FZR, het enige echte, volledige topic

Yzf1000r voorvork in de 3he aan het bouwen.
Zoals te zien op de foto is de stem van de thunderace helaas te kort. Moet dus de pen overzetten. Mocht iemand hier een tip hebben voor iemand die dat in een handomdraai kan doen, graag!
8<
Die pennen zitten serieus vast, dat moet echt met een pers. Niet gaan rammen met een dikke hamer of zo.
Maarre, het is niet gegarandeerd dat de pennen t.h.v. de kroonplaat dezelfde diameter hebben. Vraag me maar niet hoe ik dat weet. -O- :+
 
De hebben wel dezelfde balhoofdlagers, dat zegt toch genoeg?
Nee dus. Bepaalde balhoofdlagers worden op heel veel merken/modellen toegepast. Maar dat betekent niet dat andere onderdelen ook uitwisselbaar zijn.
Ik wil je niet ontmoedigen, is mij ook overkomen. En natuurlijk uiteindelijk opgelost. O-)
 
15738994627202661439801624781762.jpg


Iemand hier een kapje voor liggen?
 
Vandaag even Robrd om de 400 live te laten zien.
Helaas op de terugweg onderuit gegaan toen ik een brug op reed.
Snap alleen nog niet hoe het gebeurt is, maar kan er weinig aan doen verder.
Wat nodig is, om weer op te knappen, ervan af gehaald.
IMG-20191124-WA0007.jpeg
IMG-20191124-WA0009.jpeg
IMG-20191124-WA0011.jpeg


Uitlaat vind ik het ergste
 
Ik heb hem 6 keer op het hart gedrukt voorzichtig te doen...
 
Ik heb het ook langzaam gezegd... Is het je opgevallen dat ik aan je voorband stond te voelen??? Dat ding sprak boekdelen voor mij...
 
Vrouwlief belde mij op dat de schuur "stonk" naar benzine.
Bij thuiskomst rook ik inderdaad de aroma van benzine.
De tank lekte van de 400 bij de nivo-meter,
1 van de boutjes is het schroefdraad is dol.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en er een heli-col ingezet.
Tijdens het boren rondom een magneet geplaatst voor de boor afval. Je moet toch wat.
Nu nieuwe pakking bestellen...
Het resultaat,

IMG20191125184626.jpg
 
Ruitje is al binnen vanuit China. In 4 dagen, dat is best wel snel.
En beschadigde blokdeel ook weer netjes gemaakt.
IMG-20191124-WA0014.jpeg

Uitlaat beugel omgedraaid en tzt de kuipdelen weer inkleuren en de spiegel opnieuw spuiten.
 
@Bas Tussengas Balhoofden kun je er bij iedere motorzaak of zaak uit laten persen met een 5 ton pers. De pen heeft uit ervaring ongeveer 1 tot 1,5 ton druk nodig om eruit te komen.

Onderweg naar huis bedacht ik me donderdag nog dat je misschien nog een busje nodig hebt om de bovenste kroonplaat passend te krijgen. Maaaaar dat is een probleem voor als je de boel weer gaat opbouwen. :Y
 
Wat voor een busje Bedoel je? Om tussen pen en lager te gaan?
Mocht je meer info hebben hoor ik het graag, bereid me graag goed voor voordat ik weer verder gaat ;)
 
Het is mogelijk dat de pen van de thumdercat ter hoogte van de bovenste kroonplaat dikker is dan de fzr pen.

Dit was zo toen we een sv650 voorkant hebben geïnstalleerd op een gs500. De gs500 pen is ter hoogte van de kroonplaat dunner dan de sv650 pen. Beiden hanteren wel hetzelfde lager. Om dit te compenseren hebben we een busje geperst in de bovenste kroonplaat van de SV. Viola het past ineens keurig strak. :Y

Kan ook net zo goed zijn dat beide pennen dezelfde diameter hebben en dat alleen de lengte verschilt. In dat geval is er volledig niks aan de hand. :t
 
Netjes tot in de huiskamer afgeleverd :+ en mét garantie :)
 
Ben m beetje bij beetje uit elkaar aan het halen en schoon aan het maken. Kwam onderin in een hoekje een complete en pikzwarte mot tegen_O-
Beestje heeft er waarschijnlijk al lang ingezeten, want veel olieresten zitten er niet meer in.
Vraag me wel af waarom en hoe dat beest daar gekomen is
 
Ben m beetje bij beetje uit elkaar aan het halen en schoon aan het maken. Kwam onderin in een hoekje een complete en pikzwarte mot tegen_O-
Beestje heeft er waarschijnlijk al lang ingezeten, want veel olieresten zitten er niet meer in.
Vraag me wel af waarom en hoe dat beest daar gekomen is
Zei het niet "wat mot je hier?"
 
Terug
Bovenaan Onderaan