FZ6N / MT03 / ER6N

Dhr-Majid

MF'er
10 sep 2008
32
0
Beste Motorrijders/Ex rijders


Ik wil graag een naked kopen mijn budget is best krap rond de 4K.


Ik heb zitten rond kijken en deze heb ik momenteel zo een beetje op het oog FZ6N / MT03 / ER6N.
Wat zijn jullie ervaringen met deze motors....? als je eentje als beste kan aanwijzgen qua rijgedrag etc. welke zou dat zijn...?
En hebben jullie tips voor andere naked bikes die binnen mijn budget vallen?



Thanks alvast allemaal
 
Het zijn alledrie erg leuke motoren, waarvan de MT-03 en de ER6N (welke ik zelf bezit) mij het meest aanspreken. Ze hebben alledrie een andere motorconfiguratie, de FZ6N heeft een viercilinder, wat betekend dat je het vermogen in de hogere toerentallen moet zoeken. De Kawa heeft een tweecilinder, dus wat meer koppel onderin. De MT-03 is een leuke stuurfiets, heeft veel koppel maar niet zo veel vermogen, maar dat is naar mijn mening ook niet echt iets wat je op een naked bike zoekt. Verder zou je ook nog naar een Suzuki SV650N kunnen kijken.
 
Met name op de MT-03 kan ik een lange proefrit aanraden.

Ik vind het helemaal geweldig, zo'n eenclinder, maar zorg dat je zeker weet dat het ook jouw kopje thee is. Het ding heeft zo z'n nukken, en dat is geen probleem als je die zelf ook hebt ;)

De ER6N is in een lekker zorgeloze motor met ontzettend soepel blok, je zou haast niet zeggen dat het een tweecilinder is.

Van de 3 ken ik alleen de FZ6N niet. Al heb ik wel eens plaatjes gezien van een rooie die net wat smileys had zitten maken op een stukje asfalt in Groningen als ik me niet vergis...
 
Ik heb zelf een FZ6N en een SV650S gehad. De SV heb ik ondertussen verkocht en de FZ6N gehouden. Ik ben toch meer voor een 4 cylinder. Bij de SV (2 cylinder) is met name het koppel heel leuk maar bij de FZ6N krijg je hoog in de toeren echt wel een kick. Ook de zithouding van de FZ6N bevalt me beter dan de SV650S. Maar het blijft persoonlijk, ga proefrijden!
Ooit eens wezen proefrijden met een MT03, echt gevallen voor de looks. Ik kon er niet aan wennen. Leek wel een crossmotor. Erg gevoelig met het gas en je blijft schakelen.
 
Met name op de MT-03 kan ik een lange proefrit aanraden.

Ik vind het helemaal geweldig, zo'n eenclinder, maar zorg dat je zeker weet dat het ook jouw kopje thee is. Het ding heeft zo z'n nukken, en dat is geen probleem als je die zelf ook hebt ;)

De ER6N is in een lekker zorgeloze motor met ontzettend soepel blok, je zou haast niet zeggen dat het een tweecilinder is.

Van de 3 ken ik alleen de FZ6N niet. Al heb ik wel eens plaatjes gezien van een rooie die net wat smileys had zitten maken op een stukje asfalt in Groningen als ik me niet vergis...


Vind je de MT niet beetje te klein?
 
Hallo,

Ik bezit sinds maart ook een MT03, is mijn eerste motor, puur voor de looks gevallen! Het is even een kwestie wennen omdat het een 1cilinder is maar als je er aan gewend bent is het een super leuke fun bike!! Die van mij is wel uitgerust met een power commander en daardoor loopt ie al iets rustiger.
Je moet dan eventueel een lange goede proefrit maken om te kijken of je het wat vind of dat je liever voor een viercilinder gaat die meer topsnelheid heeft en soepeler loopt.
 
Vind je de MT niet beetje te klein?

1,85m en bevalt verder goed. Vreemd genoeg vind ik andere motoren jusit gigantisch lijken nu :o

De korte wielbasis komt ook mooi uit met het stallen binnen.

Maar let wel op met een MT, er staan er heel veel al weer te koop met soms maar 500km op de teller... proefrijden dus ;) (Zelf heb ik er inmiddels al bijna 30.000 mee gereden :9~ )
 
Probeer eens een GSR600, leuke gooi en smijt fiets.
Met toch redelijk wat power, en een behoorlijke kick boven de 7000rpm.
Een 1 cil. gaat snel vervelen buiten de stad.

Suc6
 
Ik heb een FZ6n in mijn bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Het is m'n eerste motor en je went er erg snel aan. Een 4 cilinder gaat naar mijn idee minder snel vervelen. Het is een makkelijke beginnersfiets en als je er meer aan gewend bent is het leuk om de grenzen van de motor wat op te zoeken.
Toen ik mijn motor ging kopen werd me gezegd dat een ER6n sneller zou gaan vervelen.
 
Ik heb een FZ6n in mijn bezit. Ik ben er zeer tevreden over. Het is m'n eerste motor en je went er erg snel aan. Een 4 cilinder gaat naar mijn idee minder snel vervelen. Het is een makkelijke beginnersfiets en als je er meer aan gewend bent is het leuk om de grenzen van de motor wat op te zoeken.
Toen ik mijn motor ging kopen werd me gezegd dat een ER6n sneller zou gaan vervelen.

Uit ervaring kan ik zeggen dat een 4 cilinder sneller verveeld dan een 2 cilinder, maar er zijn natuurlijk ook mensen die het gejank en hoge toerenrijden juist weer tof vinden.
 
Ikzelf vind op een naked bike een 2 cilinder het lekkerst, omdat ik op een naked bike weinig behoefte heb aan topsnelheid, eerder aan kracht onderin, zodat ie over het hele toerenbereik kracht heeft en niet alleen bovenin
 
Terug
Bovenaan Onderaan