FZR, het enige echte, volledige topic

De signal zekering lijkt rechtstreeks van de alternator te komen en gaat naar vanalles en nogwat.

20200704_221658.jpg


20200704_221429.jpg
 
Grijs is de signaaldraad waar ik mijn eigen issues mee heb.... Mijn toerenteller geeft nog steeds dubbele toeren aan.
Om welk type FZR gaat het Mark?
 
Heerlijke dag op Zolder gehad gisteren!
Weet iemand klassieke racing teams die racen met dunne 18 inch banden?

Zoek een ex circuit 150/65-18 bandje. Metzeler RR, Bridgestone CR11, Conti road attack 2/3, zoiets.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200704-211536.png
    Screenshot_20200704-211536.png
    438,5 KB · Weergaven: 5
  • IMG_20200703_122800.jpg
    IMG_20200703_122800.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 5
Grijs is de signaaldraad waar ik mijn eigen issues mee heb.... Mijn toerenteller geeft nog steeds dubbele toeren aan.
Om welk type FZR gaat het Mark?
Het kan zijn dat er een fout in je vliegwiel zit en de beide bobines iedere keer tegelijk aanstuurt, dan trekt de CDI het ook niet maar geeft de toerenteller dubbele toeren aan
 
En Markjuhh, als dit echt jouw schema is heb je een knipperinstallatie met automatische afslag, daar maak je het niet makkelijker mee
 
Het is een USA schema met running lights. In 28 zitten de reset draden van de RAW schakelaar en de reedopnemer vanuit de kilometerteller. De draden die je daar daadwerkelijk van nodig hebt om een gewone knipperlichtinstallatie te maken zijn roodwit en witgrijs, als je daar een ali-relais op aansluit kan je alle knippers er op hangen die je wil
 
Mja aan de hand van dat schema kom ik inderdaad ook bij 28. uit. Apart hoor, nog nooit eerder gezien.

Je hebt een origineel WPHB? Nog nooit zo’n strak bedradingsschema gezien. Ik ben van die dingen gewend die al minstens 12 keer zijn gescand en gekopieerd. :P
 
Het is een USA schema met running lights. In 28 zitten de reset draden van de RAW schakelaar en de reedopnemer vanuit de kilometerteller. De draden die je daar daadwerkelijk van nodig hebt om een gewone knipperlichtinstallatie te maken zijn roodwit en witgrijs, als je daar een ali-relais op aansluit kan je alle knippers er op hangen die je wil
Spannend! Maar ook prima uit te proberen door die beide draden netjes los te halen.
 
En @Bas Tussengas, ik word 4 weken in Oostenrijk en Hongarije gedetacheerd, nou heb ik een set carbs van jou wat eventueel niet gaat lukken of over 4 weken OF ik breng ze naar Danny en betaal de helft van het ultrasonen...
 
Op marktplaats gevonden bij de lokale suzuki dealer, ik gok dat hij daarom zo weinig gebruikt is :)

20200704_230633.jpg

@Rob RD de fzr van dizono wil ik nogsteeds graag hebben. Heb alleen nogsteeds geen vervoer kunnen regelen helaas.
 
Dus als ik het goed begrijp kan ik om te testen roodwit en witgrijs loshalen en alles zou moeten blijven werken?

Ik vind die running lights niet terug in het schema trouwens. Wel auxillary lights, wat van de mini lampjes zijn die in de koplampunit zitten. Zit er bij mij maar 1 in trouwens, gaat branden als ik mijn lichtschakelaar op de "po" stand zet

20200704_232113.jpg

20200704_232101.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ok dan steekt het zo immmekaar. Laat hem ff wat weten. Vervoer van mijn kant houdt hetzelfde in als Bad Tussegas zijn carbs dus pas over vier weken
 
Had laatst nog contact gehad met @Dizono , hoop dat hij geen bezwaar heeft dat het nog wel even kan duren.

Kan ik voor een korte test ook zelf het knipperrelais imiteren door wel/geen contact te maken, of is dat te simpel gedacht?
 
En @Bas Tussengas, ik word 4 weken in Oostenrijk en Hongarije gedetacheerd, nou heb ik een set carbs van jou wat eventueel niet gaat lukken of over 4 weken OF ik breng ze naar Danny en betaal de helft van het ultrasonen...
@Rob RD oei, 4 weken is wel erg lang inderdaad. Dan mag je ze wat mij betreft naar Danny doen. Hoeveel rekent hij voor netjes maken?
En hoe kan ik mijn vliegwiel onderzoeken? Ik zou mijn fzr600r Teller even aan kunnen sluiten om te testen misschien.
Ik zat nog te testen om signaaldraad en massadraad extra goed te leggen vanaf de teller.
 
Ik zeg vliegwiel... kan best krukas zijn. Er komt info van de opnemer naar de cdi die vertelt welke bobine moet vonken.bloop dat mechaniscge deel even na. Bekijk de opnemer of die goed vast zit en de pulsvlakken op het vliegwiel of daar niks ontbreekt of kapot is. Vlgs mij is het bij de 600 op t vliegwiel en de 1000 op de krukas
 
@Rob RD oei, 4 weken is wel erg lang inderdaad. Dan mag je ze wat mij betreft naar Danny doen. Hoeveel rekent hij voor netjes maken?
En hoe kan ik mijn vliegwiel onderzoeken? Ik zou mijn fzr600r Teller even aan kunnen sluiten om te testen misschien.
Ik zat nog te testen om signaaldraad en massadraad extra goed te leggen vanaf de teller.
Wat voor teller heb je erop zitten? Sommige aftermarket tellers kunnen at random dubbele toeren weergeven. Heeft een maat van me ook gehad.
 
Nee alles gewoon origineel (fzr600 3HE). En eerder deed hij het ook normaal. Wat problemen gehad doordat contactslotkabels kortsluiting maakte en begon hij af en toe dubbele toeren weer te geven. Nu blijft het zo helaas.
 
Nee alles gewoon origineel (fzr600 3HE). En eerder deed hij het ook normaal. Wat problemen gehad doordat contactslotkabels kortsluiting maakte en begon hij af en toe dubbele toeren weer te geven. Nu blijft het zo helaas.
Check effe mijn post daar vóór, Bas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan