FZR 1000 EXUP '96, probleem bij 4000 rpm

jackel fzr

Rookie
27 jun 2010
8
0
rotterdam
hoi allen, ik heb een probleem met mijn FZR 1000 EXUP 1996.
zelfs Ton van Hemo Motoren kan het niet vinden, daar staat hij al 4 wkn.
mijn hoop is dat iemand ooit hetzelfde heeft gehad of weet wat er aan de hand is.

het probleem: zo rond de 4000 rpm. lijkt het net of de begrenzer ingrijpt, ik bedoel hetzelfde gevoel ervaar je dan, de begrenzer zelf wordt gestuurd door de CDI welke is vervangen probleem hetzelfde.
alles is gecontroleerd of vervangen, bobines, carbs. airbox, etc etc echter probleem is er nog, kan al 4 wkn. niet rijden word gek ervan.
EXUP is wel losgekoppeld want werkte niet servo motor kapot maar kan toch het probleem niet zijn ??
is er iemand die enig idee heeft echt alles is goed gecontroleerd door Ton van Hekelingen Motoren, alleen bedrading zou het nog kunnen zijn, als je start is er niets aan de hand maar kort daarna begint het weer.
dus bedrading lijkt mij ook sterk.
ten einde raad wie heeft een idee of weet wat het is.

thanks Jack

hoi afgaande op waar motor staat zou het probleem er niet mee opgelost zijn, tijdens werkende motor klep handmatig verdraaid en zou geen effect hebben rij nog immer niet word gek alles zoals eerder vermeld is gecontroleerd zelfs andere cdi gekocht ook geen succes probleem zou dan in bedrading zijn maar ik geloof dat waar hij staat ze er klaar mee zijn moest hem maar ophalen of alles nieuw vervangen in de dat. ga hem maar ophalen tot 4000 rpm kan ik rijden maar moet ik wel doorschakelen kan niet in bv 1 doortrekken is er iemand die hulp kan bieden.
 
Laatst bewerkt:
hoi allen, ik heb een probleem met mijn FZR 1000 EXUP 1996.
zelfs Ton van Hemo Motoren kan het niet vinden, daar staat hij al 4 wkn.
mijn hoop is dat iemand ooit hetzelfde heeft gehad of weet wat er aan de hand is.

het probleem: zo rond de 4000 rpm. lijkt het net of de begrenzer ingrijpt, ik bedoel hetzelfde gevoel ervaar je dan, de begrenzer zelf wordt gestuurd door de CDI welke is vervangen probleem hetzelfde.
alles is gecontroleerd of vervangen, bobines, carbs. airbox, etc etc echter probleem is er nog, kan al 4 wkn. niet rijden word gek ervan.
EXUP is wel losgekoppeld want werkte niet servo motor kapot maar kan toch het probleem niet zijn ??
is er iemand die enig idee heeft echt alles is goed gecontroleerd door Ton van Hekelingen Motoren, alleen bedrading zou het nog kunnen zijn, als je start is er niets aan de hand maar kort daarna begint het weer.
dus bedrading lijkt mij ook sterk.
ten einde raad wie heeft een idee of weet wat het is.

thanks Jack

hoi afgaande op waar motor staat zou het probleem er niet mee opgelost zijn, tijdens werkende motor klep handmatig verdraaid en zou geen effect hebben rij nog immer niet word gek alles zoals eerder vermeld is gecontroleerd zelfs andere cdi gekocht ook geen succes probleem zou dan in bedrading zijn maar ik geloof dat waar hij staat ze er klaar mee zijn moest hem maar ophalen of alles nieuw vervangen in de dat. ga hem maar ophalen tot 4000 rpm kan ik rijden maar moet ik wel doorschakelen kan niet in bv 1 doortrekken is er iemand die hulp kan bieden.
 
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenBerichten:5Reg. datum:27 jun. 2010Locatie:rotterdamhoi allen, ik heb een probleem met mijn FZR 1000 EXUP 1996.
zelfs Ton van Hemo Motoren kan het niet vinden, daar staat hij al 4 wkn.
mijn hoop is dat iemand ooit hetzelfde heeft gehad of weet wat er aan de hand is.

het probleem: zo rond de 4000 rpm. lijkt het net of de begrenzer ingrijpt, ik bedoel hetzelfde gevoel ervaar je dan, de begrenzer zelf wordt gestuurd door de CDI welke is vervangen probleem hetzelfde.
alles is gecontroleerd of vervangen, bobines, carbs. airbox, etc etc echter probleem is er nog, kan al 4 wkn. niet rijden word gek ervan.
EXUP is wel losgekoppeld want werkte niet servo motor kapot maar kan toch het probleem niet zijn ??
is er iemand die enig idee heeft echt alles is goed gecontroleerd door Ton van Hekelingen Motoren, alleen bedrading zou het nog kunnen zijn, als je start is er niets aan de hand maar kort daarna begint het weer.
dus bedrading lijkt mij ook sterk.
ten einde raad wie heeft een idee of weet wat het is.

thanks Jack

hoi afgaande op waar motor staat zou het probleem er niet mee opgelost zijn, tijdens werkende motor klep handmatig verdraaid en zou geen effect hebben rij nog immer niet word gek alles zoals eerder vermeld is gecontroleerd zelfs andere cdi gekocht ook geen succes probleem zou dan in bedrading zijn maar ik geloof dat waar hij staat ze er klaar mee zijn moest hem maar ophalen of alles nieuw vervangen in de dat. ga hem maar ophalen tot 4000 rpm kan ik rijden maar moet ik wel doorschakelen kan niet in bv 1 doortrekken is er iemand die hulp kan bieden.
 
ik zou het zelf nog een keer controleren. klepspeling zou ook een mogelijkheid kunnen zijnj

en aan de kenners onder ons: als je de exup klep te ver draait, gaat ie dan ook dicht? dat beide eindstanden gesloten zijn?
 
Ik denk dat het probleem wat dieper ligt dan jullie hier zitten te bedenken?????
Exup controleren is niet zo moeilijk, dus ik ga er gewoon vanuit dat het denkelijk iets anders zal zijn.
Maar vanachter mijn pc kan ik het ook niet zien.
 
ik zou het zelf nog een keer controleren. klepspeling zou ook een mogelijkheid kunnen zijnj

en aan de kenners onder ons: als je de exup klep te ver draait, gaat ie dan ook dicht? dat beide eindstanden gesloten zijn?

Nee, de klep loopt dan tegen een stuitje aan. Het is wel mogelijk dat je de klep er verkeerd om inzet.
 
meest uiteenlopende reacties waarvan een hoop valuable, ik gam hem aanstaande week ophalen en via fzr club is er iemand die mij kan helpen, ik laat nog weten hoe of wat.
alleen bepaalde reacties bergijp ik niet bv "als je het zo druk heb wat doe je dan achter je PC, he have a life man fuck off daar zit ik echt op te wachten je wil niet weten hoe erg ik het vind dat mijn baby al 5 wkn stil staat en ik in een frusterend blikje meot verplaatsen, rij normaal het hele r
 
meest uiteenlopende reacties waarvan een hoop valuable, ik gam hem aanstaande week ophalen en via fzr club is er iemand die mij kan helpen, ik laat nog weten hoe of wat.
alleen bepaalde reacties bergijp ik niet bv "als je het zo druk heb wat doe je dan achter je PC, he have a life man fuck off daar zit ik echt op te wachten je wil niet weten hoe erg ik het vind dat mijn baby al 5 wkn stil staat en ik in een frusterend blikje meot verplaatsen, rij normaal het hele r


maak je niet druk.
je zit op een openbaar forum, je kunt hier allerlei antwoorden verwachten.
antwoorden die je niet bevallen of waar je niets aan hebt, negeer je gewoon.
 
Ik heb tijden problemen gehad met mijn toemalige FZR1000.
Ook hier gaven ze de schuld aan de EXUP-klep.

Later bleek dat de bekabeling bij de CDI (die dikke stekker) gewoon rot was en bij +/- 5000 tpm door trillingen loskwam.
Resultaat: een motor die op 3 poten liep en af en toe steekvlammen van een meter uitbraakte..
Kabelboom gedeeltelijk los gehad en nieuw stukje draad gestript, vastgezet en klaar.

Trouwens, kijk ook de aansluiting op de accupolen na, vaak trillen deze ook los met soortgelijke problemen tot gevolg.

Succes!
 
meest uiteenlopende reacties waarvan een hoop valuable, ik gam hem aanstaande week ophalen en via fzr club is er iemand die mij kan helpen, ik laat nog weten hoe of wat.
alleen bepaalde reacties bergijp ik niet bv "als je het zo druk heb wat doe je dan achter je PC, he have a life man fuck off daar zit ik echt op te wachten je wil niet weten hoe erg ik het vind dat mijn baby al 5 wkn stil staat en ik in een frusterend blikje meot verplaatsen, rij normaal het hele r



Of wij zitten in de avond uren even achter de pc of tussen het eten door achter de pc.
En natuurlijk is het lullig voor je dat je niet kan rijden, maar opmerkingen van Ritzen zal ik toch niet snel aan de kant zetten.
En het is een openbaar forum en iedereen die reageerd op jouw probleem maakt gewoon zijn eigen tijd vrij voor jou.
Of het wel of geen oplossende tip is, of een uitleg waarom jouw dealer het nog niet gevonden heeft.
Schept alleen maar duidelijkheid voor jou en moet je gewoon wat mee kunnen doen.
Maar ik geloof niet dat jouw probleem een dramatisch probleem is.
Maar hou je lekker een beetje rustig, straks is je motor klaar en dan kan je niet rijden omdat je last van je rikketik hebt :? .
Dan ben je verder van huis.
probeer ook eens de andere kant te begrijpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan