Ik heb een 89 fzr 1000 Exup blok met 20 000 km erop (dat is wat de verkoper zei)
Ik weet niet hoe het blok loopt, want het is een los blok.
Bij controle van de kleppen, bleek dat er een aantal inlaatkleppen te strak stonden.
Tusen 3 kleppen kon ik zelfs GEEN 0,03 mm voelermaatje krijgen ( moet tussen 0,11 en 0,20 zijn)
Na de bewuste kleppen te hebben voorzien van klepstelplaatjes die 0,15 dunner zijn, meette ik tussen 2 kleppen 0,04 mm en tussen 1 klep kon ik nog steeds geen 0,03 mm plaatje krijgen.
Mijn veronderstelling is dat de inlaatkleppen zo strak hebben gestaan dat ze nooit helemaal gesloten kunnen hebben. Zou dit schade aangericht kunnen hebben?
Moet ik twijfelen aan het aantal Km's die het blok gedraaid zou hebben?
De kleppen hoeven volgens de specs pas gesteld te worden na 45 000 km.
Ik weet niet hoe het blok loopt, want het is een los blok.
Bij controle van de kleppen, bleek dat er een aantal inlaatkleppen te strak stonden.
Tusen 3 kleppen kon ik zelfs GEEN 0,03 mm voelermaatje krijgen ( moet tussen 0,11 en 0,20 zijn)
Na de bewuste kleppen te hebben voorzien van klepstelplaatjes die 0,15 dunner zijn, meette ik tussen 2 kleppen 0,04 mm en tussen 1 klep kon ik nog steeds geen 0,03 mm plaatje krijgen.
Mijn veronderstelling is dat de inlaatkleppen zo strak hebben gestaan dat ze nooit helemaal gesloten kunnen hebben. Zou dit schade aangericht kunnen hebben?
Moet ik twijfelen aan het aantal Km's die het blok gedraaid zou hebben?
De kleppen hoeven volgens de specs pas gesteld te worden na 45 000 km.