fz750 start niet en heeft hulp nodig dit is mijn laatste motor lukt het niet dan stop ik

  • Onderwerp starter bert60 een oudwe rookie
  • Startdatum
B

bert60 een oudwe rookie

Guest


ik bert 63 jaar heb al 10 jaar een yamaha fz 750 en deze fz heeft echt hulp nodig zijn eigenaar is totaal geen sleutelaar al veel tips gehad maar ik kan ze niet uitvoeren. korte sos starten prima . weer starten niks meer alleen licht brand nog. hooft zekering ziet er slecht uit vervangen en blijft heel. starten niks start . nieuw vervangen start relay niks . start motor door verbonden starten ja. maar aan slaan nee .wilde niet door starten. accu vol en nieuw. vele tips gehad maar ik kan ze niet uit voeren is er iemand in de buurt van hilversum die mij kan helpen heel graag aub vrg bert
 
carberateurs vorige winter gereviceerd. kontact aan en alleen het licht gaat branden [ usa model] voor de rest stilte vrg bert
 
Accupolen wel goed vast?
Dodemansknop wel in de juiste stand?
Alle zekeringen gecontroleerd?
Bedrading afgebroken bij het contactslot?
Contactslot zelf versleten?
 
Op FZ-forum heeft ie ook al de boel op stelten gezet!
Ik denk ook dat ie het ethanol-topic onvoldoende heeft begrepen.
Tja, wie niet luisteren wil moet maar voe....... eeeh, de verstopte carb ZELF schoonmaken.

Zijn melding was ook: 'Gereviseerd'...............Huh :?
Dan moet schoonmaken deze jaargang wel een EITJE wezen. Revisie gaat wel iets verder dan een reinigingsbeurt.
Mijn eigen carbs heb ik ingrijpend aangepakt, waaronder ook meerdere vervanging van rubber delen. Maar gereviseerd? Nee, dat is toch wat anders.😳
 
Laatst bewerkt:
Op FZ-forum heeft ie ook al de boel op stelten gezet!
Ik denk ook dat ie het ethanol-topic onvoldoende heeft begrepen.
Tja, wie niet luisteren wil moet maar voe....... eeeh, de verstopte carb ZELF schoonmaken.

Zijn melding was ook: 'Gereviseerd'...............Huh :?
Dan moet schoonmaken deze jaargang wel een EITJE wezen. Revisie gaat wel iets verder dan een reinigingsbeurt.
Mijn eigen carbs heb ik ingrijpend aangepakt, waaronder ook meerdere vervanging van rubber delen. Maar gereviseerd? Nee, dat is toch wat anders.😳
Gereviseerd kan ook bedoelen "laten doen"
 
Neeeee, want meermaals is duidelijk gemaakt dat het NIETS mag kosten!
Waar ik mij meer aan stoor is dat hij zichzelf een ouwe lul vind.
Vooral erbij blijven vermelden dat je 60 of 63 bent.
Nog net geen klaagbede dat hij het van een aow-tje moet rooien.

Ik denk dan, “verkoop die motor dan aan een jong god als @RobRD ofzo en scoor een rollator”
 
Hij geeft ook zelf aan: '....dan stop ik'. Nou dat moet ie dan maar doen!
Als je niet handig bent, geen geld hebt en dan ook nog eigenwijs, dan komt het einde van motorrijden wel in zicht!

Ikzelf ben nog ouder, maar ik ga ZEKER niet melden dat ik STOP.
Erger nog, in het voorjaar heb ik een Blackbird (bij)gekocht voor nog een paar extra paardjes!
 
Gebeurt er niks met de startknop > accu dood, tijd voor een nieuwe.

Gaat ie rond als je start maar slaat hij niet aan > carburateurs schoonmaken. En ja, in een jaar tijd kunnen die carburateurs rustig 4-5x dicht gaan zitten met meuk.
 
ik had al gereageerd via de advertentie op MP die mij opviel omdat ik dezelfde kleurstelling heb.
over en weer wat info uitgewisseld maar het is is zaak om te kijken of de bougie vonken en/of de motor start als je er starthulp inspuit.
als hij niet vonkt weet je dat je daar moet zoeken en bij het 2e is het grote kans dat het te lange stilstand is, los van het huidige E10 gehuil, daarvoor was de benzine ook niet geschikt voor langere tijd stilstaan.
maar met een reparatie van 440 euro en het vervangen van een startrelais tegen de normale verkoopprijs kan ik me voorstellen dat bert60 het geld uitgeven wel even zat is.

ik bied langskomen in ruil voor 2 flessen 10 jaar oude port van de lidl voor 18 euro totaal ;)
 


ik bert 63 jaar heb al 10 jaar een yamaha fz 750 en deze fz heeft echt hulp nodig zijn eigenaar is totaal geen sleutelaar al veel tips gehad maar ik kan ze niet uitvoeren. korte sos starten prima . weer starten niks meer alleen licht brand nog. hooft zekering ziet er slecht uit vervangen en blijft heel. starten niks start . nieuw vervangen start relay niks . start motor door verbonden starten ja. maar aan slaan nee .wilde niet door starten. accu vol en nieuw. vele tips gehad maar ik kan ze niet uit voeren is er iemand in de buurt van hilversum die mij kan helpen heel graag aub vrg bert
 
ik had al gereageerd via de advertentie op MP die mij opviel omdat ik dezelfde kleurstelling heb.
over en weer wat info uitgewisseld maar het is is zaak om te kijken of de bougie vonken en/of de motor start als je er starthulp inspuit.
als hij niet vonkt weet je dat je daar moet zoeken en bij het 2e is het grote kans dat het te lange stilstand is, los van het huidige E10 gehuil, daarvoor was de benzine ook niet geschikt voor langere tijd stilstaan.
maar met een reparatie van 440 euro en het vervangen van een startrelais tegen de normale verkoopprijs kan ik me voorstellen dat bert60 het geld uitgeven wel even zat is.

ik bied langskomen in ruil voor 2 flessen 10 jaar oude port van de lidl voor 18 euro totaal ;)

De totale onkosten zouden veel hoger kunnen uitvallen (afhankelijk van de timing van de consumptie).
 
ik had al gereageerd via de advertentie op MP die mij opviel omdat ik dezelfde kleurstelling heb.
over en weer wat info uitgewisseld maar het is is zaak om te kijken of de bougie vonken en/of de motor start als je er starthulp inspuit.
als hij niet vonkt weet je dat je daar moet zoeken en bij het 2e is het grote kans dat het te lange stilstand is, los van het huidige E10 gehuil, daarvoor was de benzine ook niet geschikt voor langere tijd stilstaan.
maar met een reparatie van 440 euro en het vervangen van een startrelais tegen de normale verkoopprijs kan ik me voorstellen dat bert60 het geld uitgeven wel even zat is.

ik bied langskomen in ruil voor 2 flessen 10 jaar oude port van de lidl voor 18 euro totaal ;)
En voor die 18 euro's niet afgesproken.................?

Voor testen brandstof gebruik ik altijd spuitbusje snelstarter. Als ie dan wel kort loopt dan weet je probleem zit in de carb.

Start-relais FZ heb ik nog liggen. Zwak punt bij FZ. Gaat vaker stuk.
Bij iemand een wielenset (met nieuwe bandjes) voor FZ gehaald voor weinig. Hij had ook nog startrelais liggen.
Kos dâh? Hij zei 5 euries. Juist! Inpakken en meenemen. Maar deze houd ik lekker zelf!

Reiniging carbs toch altijd wel effe bezig. Niet veel kosten maar vooral werk.
Laatste jaren in de winter gebruik ik ethanolvrij. Nergens last meer van!
 
Laatst bewerkt:
als je wat ouder wordt is er altijd nog wat leuks te koop
 

Bijlagen

  • IMG-20191024-WA0006.jpg
    IMG-20191024-WA0006.jpg
    57,9 KB · Weergaven: 9
wat ik al zij cabo zijn afglo winter gereviceerd start relais nieuw hij doet echt niks meer alleen de verlichting brand vrg bert
 
ps. ik ben ook niet eigenwijs heb afgelopen 2jaar heb ook al teveel geld misschien +_ 800 .2banden. ketting. carbo. relais op een gegeven moment is hij dat niet meer waard
 
Dan snap ik niet hoe je dat dan doet:?

Met mijn FZ rijd ik half Europa rond en ik red het nog niet om deze kosten te maken. :]
Tsja, nu kost 't me effe €250 omdat én een nieuwe achterband én een nieuwe ketting nodig zijn.
Maar dan kan ik ook weer de nodige km's................. :t (achterband 17k en ketting 45k)
Komend voorjaar nieuwe voorband. (35k)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dan, “verkoop die motor dan aan een jong god als @Rob RD ofzo en scoor een rollator”
Ik heb geen geld meer voor motoren bij te kopen, ben voor een rollator aan het sparen...

De wijze van schrijven van TS en de mededeling dat er al een ander forum op stelten is gezet beperken mijn reacties tot deze ene, denk ik, en gooi ik 'm meteen weer uit mijn gevolgde topics
 
Tja dat is het nadeel van oudere motoren,als je zelf niet kan sleutelen dan ben je afhankelijk van de motorzaak en dat
brengt hoge kosten met zich mee,wil je dat niet zit er niets anders op dan de motor verkopen.
Men kan hier wel de nodige tips geven maar als je die niet weet toe te passen heeft het toch geen nut.
Het is waarschijnlijk iets simpels maar er kan ook wat ergers aan de hand zijn ,en met dat onduidelijke geschrijf van de TS word het niet
makkelijker om te zeggen wat er aan de hand is met die motor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan