FZR 600 Compleet gereviseerd

Griffen

MF veteraan
18 okt 2002
2.186
0
Boxtel
Ik had het nooit gedacht maar hij gaat er toch uit, mits ik er de prijs voor krijg die ik redelijk vindt.
Ik heb een compleet fotoarchief met alle vorderingen en een halve motor in onderdelen die je ook bij de koop krijgt.
De motor had wat lichte schade aan de rechter zijde omdat hij van de bok gevallen is, maar dit is nu opgelost met een nieuwe sticker en een andere tankdummy.
Ik heb erg lang getwijfeld maar het gaat toch gebeuren...

Het gaat dus om mijn grote liefde...

Eigenlijk is niks meer orgineel op het kuipwerk na... hieronder de lijst van wijzigingen, complete herbouw is in 2007 afgerond.

- Complete R6 voorvork van 2003 met zwaardere veren.
- Complete R6 achterbrug van 2005 met r6 2005 achterveer.
- Remmen voor van een R1 van 2005, achter van een r6 van 2005
- Voor en achterwiel van een R6 van 2003, dus 120 voor & 180 achterband.
- KOSO RX1N tellerunit met olie en water temperatuur sensor.
- Gemodificeerde airbox met een K&N luchtfilter.
- Motorblok gemodificeerd d.m.v. Thundercat zuigers + cylinder. (thundercat had 6200 km gelopen)
- Thundercat cylinderkop met racenokkenassen en raceklepveren
- Versnellingsbak tandwielen 2e versnelling + schakelvorken vernieuwd
- Thundercat carburateurs stage 3 dynojet
- Ignitech programmeerbare ontsteking, max toerental is 13.500 ingesteld, kan ook hoger voor meer vermogen. (meer risico)
- Kuipwerk is in 2007 opnieuw gespoten.
- Frame en Brug en alle overige delen zijn matzwart gepoedercoat, de wielen zijn hoogglans zwart gepoedercoat.
- Dubbel bubbel kuipruit.
- R6 verstelbare voetsteunen. (als je deze aan de grond rijdt dan lig je....)
- Andere spiegels waarin je wel iets ziet en die er goed uit zien!

Resultaat 107 achterwiel pk's, de andere grafiek is van een FZR600R met open pijp en K&N (dipjes in de grafiek kwamen door een slippende koppeling, platen waren op)
vermogensuitdraaimarkoe.gif


Ik heb sinds dat de motor in elkaar zit 9.800 km gereden, enige probleem dat ik heb gehad is een koeling probleem. (bij 6800 km)
Probleem bleek te komen door een gebrek aan vloeistof door een lekje bij de waterpomp, daar was een boutje los getrild.
Ik heb een fantastische tijd gehad met dit monster en ze kan alle moderne 600tjes prima bijhouden, toch ben ik verliefd geworden op een Triumph Daytona 675...

Toen ie net klaar was:
dsc00951j.jpg

dsc00964jc.jpg


Circuit (4x op het circuit geweest met deze motor):
mettet211.jpg

mettet203.jpg

mettet213.jpg


Vakantie Italië:
vakantieitalie2010070.jpg

vakantieitalie2010064.jpg


Vraagprijs 1500 euro. Ik denk dat alleen de onderdelen dit al waard zijn, maar ik zal haar nooit in onderdelen verkopen.
Eigenlijk is alles aan de motor 10.000 km oud...(uiteraard niet de banden)
 
Laatst bewerkt:
Kick voor de mooiste FZR die ik ooit gezien heb.

en dat meen ik !

en binnendoor ff een kTm SD inhalen O-) :Y :]
 
Laatst bewerkt:
ik sluit me eigen er volledig bij aan super mooi

succes met verkoop
 
Wat een prachtding :9~
Als ik plek had voor twee motoren was je em al kwijt :Y

toch is even kijken of ik niet wat troep uit de garage kan gooien
 
Maandag krijgt de FZR weer een grote beurt incl. remblokjes voor vervangen! Kan ze er weer een seizoen tegen. Dus als ie niet weggaat rijd ik er zelf nog een seizoen op!
 
Stapje voor stapje, eerst 4 en nu op naar 3 cilinders... Kun je ook een bougie eruit draaien misschien? Ga je wel vermogen missen hé... -O-

Moet lukken deze voor een mooie prijs te verkopen, de motor rijdt echt super! Nee, ik heb geen aandelen... O-) Wel wat ervaring opgedaan met dit exotische exemplaar! :Y :Y
 
Tja Bart valt nog niet tegen wat zon beestje uit '92 nog klaarspeelt :)

Kleine Update, motor heeft vandaag verse olie + filter gehad en nieuwe remblokken.
Daarnaast heb ik een nieuwe sticker geplakt op de zijkant en is de tank vervangen. Kortom de motor is nu weer schade vrij.

Heb inmiddels enkele geïnteresseerden, ben benieuwd!
 
Dat was te verwachten met zo'n mooie fiets!

Gefeliciteerd met ver/aankoop :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan