FZ6 s1 abs ontluchten remmen

2 jun 2017
174
34
Hallo allemaal, ik heb zoals sommigen weten een fazer gekocht met abs uit 2008 (wel S1). Ik ben vandaag onderhoud gaan doen, olie en filter goed gegaan. Ik heb ook remvloeistof vervangen voor, maar ik vroeg me af of het systeem voor wel in orde is. Ik ben zo dom geweest om niet te knijpen voordat ik remvloeistof heb vervangen. Mijn vragen:

1. Ik kan de remhevel tot iets na halverwege makkelijk inknijpen, en tot 3/4 met moeite.
2. Ik heb ontlucht met een vacuüm extractor, ging redelijk makkelijk voor. Er kwamen aan de kant van niet het reservoir wel continue luchtbellen mee, maar als ik de slang eraf haalde met nippel open spuit er een straaltje vloeistof uit. De nippel aan deze kant was wel wat kleiner dus wellicht lekkage via het slangetje lucht mee getrokken zodat het lijkt alsof het uit de remslang komt?
3. Ik heb echt lang zitten ontluchten en de remmen doen het ontzettend krachtig als ik rem, dus het lijkt goed? Ik heb in ieder geval nog geen abs gevoelt met hard remmen....

Ik vroeg mij dit gewoon af, met name dus omdat ik geen referentie meer weet hoe het was voordat ik aan de gang ging..
 
De achterrem is ook zonder problemen vervangen mbt remvloeistof. Ben er klaar voor nu. Ik zou nog graag mijn remhevel en koppelibgs hevel willen vervangen door zo'n strakke zwarte set van titanium oid, origineel Yamaha roest toch en beschadigd snel. Weet iemand welke leuke set past voor niet teveel geld? Dank
 
De achterrem is ook zonder problemen vervangen mbt remvloeistof. Ben er klaar voor nu. Ik zou nog graag mijn remhevel en koppelibgs hevel willen vervangen door zo'n strakke zwarte set van titanium oid, origineel Yamaha roest toch en beschadigd snel. Weet iemand welke leuke set past voor niet teveel geld? Dank
Daar zijn pas echte horror filmpjes over op het internet. Film het voor ons!
 
Hij lijkt het niet door te hebben, probeert een wheelie, druk van het voorwiel en de boel blokkeert meteen. Lees in het filmpje dat hij die fiets pas een week had, rottig om daar op deze manier achter te komen.

Zelf ook ervaren op de TDM, gelukkig niet zo dramatisch. Rokend voorwiel op de vluchtstrook tot stilstand, eenmaal thuis gekomen de hendels vervangen en nooit meer last van gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan