Ik had het nooit gedacht maar hij gaat er toch uit, mits ik er de prijs voor krijg die ik redelijk vindt.
Ik heb een compleet fotoarchief met alle vorderingen en een halve motor in onderdelen die je ook bij de koop krijgt.
De motor had wat lichte schade aan de rechter zijde omdat hij van de bok gevallen is, maar dit is nu opgelost met een nieuwe sticker en een andere tankdummy.
Ik heb erg lang getwijfeld maar het gaat toch gebeuren...
Het gaat dus om mijn grote liefde...
Eigenlijk is niks meer orgineel op het kuipwerk na... hieronder de lijst van wijzigingen, complete herbouw is in 2007 afgerond.
- Complete R6 voorvork van 2003 met zwaardere veren.
- Complete R6 achterbrug van 2005 met r6 2005 achterveer.
- Remmen voor van een R1 van 2005, achter van een r6 van 2005
- Voor en achterwiel van een R6 van 2003, dus 120 voor & 180 achterband.
- KOSO RX1N tellerunit met olie en water temperatuur sensor.
- Gemodificeerde airbox met een K&N luchtfilter.
- Motorblok gemodificeerd d.m.v. Thundercat zuigers + cylinder. (thundercat had 6200 km gelopen)
- Thundercat cylinderkop met racenokkenassen en raceklepveren
- Versnellingsbak tandwielen 2e versnelling + schakelvorken vernieuwd
- Thundercat carburateurs stage 3 dynojet
- Ignitech programmeerbare ontsteking, max toerental is 13.500 ingesteld, kan ook hoger voor meer vermogen. (meer risico)
- Kuipwerk is in 2007 opnieuw gespoten.
- Frame en Brug en alle overige delen zijn matzwart gepoedercoat, de wielen zijn hoogglans zwart gepoedercoat.
- Dubbel bubbel kuipruit.
- R6 verstelbare voetsteunen. (als je deze aan de grond rijdt dan lig je....)
- Andere spiegels waarin je wel iets ziet en die er goed uit zien!
Resultaat 107 achterwiel pk's, de andere grafiek is van een FZR600R met open pijp en K&N (dipjes in de grafiek kwamen door een slippende koppeling, platen waren op)
Ik heb sinds dat de motor in elkaar zit 9.800 km gereden, enige probleem dat ik heb gehad is een koeling probleem. (bij 6800 km)
Probleem bleek te komen door een gebrek aan vloeistof door een lekje bij de waterpomp, daar was een boutje los getrild.
Ik heb een fantastische tijd gehad met dit monster en ze kan alle moderne 600tjes prima bijhouden, toch ben ik verliefd geworden op een Triumph Daytona 675...
Toen ie net klaar was:
Circuit (4x op het circuit geweest met deze motor):
Vakantie Italië:
Vraagprijs 1500 euro. Ik denk dat alleen de onderdelen dit al waard zijn, maar ik zal haar nooit in onderdelen verkopen.
Eigenlijk is alles aan de motor 10.000 km oud...(uiteraard niet de banden)
Ik heb een compleet fotoarchief met alle vorderingen en een halve motor in onderdelen die je ook bij de koop krijgt.
De motor had wat lichte schade aan de rechter zijde omdat hij van de bok gevallen is, maar dit is nu opgelost met een nieuwe sticker en een andere tankdummy.
Ik heb erg lang getwijfeld maar het gaat toch gebeuren...
Het gaat dus om mijn grote liefde...
Eigenlijk is niks meer orgineel op het kuipwerk na... hieronder de lijst van wijzigingen, complete herbouw is in 2007 afgerond.
- Complete R6 voorvork van 2003 met zwaardere veren.
- Complete R6 achterbrug van 2005 met r6 2005 achterveer.
- Remmen voor van een R1 van 2005, achter van een r6 van 2005
- Voor en achterwiel van een R6 van 2003, dus 120 voor & 180 achterband.
- KOSO RX1N tellerunit met olie en water temperatuur sensor.
- Gemodificeerde airbox met een K&N luchtfilter.
- Motorblok gemodificeerd d.m.v. Thundercat zuigers + cylinder. (thundercat had 6200 km gelopen)
- Thundercat cylinderkop met racenokkenassen en raceklepveren
- Versnellingsbak tandwielen 2e versnelling + schakelvorken vernieuwd
- Thundercat carburateurs stage 3 dynojet
- Ignitech programmeerbare ontsteking, max toerental is 13.500 ingesteld, kan ook hoger voor meer vermogen. (meer risico)
- Kuipwerk is in 2007 opnieuw gespoten.
- Frame en Brug en alle overige delen zijn matzwart gepoedercoat, de wielen zijn hoogglans zwart gepoedercoat.
- Dubbel bubbel kuipruit.
- R6 verstelbare voetsteunen. (als je deze aan de grond rijdt dan lig je....)
- Andere spiegels waarin je wel iets ziet en die er goed uit zien!
Resultaat 107 achterwiel pk's, de andere grafiek is van een FZR600R met open pijp en K&N (dipjes in de grafiek kwamen door een slippende koppeling, platen waren op)
Ik heb sinds dat de motor in elkaar zit 9.800 km gereden, enige probleem dat ik heb gehad is een koeling probleem. (bij 6800 km)
Probleem bleek te komen door een gebrek aan vloeistof door een lekje bij de waterpomp, daar was een boutje los getrild.
Ik heb een fantastische tijd gehad met dit monster en ze kan alle moderne 600tjes prima bijhouden, toch ben ik verliefd geworden op een Triumph Daytona 675...
Toen ie net klaar was:
Circuit (4x op het circuit geweest met deze motor):
Vakantie Italië:
Vraagprijs 1500 euro. Ik denk dat alleen de onderdelen dit al waard zijn, maar ik zal haar nooit in onderdelen verkopen.
Eigenlijk is alles aan de motor 10.000 km oud...(uiteraard niet de banden)
Laatst bewerkt: