FZ6 S fazer gekocht!

Prosper

Rookie
1 apr 2006
8
0
Amsterdam
hi iedereen, ik heb net een FZ6 gekocht (1e motor!) en ben dus nog maar een beginner.. ik heb nog niet echt de tijd gehad om alles over de motor te weten te komen... zoals waar ik op moet letten e.d. Hebben jullie misschien tips hierover? wat moet ik kopen voor de ketting, olie, wanneer terug voor een beurtje etc? alle tips zijn welkom..!

alvast bedankt,
 
Daar ga je zo veel lol aan beleven...

Beurtjes om de 10.000, als je nu niet precies weet hoe hij ervoor staat direct een kleine beurt laten geven, heb je in ieder geval goede olie en zijn je remmen en lagers gecontroleerd.

Instructieboekje schrijft voor de ketting voor: motoroil of non-o-ring oil. Ik heb er een pro-oiler opzitten, dus daar heb ik verder geen last van. Verder heb je gewoon niets nodig, gewoon lekker rijden en leren :]

[me]ScubaRider weet er ook nog niet zoveel van, hij heeft hem ook nog maar net[/me]

EDIT: ik wordt gek, ik lees het ff na in mijn boekje en nu staat er "Smeer de ketting grondig met speciale smering voor o-ring kettingen"
 
Laatst bewerkt:
dat is toevallig, ik heb ook een nieuwe fzf-s fazer abs voor de deur staan... (sinds vandaag) (ook is het mijn 1e motor *O* )
 
hihi , ikke heb nu ook een fazer gekocht *O* morgen ophalen *O*
Fazer 1000 van 2004 met maar 2850 km .
Jippie *O* *O* *O* *O* *O*
 
Gefeliciteerd man! Is echt een superfijne fiets.

De resten van de mijne zijn vandaag opgehaald door de opkoper, 't is nu nog even wachten op de verzekering, en dan komt er voor mij ook een nieuwe... Weet alleen nog niet of hij met een kuipje, of toch naakt wordt... (oh, en lees mijn topic even (zie sig) mischien steek je nog wat op)
 
hallo, mijn fazerke wordt vandaag ook geleverd. Het is wel het model 2001 met 7000km op de teller, dus niet veel!! Het is ook mijn eerste motor, ik hoop dat ik er veel plezier ga aan beleven *O* *D

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/371936/bf2b84b587acea13f609e7b14801c082 (fazer 001 klein.JPG)​
 
en ook ik heb sinds donderdag een FZ6N (2005).. alleen nog ff invoeren ;)
weet trouwens iemand waar ik een service manual (pdf) kan uithalen ?
 
beste merk :}

Veel plezier met je motor en nu nog ff paar regendansjes, voor wat zon 8-) *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan