fzr 600 soon to be streetfighter

ngoiekafita

MF'er
22 aug 2008
112
0
leuven
Hoi iedereen

Juist nieuw hier uit het verre België :P
ben de trotse eigenaar van een zwarte R6 van 2006 en de mindere trotse eigenaar van een FZR 600 van 91. (bakkie rijdt al jaren niet)
Nu had ik graag willen weten van mensen met ervaring of het monteren van een CBR 600 kontje vanaf 2003 tot 2008 wel interessant zou zijn. (vind het leuk een geïntegreerde uitlaat te hebben)
En welke achterbrug is de beste om er onder te steken?
Ik meen de YZF.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Cheers
 
Lol, is idd een idee maar ik vind het juist fijn een een orginele R6 te hebben.
En die FZR kan er erg uitzien als ik er mee klaar ben, maar ben hier ideeën op te doen.
Omdat ik menigen al mooie creaties heb zien maken. :}
 
Laatst bewerkt:
Stap 2: bereid je mentaal goed voor: een streetfighter bouwen kost geld (ookal kun je veel zelf), vergt veek tijd. Je kunt je motor anders onder de vele "streetfighters" plaatsen die het mes half in het varken hebben laten steken.

Stap 3: Op http://www.xtremebikez.nl staan veel foto's om ideeen op te doen. Is ook een forum bij, dus meld je gerust aan.
 
Hehehe, zal proberen foto's te posten, maar ik word bijgestaan door iemand die gelukkig geen noob is :-) En aangezien ik juist een vast contract heb gekregen maak ik elke maand geld vrij voor mijn projectje.
Maar waar jullie mij mee kunnen helpen zijn de delen die moeten worden aangekocht: achterbrug, kontje, stuur, teller,velgen,enz, uitlaat wordt in een speciaalzaak gemaakt.
 
ik heb nog een R1 kont liggen met een zeer gaaf zadel. Model '99. Zitten wat krasjes op, maar je gaat em toch wel overspuiten.

Heb ook nog een Tuono fat-bar stuur liggen met risers.

Mocht je interesse hebben dan stuur maar een mailtje ;)
 
Een FZR600 is best leuk om te verbouwen, maar het is echt veel werk om hem extreem te krijgen (denk aan nieuwe achterbrug enzovoort). Mijn eerste FZR streetfighter met yzf tank en R6 kont:

24eomep.jpg


En degene die ik net heb verbouwd:

331339562_6_t4i6.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Beide motoren hebben standaard FZR600 velgen , de bovenste heeft een 150 achterband en de onderste een 160. Dat is echt het maximale @ een FZR600.

Het is best lastig om een andere achterbrug in te bouwen, omdat de inbouwbreedte van het frame echt klein is. (dacht 21,2cm ofzo)

Ik zou naar een andere basis zoeken als ik jou was (heb nog een Gsx-r 750 uit 1993 te koop ;) )
 
Of een vette brug op maat laten maken,past altijd!Er zitten hier wel wat jongens die wel redelijk kunnen lassen. O-)
Je bent uiteraard wel gebonden aan de kettinglijn-achterband-frame als je het wiel in het midden wilt houden tenminste ;)
 
ik heb nog een R1 kont liggen met een zeer gaaf zadel. Model '99. Zitten wat krasjes op, maar je gaat em toch wel overspuiten.

Heb ook nog een Tuono fat-bar stuur liggen met risers.

Mocht je interesse hebben dan stuur maar een mailtje ;)

Is vriendelijk maar ik ga het kontje gebruiken van een CBR 600 van 2003 tot en met heden.
 
e
Beide motoren hebben standaard FZR600 velgen , de bovenste heeft een 150 achterband en de onderste een 160. Dat is echt het maximale @ een FZR600.

Het is best lastig om een andere achterbrug in te bouwen, omdat de inbouwbreedte van het frame echt klein is. (dacht 21,2cm ofzo)

Ik zou naar een andere basis zoeken als ik jou was (heb nog een Gsx-r 750 uit 1993 te koop ;) )

Ik heb toch horen zeggen dat de achterbrug van een YZF zou passen.
 
Jawel ,maar niet 1 op 1. Je zult hem moeten aanpassen. En heel vaak moet je bij een FZR600 het frame uitslijpen en de brug smaller maken.
 
Ok, stel dat jij een FZR 600 van 91 hebt met orginele achterbrug; wat zou jij doen om een bredere achterband erin te steken?
 
Volgens mij past een brug van een fzr400r 1op1.
Daar kan een bredere band in.
Check het voor de zekerheid effe op www.fzrclub.nl
succes met je verdere verbouwing.
Gr FZFer
 
Hallo

Ik ben momenteel nog steeds bezig met mijn streetfighter op basis van een Fzr 600 uit 89. Hou er rekening meer dat je heel veel moet vervangen om het echt extreem te krijgen zoals al eerder gezegt. Ik zou aanvankelijk in het begin niet te gek veel eraan gaan doen maar is toch wat uit de hand gelopen. Als ik zelf nog een keer een fighter zou gaan bouwen zou ik met een betere basis beginnen. Je moet mijn inziens teveel aan de hand halen. Zoals voorvork, achterbrug, tank, subframe. Bij mij zit er nu een voorvork van een R1 in en een achterbrug van een RF 900. Als je ergers in het stof kijkt en mijn topic zoekt onder '' Fzr Fighter Project'' dan kan je mijn bevindingen en verbouwing zien. Hier alvast een impressie en succes maar weet waar je aan begint.

Grtz Rob

full
 
Hallo

Ik ben momenteel nog steeds bezig met mijn streetfighter op basis van een Fzr 600 uit 89. Hou er rekening meer dat je heel veel moet vervangen om het echt extreem te krijgen zoals al eerder gezegt. Ik zou aanvankelijk in het begin niet te gek veel eraan gaan doen maar is toch wat uit de hand gelopen. Als ik zelf nog een keer een fighter zou gaan bouwen zou ik met een betere basis beginnen. Je moet mijn inziens teveel aan de hand halen. Zoals voorvork, achterbrug, tank, subframe. Bij mij zit er nu een voorvork van een R1 in en een achterbrug van een RF 900. Als je ergers in het stof kijkt en mijn topic zoekt onder '' Fzr Fighter Project'' dan kan je mijn bevindingen en verbouwing zien. Hier alvast een impressie en succes maar weet waar je aan begint.

Grtz Rob

[afbeelding]

Je hebt helemaal gelijk Rob. Ik zou ook niet meer deze basis kiezen, want eigenlijk moet je echt te veel veranderen. Als ik had geweten vooraf wat ik allemaal moest aanpassen voor alleen een VFR brug in de FZR te krijgen, dan zou ik dat echt niet hebben gedaan.

Hier de mijne:
fzrfighterxq5.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan