Fzr 1000 houdt in bij 4-5000 toeren

kevkef

Rookie
24 jun 2014
28
0
Dongen
Goedendag.

Heb nu sinds een week of 2 mijn motor weer rijdend (helemaal uit elkaar geweest).
Nu ga ik ermee rijden en onderin wilt ie op zich wel. Maar loopt vrij hard stationair. Zonder choke.
En bovenin dan houdt ie best wel in. Lijkt wel alsof ie wel harder wilt maar het niet kan.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Net een grote beurt gedaan eraan. Carberateurs zijn helemaal schoongemaakt en ook andere filters erop gedaan en maalt geen verschil.
Met choke erop begint ie alleen maar slechter te lopen.

Heb ook nog geprobeerd een extra massa van bobine naar blok te trekken. Heeft ook geen nut.

Het gaat om een fzr 1000 uit 87.

Alvast mijn
dank!
 
Ik neem aan dat er bij deze motor in elke carburateur een rubberen membraam zit om de gasschuif met naald eraan vast, dmv vacuum te liften.
Zitten alle membramen wel goed in de zitting? Anders worden de naalden niet gelijktijdig gelift en waarschijnlijk heb je dan ook valse lucht, waardoor de motor stationair meer toeren draait.
 
Laatst bewerkt:
Neuh, je kan best gelijk hebben. Maar nu ik de op lees komen de symptomen ook niet echt overeen met een vastzittende klep.
Ik had een 91er.
Vastzittende klep of servo zorgt ervoor dat ie blokkeeett op 4,5k rpm, dus je zat er dichtbij. Volgens mij kwam de exup pas vanaf 91, maar dat kan ik fout hebben...

Verder geen idee wat het probleem zou kunnen zijn
 
Goedendag.

Heb nu sinds een week of 2 mijn motor weer rijdend (helemaal uit elkaar geweest).
Nu ga ik ermee rijden en onderin wilt ie op zich wel. Maar loopt vrij hard stationair. Zonder choke.
En bovenin dan houdt ie best wel in. Lijkt wel alsof ie wel harder wilt maar het niet kan.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
Net een grote beurt gedaan eraan. Carberateurs zijn helemaal schoongemaakt en ook andere filters erop gedaan en maalt geen verschil.
Met choke erop begint ie alleen maar slechter te lopen.

Heb ook nog geprobeerd een extra massa van bobine naar blok te trekken. Heeft ook geen nut.

Het gaat om een fzr 1000 uit 87.

Alvast mijn
dank!


Liep de motor voordat je hem aanraakte wel goed ? :P
 
Vastzittende klep of servo zorgt ervoor dat ie blokkeeett op 4,5k rpm, dus je zat er dichtbij. Volgens mij kwam de exup pas vanaf 91, maar dat kan ik fout hebben...

Verder geen idee wat het probleem zou kunnen zijn

Hakt abrupt de ontsteking af en zakt tot stationair toerental, pas na aantal sec kun je weer gasgeven.
Dus in dat geval wijkt het wel af.
 
Had eerst een luchtfilter box.
Nu open filters gemonteerd geen verschil.

Motor liep van te voren toen ik hem kocht (als project) nog slechter en heb er toen maar 10 meter mee gereden ivm vuile carbs.

Gasshuiven bewegen allen gewoon goed.

Is er iemand met ervaring met kleppen stellen in de buurt van Tilburg?😁
Heb dit namelijk bij een motor nog nooit gedaan
 
Hoogwaarschijnlijk hebben de open filters een andere weerstand dan het orginele luchtfilterhuis. Dus er gebeurt wat met het mengsel. Veel motoren zijn hier gevoelig voor, het luchtfilterhuis en de carburatie zijn op elkaar afgestemd.

Zeker weten dat de membramen niet een tijdje gelegen hebben en wat uitgedroogd en "verfrommeld " waren?
Ik kon ze 10 jaar geleden bij mijn vorige motor verdomde lastig monteren, en dat klopte achteraf ook , het liep beroerd in de hogere toeren.
Spul weer uit elkaar en de membramen een paar uur laten weken in benzine. Daarna waren ze weer mooi rond en soepel.

Klepspeling controleren is trouwens ook een strak plan, dat heeft ook invloed op de carburatie.
 
Laatst bewerkt:
Heb alles uit elkaar gehaald en gereinigd behalve de naalden en de membranen.
Kreeg de bouten bijna niet los.

Maar deze ga ik zeker nog nakijken.
En de membranen dus even goed laten weken?

Is er iemand bekend met kleppen stellen die me zou kunnen helpen tegen een vergoeding?
 
Terug
Bovenaan Onderaan