FZR, het enige echte, volledige topic

Het kàn een SP zijn... Effe wat details bekeken maar ik denk haast dat jouw vermoeden juist is, de tupperware klopt iig niet...
 
Laatst bewerkt:
En het hoeft niet altijd duur te zijn: Ik ga deze vanavond ophalen... 100 eurie

WhatsApp Image 2019-10-24 at 18.48.41.jpeg
 
Ik moet idd een probleem uitdaging oplossen
 
Laatst bewerkt:
Hallo heren,

Heeft iemand hier toevallig nog een verhoogd kuipruitje liggen voor een klein prijsje?
Kleur maakt niet zo uit, als ik er maar goed doorheen kan kijken.
 
Lampje gaat naar verluidt tamelijk gauw aan, en als je met een kouwe motor wegrijdt al helemaal snel. Sensor zit voorin, olie zit dan dik te zijn in de kop en niet in het carter. Als de 1000 wat leger wordt gaat meteen als ik bij Nootdorp de snelweg op ga het lampje aan, de elektronica houdt dat naar gevoel veel te lang brandend, het gaat uit en nooit meer aan...Als het in de rit met warme motor gebeurt gooi ik er een kwart liter bij...

Eigenlijk gaat er in een 3GM FZR1000 wat te weinig olie als je hem netjes op peil zet. Het oliestandvenster zit in het onderblok meegegoten en zit gewoon te laag.

Ik weet niet of het nou bij een YZF750R was of een ThunderAce, ik dacht de laatste, maar daar zit als oplossing een oliestandvenster in het koppelingsdeksel, net een paar cm hoger dus. Zo hebben ze dat goedkoop opgelost want die dingen gebruiken nog allemaal hetzelfde 3GM onderblok. Een nieuw ontwerp koppelingsdeksel was blijkbaar goedkoper dan een nieuw ontwerp onderblok.

Ik heb bij mijn eigen FZR-ren vaak een koppelingsdeksel van een Ace gescoord en erop gezet. Dan vul je hem net iets voller en dat is precies goed.

Heeft hij alleen wel 2 oliestandvenstertjes, je moet de bovenste hebben...
 
En waarom heb jij 'm niet gekocht dan? Koop die ouwe 600 die er nu op staat, ik denk dat als je zegt dat je er héél lief voor gaat zijn dat je 'm voor nix krijgt
 
Screenshot_20191026-221941__01.jpg


Nieuw FZR lid. Voordat je zegt van... Wat is dat een lelijk hok, bedenk je dan dat ik dat ook vind _O-

De motor hoeft niet mooi te zijn of wat dan ook, maar.... Hij moet wel goed rijden en mij door de winter helpen!

De eerste klusjes zijn al opgepakt.

* Achterrem schoonmaken en eventueel reviseren. Voorrem word waarschijnlijk vervangen voor een volledige set van een r6O-)

Zie hier de ransheid die in de achterrem zat:r

IMG_20191026_180948.jpg

IMG_20191026_180955.jpg

* Carburateur is eruit en ga ik een dezer dagen schoonmaken. Hij was voornamelijk aan de buitenkant erg ranzig. Maar aangezien de motor niet altijd even lekker startte, toch maar even volledig schoonmaken.

IMG_20191025_134328.jpg

:t

Verder moet er een hoop gerepareerd worden in de kabelboom.... Die is enorm gemarteld:N

IMG_20191026_170650.jpg IMG_20191026_170708.jpg

Tja, geeft weer een uitdaging!

Oh en het spatbord is volledig verzaagd.... Waarom?;(

Mocht er nog iemand zijn die wat reserve onderdelen voor een FZR600 3HE heeft liggen en er vanaf wil, ik ben nog wel wat nodig!

*Spatbord
*R6 remsysteem?:oO-)
*Inlaat rubbers
*Voorvelg, die welke ik nu heb heeft zwaar gemartelde remschijven + afgebroken boutjes.
*Spanningsregelaar
*Luchtfilter

En vast nog wel wat meer. Ik zal jullie op de hoogte houden in mijn, nog te maken topic.

Alle vragen die ik heb en nog ga krijgen stort ik hier in natuurlijk


IMG-20191026-WA0021.jpg


:W
 

Bijlagen

  • IMG_20191026_165554.jpg
    IMG_20191026_165554.jpg
    216,5 KB · Weergaven: 10
  • IMG_20191025_133907.jpg
    IMG_20191025_133907.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 7
Hallo heren,

Heeft iemand hier toevallig nog een verhoogd kuipruitje liggen voor een klein prijsje?
Kleur maakt niet zo uit, als ik er maar goed doorheen kan kijken.
Ja, bas, een paarse. Van het Stapelbed. Daar staan wel fotos van op het FZR forum.
Die paarse ruit heb ik er vrijwel gelijk afgehaald, was eerst van plan om hem kort te zagen maar als jij het wil hebben, be my guest.
6642.jpg
 
Laatst bewerkt:
Net terug van het eten inmiddels al 8 budweiser op. Heerlijke steak bij outback steakhouse 👌👌

@Rob RD speel met de gedachte om een fzr erbij te kopen.( heeft niks te maken met het bier BTW)
@Dakkert DOEN, en dan gezellig mee om de grootsta moeite te doen om met 5 man tegelijk je rijbewijs kwijt te raken :t
 
Ja, bas, een paarse. Van het Stapelbed. Daar staan wel fotos van op het FZR forum.
Die paarse ruit heb ik er vrijwel gelijk afgehaald, was eerst van plan om hem kort te zagen maar als jij het wil hebben, be my guest.
6642.jpg

Hey dat zou top zijn, maar past dit ook op een 3he? Ik dacht dat die anders waren?
In ieder geval bedankt voor het aanbod!
 
IMG_20191114_163634.jpg
IMG-20191114-WA0016.jpg
IMG-20191114-WA0018.jpg


Yzf1000r voorvork in de 3he aan het bouwen.
Zoals te zien op de foto is de stem van de thunderace helaas te kort. Moet dus de pen overzetten. Mocht iemand hier een tip hebben voor iemand die dat in een handomdraai kan doen, graag!

Ik ga ook direct snelgas monteren.
Heeft er al iemand zonder kuipframe gereden en zo ja, is dat te doen?
natuurlijk pas ik dan het onderste stuk aan zodat de tankkap gemonteerd kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan