer. Met m'n R1 '98 heb ik destijds 10 jaar gereden, sindsdien ben ik een beetje van de de ene fiets naar de andere aan het hoppen, op zoek naar de ultieme fiets. Heb nog nooit met een 3-cilinder gereden, die staat nog op de checklist om afgevinkt te worden. En met een MT09 zou ik bijvoorbeeld een 10 jaar nieuwere motor krijgen, vorige waren 2006-2007 tijdperk. Denk dat de nieuwere techniek het verlies aan pk's meer dan goed maakt.
De rode stukken in je tekst heb ik ook wel last van . Ik heb al snel wat verkramping in de heupen.Heb een FZ1 dus daar kan ik je helaas niet mee helpen (is trouwens wel erg stil in dit topic).
Gister met de superduke 990 van m'n broertje gereden. Merk nu pas hoe 'oncomfortabel' de FZ1N eigenlijk is. Bij de duke zitten de voetsteunen iets meer naar achter lijkt het, waardoor je ook met je knieën lager uitkomt. Door de brede tank zit je met je benen redelijk wijd op de fz1. Ik heb niet de soepelste heupen en heb daar toch wel een beetje last van, dus dat was best een eye-opener. Ook met je rug zit je minder voorover gebogen. Heeft me toch aan het denken gezet om misschien weer eens rond te kijken voor iets anders. Zal geen Superduke worden echter, het rijgedrag van de 2-cilinder kan me niet bekoren, nog minder dan bij m'n KTM 950 SM destijds. Betrap me er op regelmatig MT09's te bekijken, misschien toch maar eens op zoek gaan naar een proefritje ergens.
Mocht iemand hier meelezen en interesse hebben in een FZ1N 2007 met 3X.XXX kilometer, gereviseerde remklauwen incl zuigers, stalen remleidingen voor+achter, LED voor+achter+knippers, opnieuw gevulde en iets ingekorte akra, stuurdemper, nieuwe ketting en tandwielen, voel je vrij om een berichtje te sturen (al het genoemde spul is er door mij opgezet afgelopen 2 jaar). Wellicht trek je mij dan ook direct over de streep om iets anders te kopen, zit nog serieus te twijfelen. Rijd tegenwoordig zo weinig en de motor is eigenlijk net naar m'n smaak, motor gaat ook als de brandweer. Moeilijk, moeilijk (luxe probleem)
Bekijk bijlage 1645395
Heb even gemeten, onderstaande afbeelding ter illustratie. Helaas heb ik een best oude schuifmaat dus misschien zit ik er een halve mm naast maar ik meet 55mm van hart tot hart (zie rode lijn op de afbeelding). Ben wel benieuwd eigenlijk, wat is je plan er mee?Graag, bedankt Mike.
Thanks! Ik heb frisse FZ8 schetsplaten gevonden die ik op mijn FZ1 wil zetten. Het is een mooier ontwerp en de mijne vertonen wat tekenen wat slijtage. In een Facebook groep was er iemand die zei dat hij een poging had gedaan en het niet past, maar gaf geen toelichting. Aangezien de frames hetzelfde zijn en die afstand hetzelfde is moet het passen, dus ik ga het proberen.Heb even gemeten, onderstaande afbeelding ter illustratie. Helaas heb ik een best oude schuifmaat dus misschien zit ik er een halve mm naast maar ik meet 55mm van hart tot hart (zie rode lijn op de afbeelding). Ben wel benieuwd eigenlijk, wat is je plan er mee?
Mooie bike! Stuur zwart spuiten staat ook nog op mijn verlang lijstje, alleen ontzie het een beetje om alles er af te krijgen.Bij deze even mijn nieuwste aanwinst showen in dit (veel te rustige) topic
Een 2007 FZ1 Fazer, al voorzien van leuke extra's zoals een Leovince SBK dempertje, tail tidy en knippers in achterlicht geïntegreerd.
Zelf van de week de standaard knippers aan de voorkant vervangen voor wat strakkere exemplaren en ook voetsteuntjes, kroonplaat en stuur van een zwart jasje voorzien.
Bekijk bijlage 1647938
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoe is de hoge ruit bij je lengte? Veel lawaai op de snelweg of juist stil?
Ik heb flink onderdelen verzameld de afgelopen tijd. Nu ook daadwerkelijk aan het sleutelen. Ik kan binnenkort ook weer met trots een foto plaatsen..
Is dat een beetje makkelijk installeren? Zit er ook over te denken om het er op te zetten. Is toch makkelijker al rij en schakel ik meestal gewoon op gevoel.Hwt mag dan een verhoogde ruit zijn, maar met mijn lengte heeft deze geen toegevoegde waarde. Ben 1.94m en daardoor op de rijksweg toch nog aardig wat wervelingen rond de helm.
Maar ben gewend naked te rijden GSF1200, GSX1400 etc. dus ben de wind wel gewend.
Vandaag een alie gear indicatortje geinstalleerd.....na 20 jaar motorijden eindelijk geen schakelingen meer tellen.
Is dat een beetje makkelijk installeren? Zit er ook over te denken om het er op te zetten. Is toch makkelijker al rij en schakel ik meestal gewoon op gevoel.
Ik ben zelf 1.95 en wil juist graag een lagere ruit, kijken hoe dit rijd wat betreft de wind
Alles met kant en klare stekkertjes of ook solderen?Installeren is 30 minuten werk.
Het vervelendste is nog al dat plastic demonteren alvorens je de tank kan oplichten om bij de stekkers te komen.
Kwestie van een connector tussen de bestaande bedrading/connector van de snelheid sensor klikken, 1 draad naar de krukas sensor, en 1 draad naar de geschakelde plus.
Ik denk inderdaad dat ik met een standaard ruit, of zelfs nog lager minder last van wervelingen langs de helm zou hebben.
Deze verhoogde ruit gooit de rijwind precies tegen mijn helm aan i.p.v. eroverheen.
Misschien zou zo'n extra ruitje/ruitverhoger ook helpen......vind het alleen dat het "de looks" niet ten goede komt.
Goedendag iedereen.Beste MF leden,
Mijn naam is Stef en heb vorige week een fz1 uit 2011 gekocht. Toen ik de motor gekocht had kwam ik er achter dat de rotor upgrade niet gedaan is. Kost me met orginele Yamaha onderdelen minimaal 321 euro ex montage. Is hier echt geen andere oplossing voor?
Daarbij zou ik graag een center stand willen hebben. Mijn motor staat 9 van de 10 x buiten in de wind, en m'n oude motor is al een x omgewaaid. Nu zie ik alleen tweedehands center stands voor 125 euro of meer. Dat moet toch goedkoper kunnen? Zou er een andere centerstand zijn die er ook onder past? Bijvoorbeeld van de fz8? Of een andere motor?
Bedankt voor het meedenken Stef