fz1 en fz8 ontmoetingsplek

De FZ1 moet plaatsmaken in de garage voor een nieuwe motor. Dus als iemand weet die een FZ1 zoekt, dan hoor ik het graag!

Verkocht!
 
Zo ben ik weer. Paar weken geleden de motor laten flashen bij Tovami, het verschil is opmerkelijk!.Veel feller op het gas, geen fuelcut etc... Echt het gevoel dat ik een veel beter en lekkerder lopende motor heb.

Er zat al een pc3 op, deze heeft hij icm de ECU flash gebruikt. Ik had eerst al 140pk op het wiel en nu 143,6pk maar het verschil kwa souplesse is echt 👍🏻.

Mocht er iemand nog aan twijfelen, ik zou zeggen gewoon doen! Of koop een hyper naked als je bergen meer pk en koppel wilt.
 

Bijlagen

  • IMG_20210917_143031.jpg
    IMG_20210917_143031.jpg
    471,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20210917_130921.jpg
    IMG_20210917_130921.jpg
    475,5 KB · Weergaven: 46
  • IMG_20210917_164304.jpg
    IMG_20210917_164304.jpg
    256,7 KB · Weergaven: 42
Hebben jullie aandraders voor een goed schijfremslot voor de fz1n? past een abus detecto 8077 bijvoorbeeld?
 
Zo ben ik weer. Paar weken geleden de motor laten flashen bij Tovami, het verschil is opmerkelijk!.Veel feller op het gas, geen fuelcut etc... Echt het gevoel dat ik een veel beter en lekkerder lopende motor heb.

Er zat al een pc3 op, deze heeft hij icm de ECU flash gebruikt. Ik had eerst al 140pk op het wiel en nu 143,6pk maar het verschil kwa souplesse is echt 👍🏻.

Mocht er iemand nog aan twijfelen, ik zou zeggen gewoon doen! Of koop een hyper naked als je bergen meer pk en koppel wilt.
Aan pk's heb je geen gebrek idd, begin steeds meer te beseffen dat meer dan 150 pk voor een naked echter nergens over gaat. De FZ1 hadden ze wel wat meer koppel onderin kunnen geven, ook al zou dat ten koste gaan van wat piekvermogen. Na een rotonde bijvoorbeeld, trekt m'n broertje op z'n superduke altijd van mij weg. Maar de mapping aanpassen voor meer souplesse snap ik, standaard verdient het geen 10. Merk het nu ook op m'n R1 2008, gas aan/uit gaat ook niet altijd soepel.
Hebben jullie aandraders voor een goed schijfremslot voor de fz1n? past een abus detecto 8077 bijvoorbeeld?
Nope, maar elk standaard schijfremslot lijkt mij te passen? Voor m'n KTM 950SM moest ik een ander slot kopen omdat de oude niet paste, maar op de FZ passen ze bij mij beiden.
 
Mede yamaha rijders,

Ik ben aan het kijken voor handvatverwarming voor mijn FZ8-n uit 2015, maar ik kan nu tijdelijk niet bij mijn motor. Weet iemand welke maat ik dan nodig heb, lengte en diameter?
Alvast bedankt!
 
Heeft iemand ervaring het wisselen van koplamp? Ik zit te kijken naar een H4 ledlamp, maarrrr nu heb je die met een stekker en zonder stekker, veel variatie in prijs en ook veel verschil in lumen( 3000k /6000k).
Kan iemand een lamp aanbevelen?
Het kleinere lampje (t10) heb ik wel al.
Alvast bedankt.
 
Heeft iemand ervaring het wisselen van koplamp? Ik zit te kijken naar een H4 ledlamp, maarrrr nu heb je die met een stekker en zonder stekker, veel variatie in prijs en ook veel verschil in lumen( 3000k /6000k).
Kan iemand een lamp aanbevelen?
Het kleinere lampje (t10) heb ik wel al.
Alvast bedankt.
Ik heb deze van ali, waren veel positieve reacties over een doet het vooralsnog goed.

€ 16,18 47%OFF | Canbus 90 W/pair Lamp H4 Led Mini Projector Lens Automobles Lamp 20000LM Conversion Kit Hi/Lo Beam Koplamp 12V/24V Rhd Lhd

Alleen de stofkap moet je iets open snijden maar dat moet denk ik met bijna allemaal
 
Gek dat ze niet toegstaan zijn volgens de EU regels als het wel een verbetering is...
Geen enkele led-lamp is toegestaan als je een lamp hebt met een spiegel.

Heb deze zelf zowel op de Fz1 als nu in de XSR gehad en ze bevalt me echt.
Meer lichtopbrengts en geen strooilicht wat je met andere ledlampen of met de xenon vroeger soms wel eens kon hebben.
 
Goeiemorgen fz1 fanaten, ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en nu in de markt voor een fz1n. Kan er alleen geen 1 vinden die me aanspreekt (binnen budget past) , echter heb ik er wel 1 gevonden maar dat is de versie met Kuip ( fazer? ) zou het mogelijk zijn om daarop een koplamp van een fz1n te monteren??
 
Goeiemorgen fz1 fanaten, ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en nu in de markt voor een fz1n. Kan er alleen geen 1 vinden die me aanspreekt (binnen budget past) , echter heb ik er wel 1 gevonden maar dat is de versie met Kuip ( fazer? ) zou het mogelijk zijn om daarop een koplamp van een fz1n te monteren??
Lekker beginnen met een FZ8.

Misschien iets voor jou??
F3296DD5-57F1-4C48-B619-851F055CC355.jpeg
 
Goeiemorgen fz1 fanaten, ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en nu in de markt voor een fz1n. Kan er alleen geen 1 vinden die me aanspreekt (binnen budget past) , echter heb ik er wel 1 gevonden maar dat is de versie met Kuip ( fazer? ) zou het mogelijk zijn om daarop een koplamp van een fz1n te monteren??
Ombouwen gaat ook geld kosten dus kan je beter voor een n gaan.
 
Staat ie nog niet, maar voor een leuk bedrag wil ik wel afscheid nemen. Aankomende maanden rijd ik toch niet meer..
OW wow wat een nette FZ8!!! Ik ben al maandje aan rondkijken naar de FZ8.
Wat is ongeveer je gedachte voor welk bedrag je het wil verkopen? (mag ook in pb replyen hoor :X)

Ik had me voorgesteld in het topic "Nieuwe Gebruikers", maar hier nog niet, bij deze!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Goeiemorgen fz1 fanaten, ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en nu in de markt voor een fz1n. Kan er alleen geen 1 vinden die me aanspreekt (binnen budget past) , echter heb ik er wel 1 gevonden maar dat is de versie met Kuip ( fazer? ) zou het mogelijk zijn om daarop een koplamp van een fz1n te monteren??
Staan er momenteel niet al te veel te koop. Maar prijzen vanaf 4000 op MP, dit is de goedkoopste N ≥ Yamaha fz1 21dkm 2007 — Motoren | Yamaha — Marktplaats. Lijkt een nette motor, niet veel km's, en nette prijs.

In alle kleuren staat er wel iets op. Goedkoper ga je ze niet direct vinden. Is het alleen budget wat je tegenhoudt? Je kan voor een paar honderd euro minder een gekuipte vinden, maar van wat ik nu zie staan op MP onder de 4000 euro, koop je er alleen maar iets met veel meer kilometers, die je dan nog moet gaan ombouwen. Hoeveel wil je uitgeven?
 
Terug
Bovenaan Onderaan