FZ1 start ineens niet meer

Ikkos

MF'er
31 mrt 2013
35
7
Wie kan mij DE tip geven. mijn FZ1 start niet meer
Ik heb onlangs nog een aantal lange ritten gemaakt (100km plus) en toen de motor voor een week of 3 stilgezet (buiten)
Van de week de motor omgereden naar mijn oprit, starten en lopen, geen enkel probleem.

Gister wilde ik wegrijden, druk de startknop in, de startmotor gaat rond en de motor pruttelt wat en slaat af, goed dat doet ie wel eens, dus nog een keer starten. Zelfde geval, start start start, pruttel (seconde of 2) en uit. Daarna start ik hem weer, motor slaat aan, geef vol gas maar de toeren lopen niet op en loopt ook flink onder stationair, echt pruttelen met een bezien geur en 'stoom' uit de uitlaat.

normaal als hij langere tijd stilstaat is het starten en lopen en heel soms even goed door de toeren heen halen om de viezigheid er uit te gooien, anders loopt hij niet direct lekker.

Accu was daarna leeg, dus vannacht aan de lader, eerste twee keer vandaag pruttelde de motor wat voor een seconde of 2 na het starten en daarna slaat hij helemaal niet meer aan.

- De accu is nieuw - 1 maand oud
- Onlangs nog lange afstanden gereden en nieuwe benzine
- 3 dagen geleden starte de motor in 1x alleen toen maar 40 meter gereden omdat ik naar de andere kant van het huis moest
- bij vol gas hoor ik de toeren van de startmotor omhoog gaan, maar hij 'start niet door' en soms pruttelt hij wat zo rond de 800 toeren (volgens de toerenteller) plof plof plof hoor je dan
- tankdop al open gedaan voor vacuum
- lijkt wel benzine te krijgen, bij het starten ruik ik in ieder geval voldoende benzine
- doorstarten helpt niet, net een hele accu leeggestort.



wie kan mij DE tip voor de FZ1 geven..
 
dank voor de reacties, ik heb dit vermoeden inmiddels ook, kreeg hem vanmiddag zonder startmotor een minuutje ' lopend' met half gas.... motor werd wat warm maar hij king niet 'in de toeren' (1100) maar er lijkt een cylinder niet goed te lopen... ik zal morgen maar eens gaan sleutelen of van t weekend. zal het laten weten als ik het gevonden heb. Mocht iemand nog andere suggesties hebben, graag! :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan