FZR 600 90 / 94

Boris238

Die hard MF'er
22 jul 2006
790
16
Hoi

Ik ben een beetje aan het kijken voor een fzr 600, maar vroeg mij af wat de zwake punten zijn van dit type.

Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen.

Grt

Boris
 
effe melden dat je een zr wil gaan kopen, wil wel helpen.

Spanningsregelaar wil nog wel eens kadduk gaan.
Versnellingsbak hoor je vaker maar in de praktijk valt het mee.
Zorg ervoor dat de huidige eigenaar je kan vertellen wanneer de drukstift kering voor het laatst is vervangen, als deze slecht is ontstaat het versnellingsbak probleem.
Kering kost €3,90 en plaatsen is 15min werk, dus zo i zo doen als je een fizzer hebt gekocht.

Nadeel vind ik is de 18"achterband met erg smal wiel en dus band, ook weinig banden keuze.
Zijn wel erg sportieve banden te koop in 18"hoor.
Standaart maat is 130 bij bj 89 90 en vanaf 91 is er de deltabox achterbrug met een maatje breder wiel en band in gekomen, de 140.
Op beide wielen kun je met gemak een maatje breder plaatsen en op het oude type is een 150 ook geen probleem alleen de band vervormd dan iets.

Voorvorkvering is erg soft en keringen gaan toch wel eens lek, progesieve binnenveren doen echt wonderen tegen het soft veergedrag.

Al met al een erg lekkere old-skool stuur fietsje die super betrouwbaar is.
Met mijn vorige heb ik bijna 40000km probleemloos gereden totdat de fizzer bij 100000km in de prak gereden werd.
Motortje liep nog prima.
 
schiet me nog wat binnen.
Het voortandwiel loopt bij de 600tjes er best vaak af -O-
Vaak wordt de borgplaat vergeten en dan heb je op den duur een probleem.
TJEK DIT VOOR AANSCHAF, met een beetje pech gebeurd het onderweg naar huis.
 
Zorg ervoor dat de huidige eigenaar je kan vertellen wanneer de drukstift kering voor het laatst is vervangen, als deze slecht is ontstaat het versnellingsbak probleem.

hey Bedankt voor de info, gaan we zeker op letten, maar van die drukstift ?
is dat iets wat per zoveel kilometer / jaar vervangen moet worden ?

Grt

Boris
 
Ik heb er 3 jaar 1 gehad en in de ongeveer 25k km weinig problemen gehad, 2x een lekke voorvorkkering en op het laatst rammelde de startmotor iets af en toe. Verder heeft hij me nooit laten staan....... Idd heb je niet veel bandenkeus maar een bt 010 was te krijgen in een passende maat.
 
bt14 bt90 pirelli diablo en nog wel meer sportieve banden zijn er voor het 18"wiel verkrijgbaar.

De drukstift kering wordt door de dealer eigenlijk alleen vervangen als die lekt.
Is het een dealer of ondehoudsman die de fizzer een beetje kent vervangt hij de kering max om de 3 jaar.
Zelf vervang ik hem gewoon elke winter, kost niks en voorkomt een hoop gezeik.
 
oke bedankt allemaal, gaan we zeker op ( proberen te )letten.
ben ook maar een beetje aan het kijken voor een 1000 cc lijkt me ook wel erg leuk, klopt dat dat een 1000 cc minder moeite heeft met een hoge kilometer stand ??

Grt

Boris
 
de 1000 is zo i zo een bike met minder problemen.
Al is de 600 in mijn ogen ook erg betrouwbaar, heb er toch HEEL veel probleemloos mee gereden en rij nog met super veel plezier ermee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan