fz750 start niet en heeft hulp nodig dit is mijn laatste motor lukt het niet dan stop ik

  • Onderwerp starter bert60 een oudwe rookie
  • Startdatum
B

bert60 een oudwe rookie

Guest


ik bert 63 jaar heb al 10 jaar een yamaha fz 750 en deze fz heeft echt hulp nodig zijn eigenaar is totaal geen sleutelaar al veel tips gehad maar ik kan ze niet uitvoeren. korte sos starten prima . weer starten niks meer alleen licht brand nog. hooft zekering ziet er slecht uit vervangen en blijft heel. starten niks start . nieuw vervangen start relay niks . start motor door verbonden starten ja. maar aan slaan nee .wilde niet door starten. accu vol en nieuw. vele tips gehad maar ik kan ze niet uit voeren is er iemand in de buurt van hilversum die mij kan helpen heel graag aub vrg bert
 
Tja nare en lelijke reacties werk je zelf in de hand ,je begint al met een verhaal waar je eerst een uur studie van moet maken
om er achter te komen wat je nou precies bedoeld,dan haken de meeste al af,enigste wat ik er van kan maken is dat de motor niets meer doet en alleen het licht brand,dat alleen zegt niets,er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom de motor niet start,dan zal je zelf toch aan de slag moeten wil je er zo min mogelijk
aan uitgeven,bovenaan het techniek topic staat een mooi rijtje how to,s,ik zou zeggen leest die eens door en probeer er zelf uit te komen.
Ben je zo A technisch dat het zelfs daar niet mee lukt dan blijft er maar 1 ding over en dat is de motor te koop zetten,of
hopen dat er ooit eens iemand naar zal willen kijken.
 
Tja nare en lelijke reacties werk je zelf in de hand ,je begint al met een verhaal waar je eerst een uur studie van moet maken
om er achter te komen wat je nou precies bedoeld,dan haken de meeste al af,enigste wat ik er van kan maken is dat de motor niets meer doet en alleen het licht brand,dat alleen zegt niets,er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom de motor niet start,dan zal je zelf toch aan de slag moeten wil je er zo min mogelijk
aan uitgeven,bovenaan het techniek topic staat een mooi rijtje how to,s,ik zou zeggen leest die eens door en probeer er zelf uit te komen.
Ben je zo A technisch dat het zelfs daar niet mee lukt dan blijft er maar 1 ding over en dat is de motor te koop zetten,of
hopen dat er ooit eens iemand naar zal willen kijken.
Zodra Iemand zelf woorden en afkortingen gaat verzinnen haak ik meestal ook af, niet meteen hoor, niet iedereen hep een tale knobel.
 
ik bert 63 jaar heb al 10 jaar een yamaha fz 750 en deze fz heeft echt hulp nodig zijn eigenaar is totaal geen sleutelaar al veel tips gehad maar ik kan ze niet uitvoeren. korte sos starten prima . weer starten niks meer alleen licht brand nog. hooft zekering ziet er slecht uit vervangen en blijft heel. starten niks start . nieuw vervangen start relay niks . start motor door verbonden starten ja. maar aan slaan nee .wilde niet door starten. accu vol en nieuw. vele tips gehad maar ik kan ze niet uit voeren is er iemand in de buurt van hilversum die mij kan helpen heel graag aub vrg bert

Wat heeft het dan nog voor zin als je hier tips zou krijgen ?

En neem aub even tijd om dingen fatsoenlijk te schrijven.
Je openingsreply was leesbaar maar als je dingen gaat typen als "wat ik al zij cabo zijn afglo winter gereviceerd start relais nieuw hij doet echt niks meer alleen de verlichting brand" dan ga je opmerkingen krijgen. En dat is vrij logisch, mensen zouden niet eerst een puzzel moeten oplossen als ze je willen helpen.

Vriendelijk verzoek aan een ieder verder on-topic te blijven, dit is en blijft wel de Techniek afdeling !!
 
Ik zou het nog niet opgeven.

Het komt goed maar je hebt even wat tips en misschien gewoon een helpende hand nodig.

De carbs hebben waarschijnlijk gewoon last van de tegenwoordige ethanol meuk.
Dat zorgt voor sommige mensen voor enige verwarring.
Je moet voorzorgsmaatregelen nemen als zo'n carburateurfiets langer stilstaat.

Misschien is er nog wat meer aan de hand maar dat lijkt mij allemaal geen probleem. Geen hoge kosten in elk geval als je het zelf doet met wat hulp.
Dat komt wel goed :Y
 
ik had al gereageerd via de advertentie op MP die mij opviel omdat ik dezelfde kleurstelling heb.
over en weer wat info uitgewisseld maar het is is zaak om te kijken of de bougie vonken en/of de motor start als je er starthulp inspuit.
als hij niet vonkt weet je dat je daar moet zoeken en bij het 2e is het grote kans dat het te lange stilstand is, los van het huidige E10 gehuil, daarvoor was de benzine ook niet geschikt voor langere tijd stilstaan.
maar met een reparatie van 440 euro en het vervangen van een startrelais tegen de normale verkoopprijs kan ik me voorstellen dat bert60 het geld uitgeven wel even zat is.

ik bied langskomen in ruil voor 2 flessen 10 jaar oude port van de lidl voor 18 euro totaal ;)
 
heb als het goed is alles gecontroleerd. blijft over een kabelboom met sluiting hij is wel in port uit Amerika dus zal ook wel iets andere kabel boom hebben bert
 
heb als het goed is alles gecontroleerd. blijft over een kabelboom met sluiting hij is wel in port uit Amerika dus zal ook wel iets andere kabel boom hebben bert

Hoe heb je alles gecontroleerd, wat bedoel je met alles en wat waren de resultaten van je controles ?
Je geeft in je openingsreply al aan dat je 0 verstand hebt van motoren en hun techniek. Je geeft ook aan dat je tips niet kunt uitvoeren, omdat je er geen verstand van hebt. Desondanks krijg je meerdere malen de tip de carburateurs schoon te maken, maar volgens jou hoeft dat niet omdat ze een jaar geleden zijn 'gereviseerd'. In middels zou je mogen weten dat met de huidige benzines het niet ongewoon is dat na 3 maand stilstand de boel weer schoongemaakt kan worden, wat er vorig jaar aan gedaan is, is dus inmiddels voor niets geweest.

En nu kom je zonder enige aanleiding met de conclusie dat er dus iets aan de kabelboom moet zijn.
Dat is de conclusie omdat je, zonder enige kennis, niets anders hebt gevonden. Duh....
Je kan bij sleutelen aan motoren NIET vaststellen waar de storing zit door te stellen dat je ergens anders geen storing vind, zeker niet als je technische kennis niet genoeg is om welke storing dan ook te vinden.

Dit hele topic gaat nergens over op deze manier.
-"help, ik ben oud, ik heb geen geld en mijn motor doet t niet"

Je zou dit of dat eens kunnen doen
- "heb ik geen verstand van, kan ik niet"

Breng m dan naar een motorzaak
-"ik heb er geen verstand van maar kan nergens fouten vinden. Een van de dingen waar ik geen fouten van kan vinden is de kabelboom, mijn conclusie is dus dat er in de kabelboom een fout zit"


Geen idee wat voor verwachtingen je hebt van dit forum maar glazen bollen zijn al even uit de mode.
Zonder adequate informatie te verstrekken is het onmogelijk adequate antwoorden te krijgen.
 
En als je de twee dikke aansluitingen doorverbind? Met bijvoorbeeld een tang (met geïsoleerd handvat)

Als die dan niets doet moet je kijken of je überhaupt spanning (12v) op je startrelais staat, aan de kant van de accu. Zo ja, meet dan of dat ook bij je startmotor zo is. Zo ja, hoe is je oliepeil? etcetcetc

Als die het dan wel doet dan moet je controleren of er spanning (5v) op de blauwe draad staat.Zodra je de startknop indruk dan he.

yamaha-fz-750-1985-1991-startrelais-1988.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dank voor deze positieve bijdrage !
Pffffffff. wat een bitsig sfeertje hier, zeg !
Ik zal wel tweemaal nadenken voor ik zelf hier ooit iets ga vragen .

Heel goed, als iedereen dat nadenken eens deed voor het vragen en voor het antwoorden.. :}
Als je willekeurige opmerkingen wilt maken kan dat vast ergens anders op dit forum.
 
Terug
Bovenaan Onderaan