FZR Fighter

fzr-fighter

Rookie
7 apr 2008
13
0
Esch
Heb me na enige tijd ook maar eens aangemeld.

Ik ben al een tijdje bezig met m'n FZR1000 uit '87 (zal ook nog wel effe duren ook...)

Inmiddels is het volgende al gedaan

R1 kont erop (overmidden geslepen en smaller gemaakt/alu race gaas erin )
traanplaat als undertail in stemmig zwart
achterkant verhoogd
zadel ingekort
stuur vervangen
rem en koppelingspomp e.d. vervangen
remklauwen vervangen (6zuigers ipv 4)
koplamp vervangen(GSXR K5)
voorspatbord ingekort
radiateur vervangen
al het overtollig plastic eraf gesloopt...
alu stepjes erop
bijna alles zelf gespoten, velgen moeten nog

wat nog moet gebeuren :
RSV MIlle achterbrug erin, hoe ??? nog geen idee....
Yoshimura brulpijp erop, hoe ??? ook nog geen idee

 
Mooi project! Kun je dat van die kont een beetje uitleggen....laat ik nou een redelijk naked (maar lopende) fzr1000 hebben....
 
Ik heb de kont in de lengte overmidden geslepen.
Daarna heb ik van beide helften een stuk afgehaald.
Ik heb dat in een punt gedaan (vanaf de achterkant dus uiteenlopend naar voren)
zodat de punten waar de kont op het subframe bevestigd wordt dichter
bij elkaar kwamen te liggen.
Dit moest wel omdat ik daar ook een stuk afgehaald had aan beide kanten.
De bevesigingspunten lagen dus te ver van het frame af.

Daarna de twee helften weer aan elkaar gelijmd. In eerste instantie met een strook aluminium eronder.
Toen dat vast zat heb ik aan de onderkant twee lagen van die polyester matjes gelegd om zeker te weten
dat het niet zou breken.

Voor dat alu race gaas heb er twee driehoeken uitgeslepen en dat gaas er onder geplakt met kit.
 
Hey Fzr,

Dank voor de toelichting, dat moet ik dus ook wel kunnen :-)
Misschien dus een projektje voor de winter....
 
Gaaf ding!!! ben zelf ook bezig met een FZR1000 '88 maar wil nog neit echt vlotten.
Heb wel al een YZF750 achterbrug er in gebouwd met 17" 5,5 achterwiel. (stuurt stuk beter en the looks offcourse wordt er ook beter van:) )
Maar wil hem ook graag wat ophogen van achter (staat nog steeds wel erg laag aan de grond) en wil er ook een R1 kontje achter opzetten. Maar mooi dat er nog iemand mee bezig is geeft me weer inspiratie om er mee verder te gaan ;) succes en zal je project nauwlettend volgen
 
hier prototype shopje hoe ik hem uiteindelijk wil hebben
full


hiermee heb 1,5 geleden mee gedaan met een bikedesign wedstrijd, helaas ben ik toen tweedes geworden :( anders had ik voor 4000 euro de motor zo mogen verbouwen...
 
Laatst bewerkt:
Dat ziet er ook errug mooi uit !!! :}

Die R1 kont vindt ik eigenlijk mooier dan de mijne...
Maar ja, nou ik 'm aangepast heb ben ik er wel tevreden over.
 
Nou ik vind dat kontje van jouw fzr ook erg mooi hoor.

Alleen zoals ik al zei zo hoe die op de foto staat is nog maar een photoshop. achterbrug enzo heb ik er al wel inzitten. Is trouwens echt een aanrade zo'n yzf750 achterbrug , past vrijwel 1 op 1! :} en dan heb je ook plaats voor een 180 achterband 8-)

Wat heb jij er nu inzitten dan??
 
zit nu nog de orginele achterband in (160 geloof ik)

Heb een rsv mille brug liggen maar da's nog een hele hoop werk. Maar ja hij was ook maar 30 eurie !!

Past echter voor geen meter en de aansluiting voor het link systeem zit volledig uit het lood.
Als zo'n YZF750 achterbrug gewoon past is dat misschien ook wel een optie...
Wat kosten die ongeveer ?
 
Zow ik vind hem echt helemaal top! helemaal mijn smaak echt heel gaaf! :} :}

yzf750 achterbrugjes moeten niet al teveel kosten lijkt me, echter heb ik geen id meer wat die dingen ongeveer moeten kosten :( maargoed das gewoon een kwestie van "er tegenaanlopen" lijkt me ;)

zo nou ik die foto's weer zie krijg ik weer helemaal zin om te gaan sleutelen :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan