FZR 600

666AnGeL

MF'er
1 nov 2001
118
0
Uden
ik ga in februari een motor kopen en nu viel net mn oog op deze motor:
9651.jpg


Te koop aangeboden:
perfect onderhouden zwarte Yamaha FZR 600 Genesis Deltabox, kleur zwart, bj 1991, 23dkm, Vampire uitlaat, brede achterband, altijd dealeronderhouden, beurt in augustus (rek. t.i.), moet weg i.v.m. verhuizing. Wordt geleverd met schijfremslot (nwprijs 180) Vraagprijs fl. 6.750,=.

Is dit iets?
Wat zijn de voordelen/nadelen van de fzr600 uit 91\'
Is t een goede motor?
Issie vergelijkbaar met n 88\'r honda cbr600f huricane?
ik zit namelijk tussen deze en de hurican te twijfelen.
 
Dat is zeker een leuke motor (rEPLICa kan je er meer over vertellen, die heeft zo\'n fiets), ik heb er zelf eens 2 dagen op gereden, en hij beviel me goed, dikke 90 PK, wel vrij zwaar met een kilootje of 200 (stalen frame) maar lekker vlot. Ik zou deze nemen ipv die CBR van \'88.
 
Mooie kleuren..; verder ken\'k er niks van.. maar heb dus wel voor fzr gestemd
 
Neeeee, geen Yamaha hebben we er al te veel van hier :) .
Zelf zou\'k niet weten koop wat je mooier vindt lekkerder vind rijden Honda schijnt wel een allemans vriendje te zijn (maar niet mijn vriendje).

ps kwaliteit is van Honda meestal wel top. Of dat in 88 ook al zo was weet ik niet.
 
Koel, er wordt wat afgeluld over Fizzertjes hierzo. Dat zegt natuurlijk al genoeg over de kwaliteiten van de motor :} .

Ik rij zelf nu een kleine twee maanden op een FZR van \'93 en dat zijn twee hele fijne maanden geweest :] .
De motor die jij hierboven hebt afgebeeld heb ik zelf ook nog gezien toen ik nog aan het zoeken was, maar hij zat boven mijn budget van max. 5000 piek. Ik heb zelf 4900 betaald voor mijn motor (in prima staat). Alleen had de mijne er bij aankoop 42.000km op staan en waren beide banden zwaar aan vervanging toe.
Aangezien de motor al enige tijd te koop is en het zwaar komkommertijd is in verkoopland, moet je het ding voor 6000 piek (of nog minder) mee kunnen nemen.

Ik ben geen expert op het gebied van de FZR, maar ik heb me wel verdiept in de motor. Het rijdt echt heerlijk :) . Ik kom van een Diversion en dat is op alle gebieden zo veel slechter dan de FZR, dat wil je niet weten.

Voor:

Naar mijn mening de beste keus voor een sportmotor van rond de 5000 piek (beter dan GSX600F, CBR600F of GPX600 :r ).
Ding is tot 1996 !!! in productie geweest, met voornamelijk cosmetische wijzigingen. Het model van 91\', \'92, \'93 heeft de mooiere enkele koplamp en oogt modern voor een (basis)ontwerp van 13 jaar oud.
Onderdelen in overvloed te krijgen.
Het stuurt heel strak, beste frame van zijn tijd (de mijne is kaarsrecht en totaal geen shimmy of torsie in het frame)
Vermogen komt er heel lekker in (je kan als een oud wijf wegrijden als het moet), maar boven de 8000tpm wordt het vliegen. 95 PK bij 200KG is lekker maar niet extreem (lees: R6 insane).
Sportieve zit, maar niet zo extreem dat het na een paar uur pijnlijk wordt.

Tegen:

Stalen frame dus zwaarder dan echt moderne fietsen.
Klein, ik (1,84m) zit er niet echt goed op (benen liggen niet lekker in de vorm in de tank).
18\' achterwiel (standaard is 17\') dus de keuze in rubber is beperkt (daarom heeft die gozer die hem verkoopt er ook een band in een maat groter op liggen, dat doen veel FZR bezitters).
Slecht behandele FZR\'en verbruiken veel olie (typisch Yamaha probleempje) ik heb er met de mijne totaal geen last van, maar is wel aandachtspuntje.

Ik heb nog veel meer, maar anders wordt het wel een heel verhaal. Als je wilt mag je me altijd ICQ\'en voor meer info.
 
hijs wel veeeel mooier als de cbr.. maar de cbr is maar 4000..
en de cbr is 105pk (laser uitlaat)
de fzr weer ik niet..
weet iemand of n vampire uitlaat ook vermogens winst oplevert?
Ik denk maar dat ik ga voor de FZR.
hij is veel mooier.
de rijeigenschappen zullen ook best wel heel goed zijn bij de fzr omdat ie ook zo lang gemaakt is.
 
Mooie motor hoor :} .

Spiegels zijn anders dan die van mij, ik weet niet wat origineel is (kan erop duiden dat hij plat is geweest). Hij ziet er minstens zo goed uit als de mijne (en heeft een veel lagere kilometerstand).

Standaard heeft de FZR 95 PK, maar met een andere uitlaat en dynojet kit, komt \'ie tot 105. Ik ben zelf echt wel tevreden met die 95 PK (tenminste nu nog wel).

Als je besluit te gaan proefrijden ga dan 100km/u rijden en laat dan het stuur los. Hij hoort strak rechtuit te gaan. Lulverhalen als het stuur trilt altijd een beetje, gaan niet op voor de FZR. De mijne is zo strak als het maar kan. Als hij naar 1 kant trekt kan dat nog aan de banden liggen. maar als \'ie begint te zwabberen is hij gewoon niet recht.
 
Mooie motor hoor :} .

Spiegels zijn anders dan die van mij, ik weet niet wat origineel is (kan erop duiden dat hij plat is geweest). Hij ziet er minstens zo goed uit als de mijne (en heeft een veel lagere kilometerstand).

Standaard heeft de FZR 95 PK, maar met een andere uitlaat en dynojet kit, komt \'ie tot 105. Ik ben zelf echt wel tevreden met die 95 PK (tenminste nu nog wel).

Als je besluit te gaan proefrijden ga dan 100km/u rijden en laat dan het stuur los. Hij hoort strak rechtuit te gaan. Lulverhalen als het stuur trilt altijd een beetje, gaan niet op voor de FZR. De mijne is zo strak als het maar kan. Als hij naar 1 kant trekt kan dat nog aan de banden liggen. maar als \'ie begint te zwabberen is hij gewoon niet recht.
Thanxz!! dan let ik daar op :)
 
Mooie motor hoor :} .

Spiegels zijn anders dan die van mij, ik weet niet wat origineel is (kan erop duiden dat hij plat is geweest). Hij ziet er minstens zo goed uit als de mijne (en heeft een veel lagere kilometerstand).

Standaard heeft de FZR 95 PK, maar met een andere uitlaat en dynojet kit, komt \'ie tot 105. Ik ben zelf echt wel tevreden met die 95 PK (tenminste nu nog wel).

Als je besluit te gaan proefrijden ga dan 100km/u rijden en laat dan het stuur los. Hij hoort strak rechtuit te gaan. Lulverhalen als het stuur trilt altijd een beetje, gaan niet op voor de FZR. De mijne is zo strak als het maar kan. Als hij naar 1 kant trekt kan dat nog aan de banden liggen. maar als \'ie begint te zwabberen is hij gewoon niet recht.

Toen ik test reed op mijn oude FZR klapperde het stuur ook. Ik heb toen gezegd dat ik hem zou kopen onder voorwaarde dat het opgelost zou zijn. Ik heb geen aanbetaling gedaan en op de dag dat ik hem op ging halen nog een testrit gemaakt. Het voorwiel was niet goed uitgebalanceerd. Nu hadden ze er een nieuwe band op gelegd en alles was oké.

Ik heb hem overigens ingeruild met een km stand van ongeveer 65000 km. Tegen 40000 moet je er op rekenen dat de koppeling wel een keer vervangen moet woren (kostte mij ƒ900) en dat de nokkenasketting misschien ook aan vervanging toe is. Verder perfecte motor. Toen ik hem inruilde kreeg ik er maar ƒ5650 of zoiets voor terug. Later zag ik hem in de showroom staan voor ƒ7995 :( .

De FZR 600 is trouwens in tegenstelling tot wat iedereen zegt SUPERLICHT VOOR ZIJN TIJD ondanks zijn stalen frame. Hij weegt maar 178 kg, het heeft behoorlijk lang geduurd voor de concurrentie daar onderdoor ging. De spiegels op de foto zijn overigens de originele.
 
ARGH!!!!! Laat nou niet die foto\'s aan mij zien :)
Nu wil ik nog meer een FZR (omdat ik ook twijfel tussen CBR & FZR).

HEb jij nog foto\'s Replica? :9~
 
Op vrijdag 30 november 2001 21:03 schreef gsxr-er het volgende:De FZR 600 is trouwens in tegenstelling tot wat iedereen zegt SUPERLICHT VOOR ZIJN TIJD ondanks zijn stalen frame. Hij weegt maar 178 kg, het heeft behoorlijk lang geduurd voor de concurrentie daar onderdoor ging. De spiegels op de foto zijn overigens de originele.

Welk bouwjaar was dat dan? Want vaak zie je dat het ding wel 200kg woog.
 
ARGH!!!!! Laat nou niet die foto\'s aan mij zien :)
Nu wil ik nog meer een FZR (omdat ik ook twijfel tussen CBR & FZR).

HEb jij nog foto\'s Replica? :9~

Ik ben bezig om genoeg materiaal te verzamelen voor een bikepics pagina ... ff wachten op een mooi zonnetje dan rolletje volschieten :) .
 
Welk bouwjaar was dat dan? Want vaak zie je dat het ding wel 200kg woog.

Sorry het is geen 178 kg maar 181 kg ik heb het nog even opgezocht. Ik had een \'91er. Die 200 kg is gewoon een fabeltje...iedereen denkt frame van staal dat zal wel zwaar zijn. Niet als je Yamaha rijdt dus. Ter vergelijking de CBR uit 1996 weegt nog 186 kg (die heeft trouwens ook een stalen frame) en de 96 zx6r weegt 182 kg en die heeft een aluminium frame.

Kortom Yamaha rules... hmmmmm ik rij Suzuki :?
 
Je moet de FZR KOOPUH!!!
Dit zijn echt goede fietsen. Okay, ik ben misschien een ietsiepietsie bevooroordeeld, maar
serieus, dit zijn leuke fietsen.

Ik kan het weten..... :]
 
Hmmmm, wil je niet toevallig 1002cc gaan rijden.

Zoals mischien wel een klein beetje bekend ben ik op zoek naar een M900 en mijn FZR is dus te koop.
Kijk maar even op mijn homepage. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan